Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Had er wel aan gedacht maar niet zozeer voor die 11 pk of die extra 20 Nm aan koppel.
Hoopte dat hij nu wat meer "af" zou zijn.
En dan bedoel ik, net als bij de nieuwe GS, Led verlichting en zo'n mooi geïntegreerd TFT scherm.
Maar helaas niets van dit alles...
Zijn er meer die er zo over denken?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
trebor
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:20
Type: R1200RT/LC
Bijz: White
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: roermond

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door trebor »

Eens, gemiste kans. Vermoedelijk een bewuste keuze, commercieel hebben ze het opvolgende jaar opnieuw iets nieuws te bieden.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door scan »

Het bekende "verdienmodel".
Volgend jaar moet de schoorsteen ook nog roken!
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Als ik mijn spaarrekening het toegelaten zou hebben, had ik toch met een dilemma gezeten. Voor de prijs van een aangeklede 1250, heb je ook een standaard K1600... :roll:
Ericj
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2016, 17:47
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Best

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Ericj »

Ik vind het echt heel apart dat ze die koplamp nog steeds niet geüpgraded hebben naar full-LED. Als ze dat met een nieuwe digitale cockpit zoals begin dit jaar de geruchten luidden hadden geïntroduceerd was ik in voor een nieuwe. Maar voor alleen een iets mooier blok doe ik niet mee. En waarschijnlijk, maar dat weet ik niet zeker want de configurator is vaag, is de radio ook nog steeds ouderwets analoog. Ik rijd wel door, ook mooi.
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Ik ben wel in voor deze nieuwe RT1250. Het model zelf vind ik mooi, en de motor moet echt fantastisch zijn. Dus een proefrit staat al in de planning.

BMW hanteert een doorloop van 7-9 jaar voor een nieuw model. Er zullen ongetwijfeld de komende jaren wel detail upgrades gaan komen.

Morgen is dus de grote dag dat hij in de showroom staat, deze week al even in de werkplaats de fiets mogen bewonderen. Mooi. Mooi.

Grt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Vandaag hem al in de showroom gezien samen met de 1250 GS.
Weinig aan veranderd, dikkere bochten, spoilertje ervoor en Amerikaanse remklauwen van de maker van de remmen voor de H-D..
Wat was er mis met de Brembo remmen?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
fransgabler

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door fransgabler »

Het effect door het uitbrengen van nieuwe modellen is steevast dat ik de eerder uitgebrachte modellen zoveel meer ga waarderen. In dit geval de 850/1100 RT oilheads met het kleine lampenhuis en de niet bekrachtigde abs. Ik ervaar de nieuwe 1250 als een wat opgepompte en vooral te dure machine die door marketing veranderingen als 50 cc extra, liquid cooled ipv air- and oilhead, dikkere pijpjes, dikker stuurtje en dat soort onzin de consument moet laten vrezen op een inmiddels gedateerde machine te rijden.

Laten we wel zijn, het doorontwikkelde boxerconcept dateert al uit 1923. Voor je het weet tel je daar in 2018 een kwart ton in euro' s voor neer. Als je dan toch serieus geld wilt besteden, dan heb je aan de BMW 6 cilinder heel veel meer techniek en motor in huis. De 6 cilinder techniek is te verantwoorden voor een dergelijk bedrag, die is nog geen decennia op de markt. Als je vervolgens kijkt wat er op de motormarkt nieuw wordt aangeboden, voor iets meer dan de helft van dat geld, dan lijkt BMW zichzelf met de eenvoudige boxertechniek uit de markt te prijzen.

De toekomst zal het uitwijzen, maar de verkoopcijfers van BMW zien er dit jaar in vergelijk met Yamaha en Kawasaki niet heel rooskleurig uit.
Terug naar de topic startersvraag: voorlopig niet, maar misschien is er over 12 jaar een herwaardering voor het eerste 1250 model.
R-V
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2017, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door R-V »

Altijd maar dat gezeur over de zogenaamd te hoog opgelopen prijzen...... wat iedereen vergeet is dat je ook stukken meer verdient dan twintig jaar geleden, de huizen stukken duurder zijn (en de gemiddelde oudere Nederlander daar best een klap geld mee verdiend heeft) en dat door inflatie de relatieve prijs niet echt veel hoger is dan de eerdere modellen. Denk eens aan de prijs van een glas cola, je vakantie, auto, fiets, boodschappen..... en dan hoor je op meerdere plekken dat het eigenlijk maar een doorontwikkeld concept van begin deze eeuw is. Tuurlijk, huizen bestaan al eeuwen..... moeten die daarom goedkoper worden? Porsche is volgens mij ook continue doorontwikkeling van een ouder concept.... kortom: totaal geen argument dat in verhouding tot een prijs staat wat mij betreft.
Ik denk dat het veelal meer is, dat mensen die het iets minder breed hebben de oudere modellen kunnen rijden en de nieuwere niet, dat frustreert misschien en dan begint het gefoeter. Onterecht, doch wel begrijpelijk 😎
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik weet het, ik ben zo'n zeur, maar zodra een motor in de standaard versie duurder is dan...zeg een standaard Opel Crossland X (€19.404), dan gaan de verhoudingen in mijn ogen mank... ;)
R-V
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2017, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door R-V »

Dan vergelijk je wel een van de duurdere motoren met een ‘ goedkope’ auto. Appel en een peer dus. Dan kun je ook wel een keuken met een Opel Crossland Gaan vergelijken..... of een aanbouw aan je woonkamer...... een bruilofsfeest mischien ook 😃 Een rt ten opzichte van een nieuwe Passat, is een rt dan weer goedkoop? Terwijl die Passat nog steeds een goedkopere middenklasser is.....

