Help, wat nu?
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Help, wat nu?
Was mijn ABS aan het spoelen en stahflex leidingen aan het monteren, op zich alleemaal prima te doen en duidelijk.. maarrrrrr..
In de opening van het vulpotje voorrem circuit zitten 3 kleine lipjes om het niveau te bepalen, 3 kleine plastic vingertjes zeg meer.
Ik had dat eerst niet gezien en heb er een trechtertje ingezet om het resevoir te vullen. Toen hoorde ik 'klik'.
Schrik, wat is dat?
Trechter er weer uit en nu zie ik nog maar 2 van die vingertjes. $&#&!&@###$$!
Wat nu? Dat hele kleine stukje plastic zit er nu in natuurlijk. Ik zie het niet liggen. Als dat in de pomp komt wat dan? Kan dat gebeuren?
Er zit een soort deksel op het potje, samen met het reservoir van achterrem maar daar zitten van die 'vast en nooit meer los' schroeven in (niet voor niks neem ik aan? ) want het liefst zou ik dat er af halen natuurlijk om zodoende te kijken of ik het zie liggen. Maar los van of dit verstandig is krijg ik die schroeven niet los natuurlijk (bestaat daar speciaal gereedschap voor?)
Iemand een idee? Of zit er nog een zeefje in het systeem of zo dat zal voorkomen dat er schade ontstaat door dit stukje?
Groet,
Bas
Laatst gewijzigd door Bas van Dijk op 24 sep 2017, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ah, ik zie in een andere post dat het Tri-wing bits zijn.
Ga ik dan maar naar zoeken tenzij er andere ideeen zijn..
Ga ik dan maar naar zoeken tenzij er andere ideeen zijn..
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: voorhout
Re: Help, wat nu?
Misschien iets heel geks.
Maar je bent dus bang dat er iets in je ABS pomp gekomen is?
Is het iets om je leidingen helemaal leeg te maken en dan om een remleiding perslucht te zetten? Dan zal dat losse dingetje er wel uitgeblazen worden???
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
Maar je bent dus bang dat er iets in je ABS pomp gekomen is?
Is het iets om je leidingen helemaal leeg te maken en dan om een remleiding perslucht te zetten? Dan zal dat losse dingetje er wel uitgeblazen worden???
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ik denk eerder dat dat stukje ergens op de bodem van dat reservoirtje ligt...
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Sent from my iPhone aan alle forumleden
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: voorhout
Re: Help, wat nu?
Dat lijkt me wel erg voor de hand liggend. Bedoeld hij niet de abs reservoir? Aangezien hij ook met een trechter gewerkt heeft.
Even afwachten op ze reactie...
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
Even afwachten op ze reactie...
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: Help, wat nu?
Zo te zien in het reservoir van de voorrem. Dan lijkt het mij het beste dit reservoir leeg te zuigen. Waarschijnlijk ligt het afgebroken stukje plastic onderin. Bij het leegzuigen kun je het stukje ook opzuigen. Dus even goed kijken of je het terug kunt vinden.
Hartelijke groet,
Nico
Hartelijke groet,
Nico
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ja reservoir van voorrem ABS. Heb het leeggezogen maar niet gevonden.
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Sent from my iPhone aan alle forumleden
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: voorhout
Re: Help, wat nu?
Ik zou dan je remleiding bij de rem los halen en een doek aan vast binden. Dan de remleiding aan je stuur los en hier perslucht op zetten. Dan kan je in het doek kijken of je wat gevonden hebt.
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Help, wat nu?
Pas wel ff op met de combinatie remvloeistof en perslucht! Remvloeistof is niet iets wat jouw lichaam graag in zijn systeem (ogen, neus, mond etc) wil hebben. Daarnaast wil je het ook niet op gelakte voorwerpen of andere sierdingetjes hebben, want het is behoorlijk bijtend.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Help, wat nu?
Als je eerst drie vingers zag en na de klik nog drie dan mis je toch niks Als er iets afgebroken was zou het in het reservoir moeten zitten tenzij het zo klein is dat het door het gaatje naar de zuiger van de hoofdremcilinder gegaan is.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 jun 2017, 16:45
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: voorhout
Re: Help, wat nu?
