Bevestiging GSM op R1100RT

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Michaël
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2019, 14:06
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gent

Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Michaël »

Goeiedag,
Iemand een gouden tip om een telefoon/navigatie te bevestigen in de buurt van het stuur van de R1100RT die ik net gekocht heb ?
In de reguliere handel vind ik precies niets ... ‘t is voor een iPhone SE .
Dank bij voorbaat !
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Het wordt op ons RT-forum zeer gewaardeerd als je als nieuw forumlid bij een eerste posting eerst even voorstelt in het volgende topic:

viewforum.php?f=43
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door QuickFix »

Genoeg keuze zou ik zo zeggen.

Overigens ben ik persoonlijk afgestapt van mijn telefoon direct op m'n motorfiets monteren.
In plaats daarvan heb ik nu een echt navigatiesysteem en heb ik deze en mijn headset gekoppeld via Bluetooth aan mijn telefoon (die gewoon in mijn zak zit).
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Lemoi »

Misschien even mijn ervaring. Ik rij ongeveer 40K per jaar en gebruik de nav 6 en een smartphone.
Ik gebruik de motor 90% voor het werk in weer en wind. Meestal als ik naar een klant geweest ben ga ik binnen door terug vanuit D,F, DK, A, B,NL. Ik gebruik de Nav om de kortste weg naar huis te berekenen. Deze houd ik dan in de gaten zodat ik op het gewenste tijdstip thuis ben.
Dan gebruik ik mijn smartphone al meer als 4 jaar met sygic (eenmalig aankopen met file informatie. Dus niet zoals TomTom dat je jaarlijks moet betalen. De nav gebruik alleen TMC en dus niet altijd actueel). Ik laad van te voren routes in of ik maak routes ter plekke want dat is een eitje met sygic en absoluut een no go op de Nav zelf. Daar ik nooit weet wanneer ik bij de klant weg ga (meeting kan 1 uur duren maar ook 4 uur) , heb ik weinig aan een vaste route die er van te voren opstaat (of de route is te lang of te kort). Dus daarom alleen een Nav wordt lastig als je niet weet hoeveel tijd je hebt om te rijden. Daarnaast kan je in sygic heel makkelijk via punten van de route afgooien.
En zoals ik wel eens meemaak op vakantie; ik heb een route gedownload op de navigatie. Blijkt dit zo'n scheur route te zijn waar iedereen probeert zo snel mogelijk door de bochten te rijden. Niks voor mij. Ik geniet van het rijden en de natuur en omgeving. Met sygic stop ik even en zoek andere weggetjes. In 5 minuten kan ik dan weer verder. Dan kom je op straatjes die zich niet lenen om zo snel mogelijk door de bocht te rijden want de weggetjes zijn te smal daarvoor.

Ik gebruik nog steeds een USB connector. Een keer kreeg ik een waarschuwing dat er vocht in de connector zat maar dat was me wel een berg regen voor bijna een uur. Effe laten drogen en alles prima. Daarnaast oververhit: in sygic kan je zeggen hoe de navigatie moet werken: optimaal, heel goed, of sparend. Als je hem op best performance zet, dan heb je een probleem. na een paar uur kan je batterij leeg zijn ook al heb je hem aan de lader. Op energie sparend nog nooit een probleem gehad en navigeert ie eigenlijk ook prima (geen verschil gemerkt). Op optimized heb ik een keer een probleem gehad dat ie te warm werd, maar dat was na een paar uur rijden in sudtirol bij 32+ graden en zon. Afleesbaarheid is prima.

Dan montage: ik gebruik een ram mount https://www.nippynormans.com/r1200rt-lc ... r1200rs-lc met SP connect behuizing en zo. Voordeel van SP connect is dat hij gelijk in een hoesje zit, dus als ie valt gaat ie niet gelijk kapot (of je moet ongeluk hebben dat ie verkeerd valt, met scherm op steentje of zo). Ik had ook kort de draadloze lader in gebruik van SP connect. Een ideale oplossing maar helaas stoort deze af en toe op mijn keyless ride en op de radio. Dus weer verwijdert.

De eerste telefoon die ik gebruikte was een galaxy S7 van Samsung. Deze heb ik toch zeker 25K KM gebruikt op mijn motor. Na 2.5 jaar heeft mijn dochter deze gekregen (die van haar was kapot) en heeft hem nu bijna een jaar in gebruik. Zij laat hem veel vaker vallen als ik vroeger deed. De telefoon heeft wel een goed beschermend hoesje dus overleeft het altijd. Hiermee wil ik zeggen dat de telefoons wel goed zijn. Natuurlijk zou ie door trillingen sneller kapot kunnen gaan maar de vraag is hoeveel sneller. Ik gebruik nu een galaxy S9 en dat gaat ook prima. Nadeel is natuurlijk wel dat je een nieuwe SP connect hoesje moet kopen.