😀😎😀🤑🤑👻
Wout67
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 okt 2015, 14:33
Type: R1200RT
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Nederweert

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Wout67 »

Ik hoor niemand over de versnellingsbak
Zit het oude draaiorgel dr nog onder of hebben ze hier wat aangedaan,Dat geklak irriteert me nl mateloos.
Ik kan dr niks over terug vinden namelijk.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

De "gewone" 1200 RT/LC schakelt als het bekende warme mes door zachte boter.
De nieuwe 1250 RT zal dus heus niet slechter schakelen.
Maar als jij je mateloos irriteert aan die van jou dan zou ik snel een andere nemen ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Navraag bij de dealer over de versnellingsbak leert dat deze gelijk is aan de laatste (upgrade 2017) modellen. Dus daar verandert niets aan.

Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gebruikersavatar
RT1
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door RT1 »

Als er één ding goed is aan BMW dan is het wel de marketing afdeling en het vermarkten van het merk en de technieken , die bij de concullegas min of meer deel uitmaken van de standaard uitrusting tegenwoordig, tegen de hoofdprijs. En dat aan klanten die Freude am Zahlen hebben en zich daarbij ook nog happy voelen.
Daar zijn zij echt meester in en koploper in de markt , ik vindt het knap. 👍🏻👏🏻
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

RT1 schreef: 01 nov 2018, 11:51 Als er één ding goed is aan BMW dan is het wel de marketing afdeling en het vermarkten van het merk en de technieken , die bij de concullegas min of meer deel uitmaken van de standaard uitrusting tegenwoordig, tegen de hoofdprijs. En dat aan klanten die Freude am Zahlen hebben en zich daarbij ook nog happy voelen.
Daar zijn zij echt meester in en koploper in de markt , ik vindt het knap. 👍🏻👏🏻
Zo te zien ben jij daar dan bij Honda ook ingetrapt, daar betaal je toch ook de hoofdprijs voor?
En volgens mij zelfs heel veel meer dan bij een RT vol met opties.
Alleen de Japanse tekst van Freude am Zahlen ben ik even kwijt.
Bij BMW heb je de keuze uit een "kale" versie waar je eventueel optiepakketten aan kunt toevoegen, net als bij ieder (?) automerk.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Corné
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:57
Type: R1250RT
Bijz: 2021, adaptive, comfort, dynamic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oeffelt
Locatie: Oeffelt, Gelderland

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Corné »

Vandaag heb ik 100km gereden op een R1250RT met schakelassistent. Even een korte indruk.

Zelf rij ik een 2007 R1200RT met o.a. ESA en 1 'rijmodus': Geweldig.
Het eerste wat ik merk ik dat ik mijn rechterhand moet overstrekken en de grip op mijn stuur haast los moet laten om richting aan kunnen te geven omdat de draaicontroller tussen de knoppenwinkel zit. Kleinigheid, maar op een rotonde niet zo handig. Je kunt met die controller wel fijn alles instellen.
De motor draait soepel en ik begin eerst maar eens in Rain modus. De weg is nog nat en het is toch 36pk meer zegt de verkoper. Dat heeft 3 minuten geduurd toen ben ik gaan spelen met de instelling Road en Dynamic. Rain is, voor de niet LC rijders, ietsje tammer dan de andere rijmodi, maar al een stuk aggressiever dan de oude RT. Ik merk toch dat ik liever in Road rij. Op Dynamic stand is de RT vindt ik zelfs te gevoelig. Iedere kleine beweging van het gas snukt de motor. Het verschil in de standen lijkt vooral in de gevoeligheid van het gashendel te zitten op de beweging die je maakt, niet in de afstelling van de motor of meer of minder pk. Zo denk ik het te begrijpen.

Ik vindt Dynamic niet zo prettig. En het verschil tussen flink doortrekken merkt ik niet zo tussen Road en Dynamic. Flink doortrekken doet hij wel. En veel vlotter dan mijn 2007 RT. En soepel. Je zit op een 80km weg in een paar sec van 15km naar een snelheid die ik niet verder zal vertellen hier. De remmen en ABS zijn uitstekend. De schakelassistent Pro werkt bij vol gas goed. Even optrekken op de invoegstrook en bij vol gas gewoon doorschakelen is een groot verschil. Net zo groot als toen ik van mijn Skoda Fabia diesel van 90pk wisselde naar een Audi A3 e-tron met 200pk. En dat is leuk.
Terugschakelen met gas dicht en op het juiste toerental gaat ook prima.

