Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Leendert62
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Veendam

Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Leendert62 »

Er zijn al veel onderwerpen over grotere vervangingsruiten, maar ik heb toch een specifieke vraag.

Even in het kort: Ik rij een 1150rt, ben 1,87 en de buddy in de middelste stand.
Ook ik ben op zoek naar een vervangingsruit. Het wordt of de Givi, of de Vstream 43 cm.
Ik weet dat ik kan proefrijden bij mdi, maar dat is voor mij ruim 200 km ver, enkele reis. Me momenteel net even te ver.

Wie heeft ervaring met deze ruiten en dan vooral wat vindt de duo passagier hiervan???

Merkt hij/zij ook een verbetering, of valt bv de rijwind net tussen ons beiden in, waardoor het heel omcomfortabel kan worden voor mijn vrouw achterop?
We willen binnenkort naar de Moezel, dus gaat ze regelmatig mee, maar dan wel een beetje comfortabel

Ik hoor graag jullie ervaringen!!
Gebruikersavatar
R1150RT
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2017, 18:11
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door R1150RT »

Leendert62 schreef:Er zijn al veel onderwerpen over grotere vervangingsruiten, maar ik heb toch een specifieke vraag.

Even in het kort: Ik rij een 1150rt, ben 1,87 en de buddy in de middelste stand.
Ook ik ben op zoek naar een vervangingsruit. Het wordt of de Givi, of de Vstream 43 cm.
Ik weet dat ik kan proefrijden bij mdi, maar dat is voor mij ruim 200 km ver, enkele reis. Me momenteel net even te ver.

Wie heeft ervaring met deze ruiten en dan vooral wat vindt de duo passagier hiervan???

Merkt hij/zij ook een verbetering, of valt bv de rijwind net tussen ons beiden in, waardoor het heel omcomfortabel kan worden voor mijn vrouw achterop?
We willen binnenkort naar de Moezel, dus gaat ze regelmatig mee, maar dan wel een beetje comfortabel

Ik hoor graag jullie ervaringen!!
Hoi Leender.

Ik ben 1m94 en rij met een r1150rt bwj.2001.
Heb reeds ervaring met de ruiten van Givi en Vstream. Zelf had ik op de autosnelweg veel last van wind op mijn helm. Eerst een Givi gekocht maar bleek niet voldoende te zijn voor. Kreeg nog wind op mijn helm en op mijn zij armen. De wind op mijn zij armen was naar mijn mening iets meer met Givi dan met mijn originele scherm, raar maar waar. Givi scherm hier verkocht op het forum en een Vstream besteld en gemonteerd. Wat er verademing is dat.zit volledig achter mijn scherm en praktisch geen wind meer op de armen. Echt een aanrader... Nu dat Vstream scherm heeft me ook al eens beschermd tot ik achter een vrachtwagen aan reed geladen met stenen. Er viel een steen van de vrachtwagen plat op de zijkant van mijn scherm terwijl ik inhaalde. Tot mijn verbazing was er niets te zien aan mijn scherm alleen een lichte kras. Heb zitten zoeken op internet en bleek dat de Vstream schermen vervaardigd zijn polycarbonaat. Oersterk en veilig. Ok je betaald meer dan het dubbele van de prijs van Givi, maar wou niet weten wat het resultaat was moest ik met dat Givi scherm gereden hebben. Test van Vstream is te vinden op YouTube en dan wordt het u snel duidelijk. Maar voor hetzelfde geld is een Givi gezien uw grootte perfect.

Vanwaar bent u? Als ik dichterbij zit dan 200 km kan je hem gerust komen testen op uw motor.

Groeten

Dimitri
Inspector Gadget

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb op mijn 1100RT een hele reeks aan windschermen geprobeerd.
Ik was toentertijd nog 1m85.
Het beste resultaat verkreeg ik met de VStream's, de wind werd voldoende over en naast de motor weggeleid, echt top.
Na al mijn omzwervingen (ca. 17x verschillende modellen windschermen van ca. 11x verschillende fabrikanten) beviel mij persoonlijk (en degene die af-en-toe achterop zat) het beste.
Mar zoals altijd moet je windschermen echt zelf uitproberen.
Gebruikersavatar
Leendert62
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Veendam

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Leendert62 »

Hoi Dimitri, Ik woon in Veendam (Noord-Nederland), dus woon jij nog verder weg dan MDI is voor mij......