...en ik stop ook alijd even als ik iets op de navi moet doen.

Dus mijn advies is kijk wat je zelf het makkelijkste vind. En zo snel zal ie op de motor niet kapot gaan (neem een beschermend hoesje zoals SP connect). En ieder gebruikt het op een andere manier. Zoals bij mij vullen ze elkaar aan. De Nav om te zorgen dat ik op tijd thuis ben en sygic op smartphone voor de mooie routes en real time file informatie
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Lemoi schreef: 23 jan 2019, 12:41 De nav gebruik alleen TMC en dus niet altijd actueel).
Kleine correctie daarop:

De ouderwetse TMC heeft inderdaad beperkte bandbreedte en is niet alleen minder actueel maar tijdens de spits ook niet in staat alle vertragingen te verwerken; sowieso vaak geen secundaire wegeninfo, soms zelfs niet alle snelwegfiles.

ECHTER:
De verkeersinfo van de Nav VI verloopt, net als bij de Zumo via smartlink. Daarmee veel hogere bandbreedte en verkeersinfo die gelijk is aan de info via bijv DAB. Da's het probleem niet.
ECHTER-2
Kwaliteit van verkeersinfo hangt echter ook af van de dichtheid van de bronnen. En bij Garmin/BMW Nav ben ik daarvan allerminst onder de indruk. Ze leunen te veel op beroepsgoederenvervoer, waar anderen, zoals tomtom en vermoedelijk ook Sygic, kijken naar verplaatsing van mobiele telefoons.
Kijkend naar jouw omschrijving/toepassing (verkeersinfo icm kleine wegen) zou een TT Rider twee vliegen in één klap kunnen slaan.
Maar soit: als je content bent met hoe je nu werkt: houden zo!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hans Vaessen schreef: 24 jan 2019, 11:49

ECHTER:
De verkeersinfo van de Nav VI verloopt, net als bij de Zumo via smartlink. Daarmee veel hogere bandbreedte en verkeersinfo die gelijk is aan de info via bijv DAB. Da's het probleem niet.
Helaas gaat dat bij mij niet werken. Ik rij veel voor mijn werk en gebruik niet altijd de nav. Sommige wegen ken ik uit mijn hoofd. Aan mijn headset heb ik motorradio en telefoon gekoppeld. Voor smartlink moet ik mijn telefoon aan de nav koppelen en dus telefoon gesprekken gaan via de nav. De nav koppel ik niet aan mijn headset. Je begrijp dat ik niet elke keer opnieuw ga paren. Dus geen optie.

Hans Vaessen schreef: 24 jan 2019, 11:49 ECHTER-2
Kwaliteit van verkeersinfo hangt echter ook af van de dichtheid van de bronnen. En bij Garmin/BMW Nav ben ik daarvan allerminst onder de indruk. Ze leunen te veel op beroepsgoederenvervoer, waar anderen, zoals tomtom en vermoedelijk ook Sygic, kijken naar verplaatsing van mobiele telefoons.
Kijkend naar jouw omschrijving/toepassing (verkeersinfo icm kleine wegen) zou een TT Rider twee vliegen in één klap kunnen slaan.
Maar soit: als je content bent met hoe je nu werkt: houden zo!

File info is een keuze. Naast dat TT rider niet op mijn Nav bevestiging past die op de LC zit, zal de file info wel een jaarlijkse fee zijn en daar doe ik niet aan mee. Daarnaast heb ik al de telefoon en past de nav in de LC bevestiging.
En omdat ik nooit weet hoe lang een meeting duurt heb ik weinig aan 1 nav

Voorbeeld: ik heb een meeting om 8:00 in Wernau. Ik weet niet hoe lang de meeting duurt. Kan om 10.00 klaar zijn of om 13.00, of zelfs later. Als ik bijv om 12.00 klaar ben zet ik de nav aan. Die zal dan zeggen dat ik om ongeveer 18.00 thuis ben met de snelste route. (is ongeveer 6 uur rijden). Maar ik wil pas om 22:30 thuis zijn. Nu start ik mijn sygic op en start de voor ingestelde route. Als die te lang duurt zal ie dus een eindtijd aangeven na 22:30. Ik begin gewoon met rijden totdat de nav aangeeft dat ik om 22:30 thuis ben (met de ietwat minder TMC data). Dan breek ik mijn tour af en neem de snelste weg naar huis.
Dan zal er iemand zeggen, dat kan je toch van tevoren zo aanpassen... in een ideale wereld wel want dan heb je geen file en waarschijnlijk weet je dan ook hoe vaak je stopt etc. Maar dat is niet zo, als ik mijn tour start staat er (bijna) geen file. Maar rond de spits dus wel of vanwege een ongeluk in Nl etc. Dus van te voren weet ik niet hoeveel file er bijv zal staan. Of hoe vaak of hoe lang ik stop (tanken, eten, iets kopen etc).
Je kan ook zeggen, neem de sygic voor de snelste route vanwege betere file info en de nav voor de tour. Dat wordt hem niet. De nav is niet echt gebruikers vriendelijk. Probeer eens een via point op de map toe te voegen op een nav of bij sygic. Wedden dat je sneller klaar bent met sygic?