Een nadeel heb ik ook gemerkt. In ieder geval op deze motor is de schakelassistent allerminst soepel bij de toerentallen waarbij ik normaal opschakel en terugschakel. Dus dat doe ik maar gewoon met de hand.
Als ik langzaam rij valt het ook op dat als ik van 3000tpm het gas dichtdraai bij 1500tpm ineens de motorrem erop komt.
Het is bijna alsof je het contact afzet. En dat voelt niet prettig als je langzaam rijdt. Bijvoorbeeld achter een auto voor een kruising of rotonde. Dat gaat veel geleidelijker met de oude RT. Die rolt gewoon uit. En dat is zo bij alle rijmodi.

Op verhoogde snelheid (stukje Duitsland) valt op hoe stabiel de nieuwe RT1250RT is. Je rijdt comfortabel op 160khm of 180kmh zonder turbulentie. Dat is lang vol te houden zo op een rit naar een Europese bestemming via Duitsland.
En dat is met standaard ruit. Ik zou als ik deze zou schaffen zou ik wel mijn verhoogde Baileys ruit overzetten. Dan is het nog rustiger.
De vibraties zijn minder dan op mijn RT maar wel aanwezig. Dat hoort nu eenmaal bij een boxer.
Wat ik ook hoorde bij bepaalde lage toerentallen rijden is een hoog geluidje in de motor of uitlaatsysteem dat ik het beste kan beschrijven als een kunststof dop in een glazen potje rammelen. Apart. Of kenmerkend, wat je wilt.

Verder lijkt hij lichter te sturen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat er geen koffers op zaten. Al met al een motor die een goede kandidaat is voor vervanging van de oudere RT.
Persoonlijk zou ik me het geld van de schakelassistent besparen. De verkoper merkte echter op dat hij dan als OCC waarschijnlijk harder in de inruilwaarde zakt in de toekomst omdat die tegen die tijd minder snel verkopen als OCC.
Met ca 20k bijbetalen ga ik er nog eens rustig een nachtje over slapen.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Veel plezier met proefrijden.

ps. Meteen daarna ben ik maar gaan proefrijden op een K1600GT. Dat rijdt ook lekker. Veel gelijkmatiger motor karakter, ietsje meer werk bij de rotonde maar goed te doen. MOOI geluid uit de standaard uitlaat. Wat me vies tegenviel was de turbulentie op de snelweg boven 120kmh. Echt slecht met standaard ruit. Niet te doen op de lange afstand. De verkoper zei dat ik de windvangers op de kuip uit had kunnen proberen. Nog meer wind naar de berijder gericht, nee dank je.
Ik ga nog eens proefrijden met de K1600GTL. Andere en bredere kuipdelen, lagere zit, hogere ruit. En twee nachtjes slapen gezien het prijskaartje.
Ik hoop dat ik niet meteen geroyeerd wordt van het forum door het K-woord te noemen.

Corné
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Je rechterhand overstrekken om richting aan te geven?
De richtingaanwijzerknop en de controller zitten links.
Het is natuurlijk ook niet handig om met de controller in de weer te zijn en tegelijkertijd richting aan te geven.
Wat de schakelassistent betreft klopt het wel, deze werk het beste vanaf de derde versnelling en vanaf ongeveer 4000 tpm.
Bij het terugschakelen maken de versnellingen of toerental niets uit, dit gaat gewoon goed.
Het lichtere sturen kan er ook mee te maken hebben dat er nog nieuwe banden onder zitten, lege koffers zijn m.i. niet van invloed op het sturen van de motor.
Meer zakken in waarde is een beetje flauwekul van de dealer.
De motor is een stuk goedkoper zonder schakelassistent en zal door het ontbreken van deze optie heus niet nog eens extra in waarde dalen.
Een nieuwe koper kan de schakelassistent er altijd weer bij kopen aangezien de dealer deze achteraf kan inbouwen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Corné
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:57
Type: R1250RT
Bijz: 2021, adaptive, comfort, dynamic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oeffelt
Locatie: Oeffelt, Gelderland

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door Corné »

uh, ja met de li-hand natuurlijk. En ook zonder de controller gelijktijdig te bedienen zit de ri schakelaar net buiten bereik.
Verder vond ik de std ruit flapperen in de wind. Het materiaal is te dun. Maar ja, de aftersales market moet ook nog iets kunnen verdienen.
Het terugschakelen zonder te koppelen ging niet goed op mijn demomodel. Helemaal niet soepel. Maar ik lees op het forum wel meer over de (verkeerde) software instellingen daarvan. Misschien lag het daaraan. Voor mij hoeft het niet in ieder geval.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Wie gaat hem bestellen, de nieuwe R1250RT?

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ik rij er nu al 2 jaar mee en het bevalt mij prima.'Denk dat het ff wennen is.
Het terugschakelen gaat idd iets te zwaar maar is o zo leuk om te doen :$ :D
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”