Z595 aansluiten op RT LC

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
PeterSnake
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2018, 12:31
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Sneek

Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door PeterSnake »

Ik heb alles zó gemaakt dat de 595 op de BMW RT-LC past, maar deze wordt nu niet gezien in het BMW systeem en dat is jammer. Nu heb ik de standaard (Garmin)kabel doorgeknipt (slik) en daar de voeding uitgehaald en aangesloten op de connector van de BMW-navi, de navi gaat aan en uit op commando van het contactslot – dus dat werkt. Nu alleen nog de paarse 1-draads canbus kabel van BMW aansluiten op de Garmin en welke is dat???? Een hele hoop draden zijn te herleiden maar er blijven een aantal (voornamelijk witte) over. BMW gebruikt hiervoor dus de paarse draad, bij Garmin is dit een USB draad.
Weet iemand welke "Garmin" draad op deze paarse "BMW' draad moet aansluiten om de 595 te kunnen bedienen met de multifunctionele ring?
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door Georgio »

http://jahonen.kapsi.fi/Electronics/Gar ... le_cradle/

Ik heb mijn cradle ook "gestript'" om die grote kabelbende te verwijderen en zodat ik hem makkelijk kan overzetten tussen de verschillende motoren. Ik heb echter alleen de voeding laten zitten, de rest is voor mij niet interessant, maar in bijgaande link worden de draden beschreven.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Het is maar de vraag of het überhaupt mogelijk is om een Zümo 595 met de multi controller te bedienen. De Nav V - VI zijn dan wel gebaseerd op de Zümo, maar inwendig is er wel degelijk verschil zowel qua hardware als software.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Georgio
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 nov 2015, 20:14
Type: R1100RT
Bijz: 1999
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door Georgio »

Gewoon proberen er zijn maar twee mogelijkheden, pin 2 en pin 3. Pin 1/4 is de voeding van de usb (+).

En natuurlijk hier op het forum terugkoppelen _004
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

PaPinkelman schreef: 11 okt 2018, 08:01 Het is maar de vraag of het überhaupt mogelijk is om een Zümo 595 met de multi controller te bedienen.
En het antwoord op die vraag is 'NEEN' helaas.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door Dingeman »

PeterSnake schreef: 10 okt 2018, 09:44 Ik heb alles zó gemaakt dat de 595 op de BMW RT-LC past, maar deze wordt nu niet gezien in het BMW systeem en dat is jammer. Nu heb ik de standaard (Garmin)kabel doorgeknipt (slik) en daar de voeding uitgehaald en aangesloten op de connector van de BMW-navi, de navi gaat aan en uit op commando van het contactslot – dus dat werkt. Nu alleen nog de paarse 1-draads canbus kabel van BMW aansluiten op de Garmin en welke is dat???? Een hele hoop draden zijn te herleiden maar er blijven een aantal (voornamelijk witte) over. BMW gebruikt hiervoor dus de paarse draad, bij Garmin is dit een USB draad.
Weet iemand welke "Garmin" draad op deze paarse "BMW' draad moet aansluiten om de 595 te kunnen bedienen met de multifunctionele ring?
Is het mogelijk dat je een of meerdere foto's wilt plaatsen van hoe je dit hebt gemaakt. Indien nodig mogelijk ook een kleine beschrijving.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Hans Vaessen schreef: 24 okt 2018, 11:36
PaPinkelman schreef: 11 okt 2018, 08:01 Het is maar de vraag of het überhaupt mogelijk is om een Zümo 595 met de multi controller te bedienen.
En het antwoord op die vraag is 'NEEN' helaas.
Dat dacht ik dus al....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
PeterSnake
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2018, 12:31
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Sneek

Re: Z595 aansluiten op RT LC

Ongelezen bericht door PeterSnake »

Het antwoord klopt helaas, de Garmin is niet aan te sluiten op de multifunctionele ring.
Bedankt voor alle reacties.
Groet Peter
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”