Radio voorbereid?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
cognac
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2019, 07:53
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door cognac »

Hoi Allemaal,

Mijn r1150rt is voorzien van een antenne op de neus, tevens zit er een antenne kabel in het linker handschoenenkastje. Verder geen andere stekkers o.i.d. kan iemand mij vertellen of mijn motor dan radio voorbereid is (met bekabeling, speakers etc)? Hoe kan ik dat het beste checken?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Big RT Smile
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik heb een R110RT (zonder antenne overigens) en daar zit wel de kabel in (strak ge-ty-wrapped onder het handschoenenkastje), maar niet de speakers.

Het feit dat er bij jou wel een antenne (en bekabeling hiervoor) gemonteerd zit doet vermoeden dat er wel ooit een radio ingezeten heeft; het heeft immers geen meerwaarde om een fiets af fabriek van een antenne te voorzien.
Als dit inderdaad zo is, dan is de kans groot dat er ook al speakers gemonteerd zijn.

De enige manier om hier met zekerheid achter te komen is door "Achter" het handschoenenkastje te kijken of daar bekabeling zit.
Voor de speakers zou je aan de binnenkant van de voorkuip moeten kijken.

Voor een verslag en foto's van een R1150RT welke wordt voorzien van een radio kun je deze website nalezen: Snafu.org
Freude am Fahren
cognac
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2019, 07:53
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door cognac »

QuickFix schreef: 20 feb 2019, 13:57 De enige manier om hier met zekerheid achter te komen is door "Achter" het handschoenenkastje te kijken of daar bekabeling zit.
Voor de speakers zou je aan de binnenkant van de voorkuip moeten kijken.
Dank voor je reactie. Is dit makkelijk te zien of moet e.e.a. van de kuip/dashboard hiervoor verwijderd worden?
scOOb
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 okt 2016, 14:11
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Kiewit

Re: Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door scOOb »

Idd. Snel effe scherm er af, de zwarte voorkant onder het scherm, en de dashboardkap.
Moet misschien niet helemaal los. Maar het zijn maar 6 boutjes. Dan kan je er snel even achter kijken of er speakers inzitten.
Staat er trouwens bediening op je stuur voor radio ? Dan is de kans enorm groot dat er ook speakers inzitten ... als dat niet het geval is zou ik er zelfs niet aan beginnen. in mijn ogen is een radio echt geen meerwaarde en kun jebeter dat geld aan een degelijke headset (met evt. fm-ontvanger) besteden die je via bluetooth kan koppelen aan een mp3-speler, gps met sd-kaart waar muziek opstaat, of smartphone.
Ga je meer plezier aan beleven denk ik. Mijn radio speelt 4x per jaar : tijdens de onderhoudsbeurt :D

Grtz,
scOOb
maRTin

Re: Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door maRTin »

Als er al een radio in gezeten heeft moet er links op het dashboard in het rechthoek je de display van de radio zitten of ze moeten dat netjes weggewerkt hebben !

ik heb de mijne weggehaald zie er de meerwaarde niet van in
en dat handschoenen kastje is veel handiger doe er mijn slot in en een doekje om het natte zadel mee af te doen ! ;)

maRTin
cognac
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2019, 07:53
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Re: Radio voorbereid?

Ongelezen bericht door cognac »

Dank voor jullie reacties, ga nog even kijken of ik een radio mis en wat het evt gaat kosten om te installeren. Big RT Smile

maRTin schreef: 21 feb 2019, 10:41Als er al een radio in gezeten heeft moet er links op het dashboard in het rechthoek je de display van de radio zitten of ze moeten dat netjes weggewerkt hebben !
Dashboard is helemaal mooi, ook de uitsparing voor het displaytje.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”