vraagje over abs bij r1150rt

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

vraagje over abs bij r1150rt

Ongelezen bericht door stryker »

ik ben me aan het inlezen om een rt aan te schaffen maar had nog een vraagje over het abs systeem.
waar ik niet zo direct een antwoord op vind is hoe je kan zien of de abs afgekoppeld is.
Wat ik wel weet is dat het abs eerst een self check doet en daarbij eerst 4x snel knippert en daarna langzaam tot er een paar meter mee gereden is.
Als de abs is afgekoppeld knippert dan ook bij het aanzetten van het contact het abs lichtje of werkt deze helemaal niet meer?
want ik zie het niet zo zitten om de abs te testen op een fiets die ik helemaal niet ken. (misschien dat ik dat best wel effe doe bij eventuele aankoop maar als ik het voor het rijden al weet of de abs het eventueel niet zou doen is wel meegenomen.

Welk abs systeem is het betrouwbaarste voor een 1150rt het abs II systeem of het iabs? en hoe zie ik welk systeem er op de motor staat want ik heb gelezen dat er ook twinsparks zijn met het absII systeem.
hopelijk kunnen jullie helpen.
alvast bedankt
reneRT
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 mar 2018, 21:01
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Groen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Re: vraagje over abs bij r1150rt

Ongelezen bericht door reneRT »

Gr,
René
remo.willemsen66
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2018, 08:49
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: vraagje over abs bij r1150rt

Ongelezen bericht door remo.willemsen66 »

Ik heb ook zo een motor gehad en je hoort het bij het inknippen van de handrem. Het maakt een geluid
stryker schreef:ik ben me aan het inlezen om een rt aan te schaffen maar had nog een vraagje over het abs systeem.
waar ik niet zo direct een antwoord op vind is hoe je kan zien of de abs afgekoppeld is.
Wat ik wel weet is dat het abs eerst een self check doet en daarbij eerst 4x snel knippert en daarna langzaam tot er een paar meter mee gereden is.
Als de abs is afgekoppeld knippert dan ook bij het aanzetten van het contact het abs lichtje of werkt deze helemaal niet meer?
want ik zie het niet zo zitten om de abs te testen op een fiets die ik helemaal niet ken. (misschien dat ik dat best wel effe doe bij eventuele aankoop maar als ik het voor het rijden al weet of de abs het eventueel niet zou doen is wel meegenomen.

Welk abs systeem is het betrouwbaarste voor een 1150rt het abs II systeem of het iabs? en hoe zie ik welk systeem er op de motor staat want ik heb gelezen dat er ook twinsparks zijn met het absII systeem.
hopelijk kunnen jullie helpen.
alvast bedankt
Hartelijke groeten van HUAWEI VNS-L31 aan alle forumleden

palliebmw
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2019, 12:28
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Alkmaar

Re: vraagje over abs bij r1150rt

Ongelezen bericht door palliebmw »

Hallo Stryker, de r1150 vanaf 2001 hebben abs 3 deze kunnen vast gaan zitten door vervuiling , als het niet meer werkt geeft het nog 30% remvermogen.
Dan blijft abs lamp knipperen en storingslamp blijft branden.
Als deze is omgebouwd naar non-abs zal deze lampen niet meer werken.
De test tijdens proefrijden is bij niet te hoge snelheid even de achterrem goed hard in drukken , als wiel blokkeert is het dus afgekoppeld.
Ik bouw deze regelmatig om naar non-abs omdat mensen er geen vertrouwen meer in hebben, maar ik repareer deze ook en gaan dan weer een aantal jaar goed mee en vaak komt het het helemaal niet meer terug.

Hartelijke groeten van SM-G950F aan alle forumleden

Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: vraagje over abs bij r1150rt

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste nieuwe forumleden,

Het wordt op ons RT-forum bijzonder gewaardeerd om je als nieuw forumlid bij een eerste posting even voor te stellen in het topic “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”. _004

Bedankt alvast voor de genomen moeite.

[groet]

Eilert
Moderator
remo.willemsen66 schreef: 23 sep 2018, 09:36 Ik heb ook zo een motor gehad en je hoort het bij het inknippen van de handrem. Het maakt een geluid.

Hartelijke groeten van HUAWEI VNS-L31 aan alle forumleden
palliebmw schreef: 01 jan 2019, 12:40 Hallo Stryker, de r1150 vanaf 2001 hebben abs 3 deze kunnen vast gaan zitten door vervuiling , als het niet meer werkt geeft het nog 30% remvermogen.
Dan blijft abs lamp knipperen en storingslamp blijft branden.
Als deze is omgebouwd naar non-abs zal deze lampen niet meer werken.
De test tijdens proefrijden is bij niet te hoge snelheid even de achterrem goed hard in drukken , als wiel blokkeert is het dus afgekoppeld.
Ik bouw deze regelmatig om naar non-abs omdat mensen er geen vertrouwen meer in hebben, maar ik repareer deze ook en gaan dan weer een aantal jaar goed mee en vaak komt het het helemaal niet meer terug.

Hartelijke groeten van SM-G950F aan alle forumleden
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”