Ik zal nog eens goed afwegen welke ruit voor mij de juiste zou kunnen zijn; de Givi is natuurlijk een stuk goedkoper dan een Vstream. Misschien die toch eerst maar proberen. Mocht het tegenvallen, is er vast wel een belangstellende via Marktplaats die hem wil overnemen.

Zijn er trouwens VStream bezitters met de hoge variant (48 cm), die een foto van deze ruit op hun motor hebben gemaakt?
Ben nog wel heel nieuwsgierig hoe dit eruit ziet.
Gebruikersavatar
R1150RT
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2017, 18:11
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door R1150RT »

Viola.dit is de hoogste van VstreamAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Leendert62
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Veendam

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Leendert62 »

Kijk, das prima service.
Bedankt voor de foto's!! Dit geeft mij een beter beeld van de grootte van de ruit.
Gebruikersavatar
R1150RT
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mar 2017, 18:11
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Geraardsbergen

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door R1150RT »

Leendert62 schreef:Kijk, das prima service.
Bedankt voor de foto's!! Dit geeft mij een beter beeld van de grootte van de ruit.
Graag gedaan [emoji3]
Gebruikersavatar
Andrew
Berichten: 133
Lid geworden op: 29 mei 2011, 20:04
Type: R1200RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Zuid-Oost Friesland

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Andrew »

Hoi Leendert,
Ik ben 1, 86 mtr en heb sind kort weer een V-stream op mijn -1150-
Voorheen had ik ook al een op de -1100-
Heb dus al enige ervaring.
Ik heb gekozen voor de hoge versie.
Voordeel is dat ik behoorlijk uit de wind zit en veeeeeeel minder turbulentie heb dan met de originele ruit.
Met de ruit in de hoogste stand kijk ik er net doorheen.
Meestal heb ik hem wat lager dat ik er net overheen kijk.
Als het erg warm is doe ik hem laag zodat ik meer rijwind krijg _004
Ook mijn partner is bijzonder blij met de V-stream.
Zij rijd vaak mee en merkt ook veel minder turbulentie (en lawaai dus) als ze achterop de motor zit.
Voor mij is er dus maar 1 ruit en dat is de hoge V-stream _004
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door siebke »

Op de (vergelijkbare) -1100- had ik ook de grootste V-stream ruit en die beviel helemaal prima. Met een lengte van 190 cm, en een verhoudingsgewijs iets langer bovenlijf tot de benen en het zadel in de hoogste positie keek ik nét tegen/over de bovenrand met de ruit helemaal uit. Liet ze meestal ietsje zakken met dan enigszins turbulentie. Vrouwlief van 163 cm als duo, vrijwel altijd met geopend vizier, met mijn rug als windscherm had geen last van turbulentie.
Daarvóór had ik een 48 cm 'rechte' ruit gemonteerd, die ook al goed voldeed, echter vele malen goedkoper was. Daar keek ik, zelfs in de hoogste positie, wél volledig overheen.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Leendert62
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2017, 13:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Veendam

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Leendert62 »

Dank voor jullie reacties.

Ik denk dat ik ga kiezen voor de Vstream van 43 cm. Die extra cm's zijn volgens mij net genoeg om goed uit de wind te zitten. Een beetje rijwind om de kop mag ook wel.

En de grote Vstream vind ik persoonlijk wel een heel groot stuk ruit; zou eens een 1150 in het echt moeten zien om het heel goed te kunnen beoordelen. Maar krijg bij deze variant het gevoel dat de verhoudingen een beetje zoek zijn.

Maar dat is uiteraard heel persoonlijk.........
Inspector Gadget

Re: Grotere ruit en ervaringen duo-passagier

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is raadzaam & zeer verstandig om toch zelf met de diverse ruit-maten te gaan rijden & te ervaren.
Want een te korte ruit kan juist ook turbulentie veroorzaken, net als een te grote ruit.
En aangezien dat er 3x(!) verschillende maten zijn van de vStream's voor de 1100RT, is het m.i. echt zaak om de juiste ruit voor jou situatie uit te proberen & te kiezen!
Dat voorkomt mogelijke teleurstellingen achteraf en/of de "onjuiste" ruit en/of niet optimale comfort versus wat het had kunnen zijn...

http://www.nationalcycle.com/vehicles/m ... z2401.html
http://www.nationalcycle.com/vehicles/m ... z2458.html
http://www.nationalcycle.com/vehicles/m ... z2459.html

PS: naast verschillende hoogtes zijn er dus ook verschillende breedtes zoals je kunt zien, en ook dat kan veel uitmaken voor jou comfort ...
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”