Um Lei Tung

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Um Lei Tung

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Een grap met een enorme baard was Wat is de naam van de chinese minister van Verkeer. Um Lei Tung. Deze grap werd ineens actueel toen ik afgelopen week de Promotor routes voor het Weserbergland volgde.
Ik had de tracks in mijn Garmin 590 gezet en deze via de reisplanner omgezet in een route. Deze was vooralsnog prima te volgen. Totdat de gele borden met de Chinese minister langs de weg opdoemden. Omdat in de beide Weserberglandroutes een aantal lussen waren uitgezet, de route kruist zichzelf, kwamen de problemen boven. Als een afslag van de route op een afgesloten deel zit en de route na de umleitung al een deel verder in de planning zit is het niet altijd duidelijk op welk deel van de route je zit na de umleitung.
Mijn vraag is nu, en ik begrijp dat ik misschien niet geheel duidelijk ben, Wat kan je in de voorbereiding van je reis het best doen?
Ik kan een aantal dingen bedenken. Bij tracks en omzetten zitten er in de reis geen vlaggen en kan je alleen maar eindpunt kiezen. Zou het in de voorbereiding handiger zijn om ook een gevlagde versie in je GPS op te nemen om bij dit soort problemen toch goed naar het volgende punt te kunnen, eventueel met herberekening aan.
Of zijn er andere oplossingen. Op beide routes heb ik gedeelten gemist omdat na een umleitung de route veel verder in de route verderging. Route 2 was zo'n 60 kilometer korter dan gepland.
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Um Lei Tung

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Het simpelste is volgens mij om bij een onverwachte wegomleiding/afsluiting, even te stoppen en je route op je Garmin even uit te zomen en met gezond verstand zelf een punt te kiezen waar je de route kunt vervolgen. Voorwaarde is dan wel dat je herberekenen uit hebt staan.

Zelf rijd ik liever met een Track omdat die een eigen gemaakte route heel nauwkeurig volgt en altijd in stand blijft 😊
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Um Lei Tung

Ongelezen bericht door Dingeman »

Berrybeer schreef: 29 aug 2018, 13:04 Het simpelste is volgens mij om bij een onverwachte wegomleiding/afsluiting, even te stoppen en je route op je Garmin even uit te zomen en met gezond verstand zelf een punt te kiezen waar je de route kunt vervolgen. Voorwaarde is dan wel dat je herberekenen uit hebt staan.

Zelf rijd ik liever met een Track omdat die een eigen gemaakte route heel nauwkeurig volgt en altijd in stand blijft 😊
+1
En dan ook met de Route en Track tegelijk in beeld op het scherm.
Omdat mijn kaartmateriaal op de PC en de Zumo actueel en gelijk aan elkaar zijn heb ik het nog niet meegemaakt dat de Route en de Track van elkaar verschillen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Jos1200rt
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
Type: R1250RT
Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Hoogland

Re: Um Lei Tung

Ongelezen bericht door Jos1200rt »

Dank voor de reacties. Ik had al eerder een reactie geplaatst maar die is niet aangekomen. _001
[groet] Jos
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”