Uiteraard bert. Daarom ook onderdaan een doek maken (eventueel nog een plastic tas eromheen) en van bovenuit spuiten. Als je het andersom doet maak je er een fontijn van haha.Bert M schreef:Pas wel ff op met de combinatie remvloeistof en perslucht! Remvloeistof is niet iets wat jouw lichaam graag in zijn systeem (ogen, neus, mond etc) wil hebben. Daarnaast wil je het ook niet op gelakte voorwerpen of andere sierdingetjes hebben, want het is behoorlijk bijtend.
Hartelijke groeten van SM-G935F aan alle forumleden
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Help, wat nu?
In je voorrem en achterrem reservoir zit een soort zeefje(filter), bij mijn R1150RT is dit zo, met een punttang kun je dit zeefje eruit trekken en zo dit eens goed bekijken of er wat afgebroken is. Suc6.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Misschien snap ik het systeem niet helemaal.. de vloeistof druk bij het stuur kan toch nooit beneden bij de rem komen??woutervk1991 schreef: ↑24 sep 2017, 18:37 Ik zou dan je remleiding bij de rem los halen en een doek aan vast binden. Dan de remleiding aan je stuur los en hier perslucht op zetten. Dan kan je in het doek kijken of je wat gevonden hebt.
Hartelijke groeten aan SM-G935F alle forumleden
Ik dacht dat de hoofdcylinder aan het stuur een servo aanstuurt die de pomp druk laat zetten op de wielcylinders?
Iig toen ik de leiding bij het wiel los maakte en alle vloeistof eruit heb gelaten (om de remleidingen te vervangen) is het niveau aan het stuur niet gezakt, volgens mij zijn ze volledig gescheiden?
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Sorry, ik zag er nog 2. Typfoutje..
En ja, het lipje is echt heel klein..
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Dat heb ik niet gezien...? Als ik in de vulopening kijk kijk ik volgens mij zo op een zuigertje.
In het draadje van Minko kan je het goed zien.
viewtopic.php?f=32&t=13617
De foto van 15 sept, 22:11, eerste foto: in het aluminium deed onder zie je de opening, ik zie hier ook geen zeefje?
Dat zwarte deksel kan er dus af als ik van die tri-wing bits haal! En nu hopen dat het lipje niet al naar binnen is gegaan.
Groet,
Bas
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Help, wat nu?
Ik was in de veronderstelling dat je de hoofdremcilinder bedoelde. Maar schijnbaar bedoelde je dat niet dan .
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..
Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.
Groet
Bas
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Help, wat nu?
Voor mij zit de hoofdremcilinder op het stuur.Bas van Dijk schreef: ↑24 sep 2017, 21:08Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..
Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.
Groet
Bas
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ok, daar zijn we het over eens dan, maar die bedoel ik dus niet idd.
Ton1959 schreef: ↑24 sep 2017, 21:14Voor mij zit de hoofdremcilinder op het stuur.Bas van Dijk schreef: ↑24 sep 2017, 21:08Ik weet niet precies wat jij de hoofdremcylinder noemt bij zo'n gescheiden systeem..
Het gaat om het vulresevoir van het voorremcircuit. Dat staat (voor zover ik weet) niet in verbinding met de remcylinder aan het stuur.
Groet
Bas
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
- Benji
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Help, wat nu?
Bij mij ziet dat anders uit.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Help, wat nu?
Dus als ik het goed begrijp, gaat het dus niet om het reservoirtje op het stuur, maar is er iets in je ABS module zelf afgebroken en zoek geraakt? Dat kon wel eens heel pijnlijk zijn, want dan kan het voorwerpje ondertussen overal aangekomen zijn en/of een kanaaltje, klepje etc blokkeren.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Precies. Dat was mijn vraag.Bert M schreef:Dus als ik het goed begrijp, gaat het dus niet om het reservoirtje op het stuur, maar is er iets in je ABS module zelf afgebroken en zoek geraakt? Dat kon wel eens heel pijnlijk zijn, want dan kan het voorwerpje ondertussen overal aangekomen zijn en/of een kanaaltje, klepje etc blokkeren.
Ik weet dus niet of het in de ABS module zit. Misschien ligt het nog onderin het reservoir. Daar hoop ik dan maar op.
En anders?
Sent from my iPhone aan alle forumleden
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Help, wat nu?