Dus een TT rider alleen is voor mij geen optie. Zoals gezegd is dit mijn specifieke geval.
En daarom iedereen moet de oplossing nemen die hij goed vind, navigatie, telefoon of iets anders. De telefoon overleeft de motor wel mits goed beschermd (de nav leeft ook nog steeds ;-). En mijn laptop ook die al meer als 100K meerijd op mijn motor in de zijkoffer. Staat hoofdzakelijk wel uit ja.)
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Tsja... niet om te welles nietesssen maar:

- als het gaat om een route over kleine wegen heb je aan TMC vrijwel niets.
- de digitale verkeersinfo via zowel garmin als TT zitten binnen de licentie en leveren geen extra kosten, niet eenmalig, niet periodiek
- koppeling als benodigd voor de digitale verkeersinfo zou vermoelijk ook in jouw omschrijving mogelijk moeten zijn. Hangt echter ook af ven gebruikte headset.
- toevoegen viapunt is zowel bij garmin als tomtom even snel als bij sygic; moet je allicht wel weten hoe het moet.

Al met al, in meen dat ik het al eerder zei: als jij content bent met jouw oplossingen helemaal prima. Maar op enkele aspecten is mijn indruk dat je conclusie meer is gebaseerd op gevoel dan op praktijk.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hallo Hans,

Argumentatie is altijd goed :-)

En alles is gebaseerd op praktijk ervaring (de laatste jaren meer als 40K per jaar, behalve vorig jaar dan).
En sinds 1996 hou ik me al bezig met navigatie. Toen nog de VDO inbouw met CD's roms met losse TMC antenne toen nog. Hoop kabels waren dat. En ik was ook "leverancier" van correctie op data voor kaarten van Teleatlas (= nu TomTom). Dat ging toen nog met papieren velletjes. Vele tomtoms gehad (en mijn vriendin heeft er nog steeds 1 liggen). Navigon op de iphone 3. TomTom op de HP Ipaq.
En mensen die mij goed kennen weten dat ik grondig te werk ga. Dus ik kan gevoel uitsluiten als raadgever.

Maar waarschijnlijk heb ik het nog niet duidelijk kunnen maken

Toch nog even zodat je het hopelijk begrijpt.
TMC heb ik ook niet nodig op kleine wegen. Zoals gezegd neem ik de nav alleen voor de eindtijd (die dus steeds later wordt zolang ik aan het toeren ben) en dus die leid mij over de hoofdwegen als ik stop met toeren (dus als de nav bijv 22:30 aangeeft als eindtijd. Ja nog steeds een risico dat er een file of ongeluk gebeurd maar al veel minder dan wanneer je 's-morgens wegrijd) .

1 navigatie gaat echt niet werken mits iemand kan voorspellen of er file zal staan of er ongelukken gebeuren en kan voorspellen hoe lang mijn vergadering duurt. Of je moet elke keer de route bijwerken en ik rij liever dan dat ik weer op de navigatie zit te drukken.

Ja Garmin kan je ook via point toevoegen maar het gaat toch veel makkelijker op een telefoon die veel sneller reageert. effe scrollen op de kaart, punt selecteren en klaar. De nav reageert traag en je moet er nogal op drukken. Als je zelf veel rijd en je wel eens onderweg via points toevoegt aan de nav dan kan ik je garanderen dat dat op de duur irriteert. Ja een keer voor een recreatie rit zal dit niet zo'n probleem zijn, maar ik rij een paar km meer. Vandaar sygic op telefoon voor kleine wegen en toeren. Anders had ik de nav wel gebruikt voor de kleine wegen als dit net zo makkelijk is als op de telefoon.
Geloof me door de vele praktijk kilometers die ik rijd heb ik al vele mogelijkheden proberen uit te denken. Maar 1 navigatie gaat niet lukken.

oh ja, op de telefoon kan ik ten alle tijden een route maken. Kan ik zelfs nog heel makkelijk al sik de avond ervoor in de kroeg zit bij een biertje. En het gaat echt makkelijker op de telefoon als op de nav. wil ik je best een keertje laten zien.

Anders rij eens een keer mee dan kan je zien wat ik bedoel. je bent altijd welkom ;-). Binnenkort weer door Duitsland en Denemarken

En de nav past in de houder op mijn LC en de tomtom niet. De telefoon heb ik toch al. Dus TT is geen optie voor mij.

Nog even BT. Ik heb de C3 pro helm met de SRC want dat past mooi. niet zo'n ding aan de buitenkant van je helm die ook nog wat extra windruis genereert (naast dat ik het absoluut niet mooi vind). En toen had je nog geen goede andere oplossingen die ook mooi weg gebouwd waren. Geloof me ik zoek heel wat af voor ik iets koop. Maar dit of volgend jaar wordt het tijd voor een nieuwe helm en dan kan ik weer kijken voor een nieuwe BT oplossing die hopelijk wat makkelijker en/of beter werkt.

Hopelijk is het duidelijk :-)
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Als gezegd:
Hans Vaessen schreef: 28 jan 2019, 15:35 als jij content bent met jouw oplossingen helemaal prima.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Lemoi »

naja content. Zover ik weet is er geen beter oplossing.

Misschien tip voor navigatie makers en waarmee ik aan 1 navigatie genoeg heb (misschien bestaat zoiets al en weet ik het niet):

1. Dynamische berekening eindtijd (noem ik het maar)
toevoegen van dynamisch vast houden aan de eindtijd. Wat ik dus bedoel is dat je een eindtijd in kan geven en de navigatie berekent de route onderweg opnieuw als je bijv 15 min van je eindtijd afwijkt (die 15 minuten instelbaar maken zou nog mooier zijn maar nog meer werk voor software)
Met een kronkelweg optie zou dit, lijkt mij, niet zoveel werk zijn om dit te implementeren (ja ik zit al 25 jaar in verschillende software (+hardware) gedreven firma's zoals Philips CE, Honeywell en zo, hoofdzakelijk als product manager naast researcher, ontwikkelaar en (consultive) accountmanagement om maar wat te noemen).
Dat zou stap 1 zijn. Is voor vele recreatieve rijders of mensen die te vroeg van huis gaan ook een leuke oplossing. Je komt op tijd aan ook als je onderweg wat langer in het restaurant blijft zitten eten etc.
Maar voor mij dus ook als er files bij komen of oplossen, als ik later bij de klant weg ga, of er een ongeluk gebeurd etc..

2a. fixed points kronkel begin tijdens dynamische berekening eindtijd
route planning kunnen maken met punten waar je wilt beginnen met kronkel weg (en misschien waar ophouden). Minder interessant dan vorige punt voor recreatieve rijders. Maar voor mij wel. Als ik in Stuttgart ben dan rij ik bijna altijd eerst voorbij Karlsruhe over de snelweg (meestal bij Landau in de buurt) en begin daar pas met mijn kronkel weg. Ja fixed points is mogelijk maar nog niet in combinatie met dynamische berekening eindtijd

2b. fixed points tijdens dynamische berekening eindtijd
iets anders als de vorige. Tijdens mijn rit heb ik wel eens punten waar ik voorbij MOET gaan, dus zou ik die aan willen merken als punten die de dynamische berekening niet mag weghalen uit de route als de eindtijd overschreden zou worden.

3. Opties om zelf de routes te maken met dynamische berekening eindtijd
Is een uitbreiding van de vorige. Omdat ik best wel wat vaker in de omgeving van Stuttgart ben (of verder) rijd ik best wel vaak door dezelfde gebieden. Daarom wil ik wel graag elke keer een andere route willen rijden. Dus zal ik zelf de route plannen die (hopelijk) elke keer anders is. Zou helemaal mooi zijn als de navi mij herinnert als ik routes al gereden heb of zelfs een optie om te zeggen dat gereden routes vermeden moeten worden.

Alle 3 tezamen zouden een mooi systeem zijn waar ik maar 1 navigatie bij nodig heb. 1 en 2 tezamen zou al genoeg kunnen zijn voor 1 navigatie. Zal ik dan wel eerst in de praktijk moeten uitproberen of dat zo is.