Na deze hele dwaaltocht over hele andere remsystemen uit de vroege vorige eeuw weer even terug bij het probleem. :mrgreen:
Ik blijf bij het spoelen: doe een korte slang aan een grote 100cc injectiespuit (kopen bij apotheek voor € 1,50), zorg dat die slang zo diep mogelijk in het reservoir zit. Met die spuit: zuig eerst het betreffende systeem leeg, spuit dan met kracht het systeem weer vol en zuig meteen weer leeg. Zo krijg je wervelingen waardoor het deeltje mogelijk gaat zweven en door meteen weer te zuigen zuig je het misschien mee in de spuit. Zit het er niet in? Dan gewoon nog een keer, en nog een keer , en nog een keer totdat je hem hebt!
Ik blijf bij het spoelen: doe een korte slang aan een grote 100cc injectiespuit (kopen bij apotheek voor € 1,50), zorg dat die slang zo diep mogelijk in het reservoir zit. Met die spuit: zuig eerst het betreffende systeem leeg, spuit dan met kracht het systeem weer vol en zuig meteen weer leeg. Zo krijg je wervelingen waardoor het deeltje mogelijk gaat zweven en door meteen weer te zuigen zuig je het misschien mee in de spuit. Zit het er niet in? Dan gewoon nog een keer, en nog een keer , en nog een keer totdat je hem hebt!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Heren, voordat de olie de pomp ingaat zit er een heel fijn filter.
Dit deel kan dus nooit in de pomp terecht komen.
Als je de stalen leiding volgt totaan de pomp zie je een nippel die de pomp ingaat.
Onderaan deze nippel zit een filter.
Zoals je kunt zien ligt de "kapotte "pomp nog op mn werk
Wil nog een keer een cross sectie zagen dat de werking beter snappen.
Dus het deel kan nooit in de pomp terecht komen.
Als je zeker wilt zijn kan deze nippel gedemonteerd worden.
Gr Minko
Dit deel kan dus nooit in de pomp terecht komen.
Als je de stalen leiding volgt totaan de pomp zie je een nippel die de pomp ingaat.
Onderaan deze nippel zit een filter.
Zoals je kunt zien ligt de "kapotte "pomp nog op mn werk
Wil nog een keer een cross sectie zagen dat de werking beter snappen.
Dus het deel kan nooit in de pomp terecht komen.
Als je zeker wilt zijn kan deze nippel gedemonteerd worden.
Gr Minko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Minko,
Bedankt voor je reactie maar ik snap het niet helemaal. Als ik in het reservoir kijk waar het deeltje inviel (dus het voorrem reservoir waar je tijdens de spoeling die trechter met top in moet zetten) zie ik een opening naar een zuiger, zoals die foto die ik uit jouw draadje heb geleend.
Waar moet ik het nu precies open maken om het deeltje te vinden?
Bedankt voor je reactie maar ik snap het niet helemaal. Als ik in het reservoir kijk waar het deeltje inviel (dus het voorrem reservoir waar je tijdens de spoeling die trechter met top in moet zetten) zie ik een opening naar een zuiger, zoals die foto die ik uit jouw draadje heb geleend.
Waar moet ik het nu precies open maken om het deeltje te vinden?
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Oke, Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik dacht dat het deeltje in het reservoir bij de remhendel gevallen was.
Dus als ik het goed begrijp ligt het deeltje al in de pomp.
Daar waar het kunststof huis op de pomp zit en waar de olie in de pomp wordt bijgevuld.
Ja, Dan zou ik eerst de oplossing van Baird proberen.
Herhaaldelijk opzuigen met een injectie spuit.
Anders moet de hele pomp uit elkaar.
Dat is wel even een klusje
Ik dacht dat het deeltje in het reservoir bij de remhendel gevallen was.
Dus als ik het goed begrijp ligt het deeltje al in de pomp.
Daar waar het kunststof huis op de pomp zit en waar de olie in de pomp wordt bijgevuld.
Ja, Dan zou ik eerst de oplossing van Baird proberen.
Herhaaldelijk opzuigen met een injectie spuit.
Anders moet de hele pomp uit elkaar.
Dat is wel even een klusje
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Nu snap ik het.
Het kunststof deksel van de pomp verwijderen met de Triwing bit.
Dit zijn gewoon schroeven maar dan met een rare kop.
Als je deze gedemonteerd heb zou ik inderdaad met een injectie spuit, of nog beter een venturi ventiel op perslucht ( dan krijg je vacuum ) de pomp leegzuigen.