En misschien zegt nu iemand, 'hee dat heb ik'. Dan hoor ik dit graag! :-)

Dus content zou ik met de bovenstaande oplossing zijn :-)
Maar ik doe het nu met de best mogelijke oplossing voor mijn situatie
Michaël
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2019, 14:06
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gent

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Michaël »

Hey !
Even een poos niet langs geweest op dit forum, maar nu dus wel !
Dank voor de reacties !
Maar het lijkt een beetje over welke soort navigatie te gaan (smartphone vs GPS) en ik wou enkel graag weten hoé de zooi te bevestigen valt ; dat wordt niet zo makkelijk bij de 1100 RT dacht ik !
Ik wou ‘m liefst vrij hoog gemonteerd hebben, maar vraag me af wat de mogelijkheden zijn .
Dankbare groeten,
Michaël
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Fijn dat je jezelf even meldt in je “eigen” topic. Zoals je in het vervolg van het topic leest ging het inmiddels niet meer over je vraag over (de mogelijkheid van) de bevestiging van een GSM op een R1100RT. Het is (vaak) een logisch gevolg van de afwezigheid voor langere tijd door een topicstarter.

Ingaande op je vraag:

Ik heb zelf de R1100RT en heb een mooie RVS beugel bij Waypoint gekocht. Deze is gemonteerd boven de klokken en hangt dus hoog. Iets wat jij ook graag wilt. Deze kost 50 euro en bevestig je middels de schroeven die al in de kuip zitten boven de koplamp dus aan de onderzijde van het scherm. Je kunt hier een navigatie of GSM apparaat op bevestigen.

Laat even weten of het je wat lijkt en of het gelukt is (vast en zeker)! ;)
Michaël schreef: 08 feb 2019, 22:38 Hey !
Even een poos niet langs geweest op dit forum, maar nu dus wel !
Dank voor de reacties !
Maar het lijkt een beetje over welke soort navigatie te gaan (smartphone vs GPS) en ik wou enkel graag weten hoé de zooi te bevestigen valt ; dat wordt niet zo makkelijk bij de 1100 RT dacht ik !
Ik wou ‘m liefst vrij hoog gemonteerd hebben, maar vraag me af wat de mogelijkheden zijn .
Dankbare groeten,
Michaël
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Lemoi »

Michaël schreef: 08 feb 2019, 22:38
Maar het lijkt een beetje over welke soort navigatie te gaan (smartphone vs GPS) en ik wou enkel graag weten hoé de zooi te bevestigen valt ; dat wordt niet zo makkelijk bij de 1100 RT dacht ik !
:oops:

Sorry.

Maar ik gebruikte op mijn R1100RT iets met een ram mount op het stuur. Ben even vergeten hoe ik hem in het midden had gemonteerd. Voordeel van RAM mount is dat je hem zo hoog mogelijk als je wilt kan monteren.
Maar persoonlijk denk ik dat die waypoint die Eilert ook noemt het beste is
Michaël
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2019, 14:06
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gent

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door Michaël »

Beste Eilert en Lemoi,
Hartelijk dank voor jullie reactie !
Ik bestel meteen zoiets op Waypoint, ik had echt geen idee hoe ik dit moest oplossen, maar dankzij jullie tips kom ik er wel !
Vandaag pas om m’n moto geweest, het was de eerste dag dat je lekker in de zon kon rijden, bij zo’n 8 graden ... het is wel 15 jaar geleden dat ik reed, dus dat was even wennen !
Maar niks geen kou gehad, hoewel ik bij m’n laatste motorfiets, een Honda Seven fifty, vaak koude handen had, ondanks de handvatverwarming ( die ik nu niet heb op de RT )
Veel dank !!!
TomDujardin
2023
2023
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wissenkerke

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door TomDujardin »

Beste

Met roots in het Gentse kan ik je aanbevelen eerst de handvatverwarming te maken, die moet op n RT zitten en dan pas gaan kijken hoe de telefoon te monteren. Met koude vingers kan je toch niks zinnig op zo n scherm;-)
[groet]
Tom
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Bevestiging GSM op R1100RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Graag gedaan man . . . geniet van je RT! Big RT Smile _004
Michaël schreef: 09 feb 2019, 20:36 Beste Eilert en Lemoi,
Hartelijk dank voor jullie reactie !
Ik bestel meteen zoiets op Waypoint, ik had echt geen idee hoe ik dit moest oplossen, maar dankzij jullie tips kom ik er wel !
Vandaag pas om m’n moto geweest, het was de eerste dag dat je lekker in de zon kon rijden, bij zo’n 8 graden ... het is wel 15 jaar geleden dat ik reed, dus dat was even wennen !
Maar niks geen kou gehad, hoewel ik bij m’n laatste motorfiets, een Honda Seven fifty, vaak koude handen had, ondanks de handvatverwarming ( die ik nu niet heb op de RT )
Veel dank !!!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”