( De venturi heb dit liggen, is van Festo en sluit je aan op de compressor dan maak je van perslucht een vacuum, dit gebruik ik oa bij het verversen van de remolie )
Als je wilt stuur ik de venturi evt wel toe
Als je het er dan nog niet uitkrijgt zal de pomp denk ik uit elkaar moeten.
Het kunststof deksel van de pomp verwijderen met de Triwing bit.
Dit zijn gewoon schroeven maar dan met een rare kop.
Als je deze gedemonteerd heb zou ik inderdaad met een injectie spuit, of nog beter een venturi ventiel op perslucht ( dan krijg je vacuum ) de pomp leegzuigen.
( De venturi heb dit liggen, is van Festo en sluit je aan op de compressor dan maak je van perslucht een vacuum, dit gebruik ik oa bij het verversen van de remolie )
Als je wilt stuur ik de venturi evt wel toe
Als je het er dan nog niet uitkrijgt zal de pomp denk ik uit elkaar moeten.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Ik heb het deksel van de pomp gehaald met tribits, waar die niveausensors onder zitten. Ik heb ook de nippel met filterje onderaan verwijderd waar de leiding in zit dit naar de voorremmen gaan.
Daarna gespoeld zoals hier voorgesteld. Met een klein slangetje in het gaatje waaronder de zuiger heen en weer beweegt als je remt. (Ook gespoeld in de opening waar die nippel uit kwam) En er kwam een stukje uit!
Alles weer in elkaar gezet, gevuld en ontlucht.. maar nu...
ABS lichtje blijft (snel) knipperen en de gevarendriehoek blijft aan.
Heel vreemd: de abs pomp van het voorwiel blijft lopen, ik hoor dat hoge geluid en ik zie de vloeistof in het niveau rondgepompt worden.
De remmen lijken overigens wel te werken.
Nu, ik ben niet 100% zeker dat dit alles is want het stukje lijkt aan de kleine kant maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. En ik had ook een lege accu want ik had het licht aangelaten.
Ik weet dat de ABS unit nogal gevoelig is voor accuspanning, kan dat het zijn? Lijkt me in dit geval niet toch? Dan geeft hij een fout maar blijft die pomp niet draaien toch?
Of is er wat anders aan de hand? Wat kan ik nog proberen?
Minko, anders moet ik dus de hele (voorpomp) uit elkaar gaan halen? Is dat te doen?
Daarna gespoeld zoals hier voorgesteld. Met een klein slangetje in het gaatje waaronder de zuiger heen en weer beweegt als je remt. (Ook gespoeld in de opening waar die nippel uit kwam) En er kwam een stukje uit!
Alles weer in elkaar gezet, gevuld en ontlucht.. maar nu...
ABS lichtje blijft (snel) knipperen en de gevarendriehoek blijft aan.
Heel vreemd: de abs pomp van het voorwiel blijft lopen, ik hoor dat hoge geluid en ik zie de vloeistof in het niveau rondgepompt worden.
De remmen lijken overigens wel te werken.
Nu, ik ben niet 100% zeker dat dit alles is want het stukje lijkt aan de kleine kant maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. En ik had ook een lege accu want ik had het licht aangelaten.
Ik weet dat de ABS unit nogal gevoelig is voor accuspanning, kan dat het zijn? Lijkt me in dit geval niet toch? Dan geeft hij een fout maar blijft die pomp niet draaien toch?
Of is er wat anders aan de hand? Wat kan ik nog proberen?
Minko, anders moet ik dus de hele (voorpomp) uit elkaar gaan halen? Is dat te doen?
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Ja Dat had ik dus ook.
Heb toen besloten om de pomp ( voor het RT tourtochtje te verwijderen )
Ik ben er dus niet aan uit wat het probleem hiervan is.
Heb toen diverse pogingen gedaan,
Andere print erop.
Andere druk sensor erop.
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat t probleem echt is ( ben er ook nog niet mee verder gegaan ivm andere prioriteiten )
Heb je bij de handelingen wel de accupool losgehad, of heb je heel de electronica niet van de pomp gehad.
Het demonteren van het voorste deel is eigenlijk ook eenvoudig.
Gewoon voorzichtig sleutelen. Het meeste is te zien in de foto's die ik gemaakt heb.
Maar dan blijft de vraag waarom en waardoor blijft de pomp van de voorrem lopen.
Hoever heb je de pomp gedemonteerd ?
Alleen de kunststof behuizing met de vlotters eraf en de nippel met het filter eruit.
Dan is er dus relatief weinig uit elkaar geweest.
Hoor t wel
Heb toen besloten om de pomp ( voor het RT tourtochtje te verwijderen )
Ik ben er dus niet aan uit wat het probleem hiervan is.
Heb toen diverse pogingen gedaan,
Andere print erop.
Andere druk sensor erop.
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat t probleem echt is ( ben er ook nog niet mee verder gegaan ivm andere prioriteiten )
Heb je bij de handelingen wel de accupool losgehad, of heb je heel de electronica niet van de pomp gehad.
Het demonteren van het voorste deel is eigenlijk ook eenvoudig.
Gewoon voorzichtig sleutelen. Het meeste is te zien in de foto's die ik gemaakt heb.
Maar dan blijft de vraag waarom en waardoor blijft de pomp van de voorrem lopen.
Hoever heb je de pomp gedemonteerd ?
Alleen de kunststof behuizing met de vlotters eraf en de nippel met het filter eruit.
Dan is er dus relatief weinig uit elkaar geweest.
Hoor t wel
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Alleen het deksel eraf en de nippel.
En de stekker los met alle draden.
Accu is niet los geweest.
En de stekker los met alle draden.
Accu is niet los geweest.
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Heel raar,
Ik heb de accupool ook niet losgemaakt.
Ik lees veel dat dat dit wel zou moeten.
Echter met spoelen doe ik dit ook nooit en gaf het geen probleem
Ik zou nogmaals ontluchten en dan even kijken
anders heb ik tot nu ook geen echte oplossing
IK geloof niet dat je heel erg bang moet zijn voor een deeltje in de pomp.
Ik zou me eerst focussen op het blijven lopen van de pomp van de voorrem
Ik heb de accupool ook niet losgemaakt.
Ik lees veel dat dat dit wel zou moeten.
Echter met spoelen doe ik dit ook nooit en gaf het geen probleem
Ik zou nogmaals ontluchten en dan even kijken
anders heb ik tot nu ook geen echte oplossing
IK geloof niet dat je heel erg bang moet zijn voor een deeltje in de pomp.
Ik zou me eerst focussen op het blijven lopen van de pomp van de voorrem
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
En nog verder gekomen.
Mogelijk heb je hier nog iets aan
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 5&page=all
of deze schema's incl de pomp
gr Minko
Mogelijk heb je hier nog iets aan
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 5&page=all
of deze schema's incl de pomp
gr Minko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Helaas geen tijd meer gehad.
Wel gezond, fiets al anderhalve week naar mijn werk en terug (21km..)
Bedankt voor de links
Wel gezond, fiets al anderhalve week naar mijn werk en terug (21km..)
Bedankt voor de links
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Dar is ook goed voor t lichaam,Ik ga ook altijd op de fiets, dit is echter maar 12 km
Ik hoor t wel
Ik hoor t wel
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 03 feb 2017, 15:44
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 Zilvergrijs
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Re: Help, wat nu?
Na een dagje alles opnieuw uit elkaar, schoonmaken, doorblazen en ontluchten had ik nog hetzelfde probleem en begon ik de moed op te geven, wilde al naar de dealer stappen ermee.
Toen zag ik dat er in die grote plug bovenop ABS pomp 1 klein pinnetje een heel klein beetje scheef stond.
rechtgeboven met pincet, schoongemaakt met contactspray en voila.. Probleem opgelost..
Zaterdag alle plastic er weer op en rijden!
Bedankt voor alle hulp, ik ben opgelucht.
zie foto (vocht is contactspray)
Groet
Bas
Toen zag ik dat er in die grote plug bovenop ABS pomp 1 klein pinnetje een heel klein beetje scheef stond.
rechtgeboven met pincet, schoongemaakt met contactspray en voila.. Probleem opgelost..
Zaterdag alle plastic er weer op en rijden!
Bedankt voor alle hulp, ik ben opgelucht.
zie foto (vocht is contactspray)
Groet
Bas
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Help, wat nu?
Dat hoor ik graag dat het spul weer werkt
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: Help, wat nu?
Mooi
gelukkig zonder kosten weer opgelost
Lekker rijden nu
t is mooi weer
gelukkig zonder kosten weer opgelost
Lekker rijden nu
t is mooi weer