motor doet het niet meer
motor doet het niet meer
afgelopen woensdag haperen en stotterend heen en weer naar Rotterdam
op de FB pagina probleem gezet
een hele rits aan mogelijk heden waaronder de Hallgever
ander besteld bij forumlid Freekc
geplaatst doet niets
bleek dat de benzinepomp stuk was
werende geplaatst
doet het nog niet
de motor heeft stroom(nieuwe accu)
vonk,
benzine uit de verstuivers
dan zou hij toch iets moeten doen ?
wat doe ik verkeerd ?
maRTin
op de FB pagina probleem gezet
een hele rits aan mogelijk heden waaronder de Hallgever
ander besteld bij forumlid Freekc
geplaatst doet niets
bleek dat de benzinepomp stuk was
werende geplaatst
doet het nog niet
de motor heeft stroom(nieuwe accu)
vonk,
benzine uit de verstuivers
dan zou hij toch iets moeten doen ?
wat doe ik verkeerd ?
maRTin
-
- Berichten: 950
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: motor doet het niet meer
Buiten de brandstof en de ontsteking heb je ook nog druk nodig. Ik zou dus eerst even de druk meten.
Hoe heb je de vonk bekeken? Als dat met een andere bougie is gedaan zonder de bougies te verwijderen dan zou er zelfs doorslag in een bougie kunnen zitten. Een scheurtje in het porselein kan al genoeg zijn om alle energie op te eisen waardoor er bij de andere bougie (onder druk) geen energie meer overblijft. Er zijn dus wel degelijk meer factoren die mee spelen.
Hoe heb je de vonk bekeken? Als dat met een andere bougie is gedaan zonder de bougies te verwijderen dan zou er zelfs doorslag in een bougie kunnen zitten. Een scheurtje in het porselein kan al genoeg zijn om alle energie op te eisen waardoor er bij de andere bougie (onder druk) geen energie meer overblijft. Er zijn dus wel degelijk meer factoren die mee spelen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 apr 2019, 09:15
- Type: R1100RT
- Bijz: 20 jaar oud en geheel origineel
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoorn NH
Re: motor doet het niet meer
De hallgever is vervangen, is deze juist op tijd gezet?
Andere oorzaak kan zijn dat er lucht wordt aangezogen na de gasklep. Ofwel via de meetnippel of het rubber tussen gasklep en kop.
Andere oorzaak kan zijn dat er lucht wordt aangezogen na de gasklep. Ofwel via de meetnippel of het rubber tussen gasklep en kop.
Re: motor doet het niet meer
de Hallgever afstellen vind ik wel een dingetje,Repelsteeltje144 schreef: ↑06 jul 2019, 21:58 De hallgever is vervangen, is deze juist op tijd gezet?
Andere oorzaak kan zijn dat er lucht wordt aangezogen na de gasklep. Ofwel via de meetnippel of het rubber tussen gasklep en kop.
heb alleen een digitale multimeter
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 apr 2019, 09:15
- Type: R1100RT
- Bijz: 20 jaar oud en geheel origineel
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoorn NH
Re: motor doet het niet meer
zo,n testkastje is nogal wat,
met een 5w lampje gaat het niet dan?
of moet het met een led+weerstand ?
zo ja, heeft iemand zoiets wat hij wil uitlenen ?
Ik heb vanaf zaterdag 4 weken vakantie en zou best wat willen rijden
met een 5w lampje gaat het niet dan?
of moet het met een led+weerstand ?
zo ja, heeft iemand zoiets wat hij wil uitlenen ?
Ik heb vanaf zaterdag 4 weken vakantie en zou best wat willen rijden
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28 apr 2019, 09:15
- Type: R1100RT
- Bijz: 20 jaar oud en geheel origineel
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Hoorn NH
Re: motor doet het niet meer
Idd met led en weerstand.
5 watt is te veel. De hallgever is een halfgeleider die enkele miliampere kan schakelen.
Een multimeter is hoog-ohmig. Of die het omschakelmoment correct meet is maar de vraag.
Waarschijnlijk alleen als de hallgever belast wordt. (Dus volledig aangesloten op de kabelboom van de motor en dan ook gevoed door de ecu)
Het kastje stelt niet heel veel voor. Bij conrad vind je de onderdelen voor een paar knaken.
5 watt is te veel. De hallgever is een halfgeleider die enkele miliampere kan schakelen.
Een multimeter is hoog-ohmig. Of die het omschakelmoment correct meet is maar de vraag.
Waarschijnlijk alleen als de hallgever belast wordt. (Dus volledig aangesloten op de kabelboom van de motor en dan ook gevoed door de ecu)
Het kastje stelt niet heel veel voor. Bij conrad vind je de onderdelen voor een paar knaken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor doet het niet meer
Ik heb hier een testertje/afstellertje liggen, kun je gebruiken..
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: motor doet het niet meer
Was dat in of na de regen? Als wel dan controleer de primaire bobines. Steel een geleidende stuk metaal in plaats van de bougie in de eind van de bobine en laat dit vonken tegen de cilinderkop. Hou wel vast met geisoleerde tang..! Je moet wel een helder blauw-wit vonk van ongeveer 1,5 tot 2 cm lang moeten krijgen. Onder de 1,5cm en met gele kleur betekend zwak bobine. Er is ook een naad langs de lengte van de bobine. Bij enige roestvorming kan je ook vooruitgaan dat de bobine is defect. Water omheen in slecht weer zal tot kortsluiting leiden, en dit kan ook verschillen met snelheid/toren...
Gewoon een vonk zien in de eind van de bougie is niet voldoende test. Het moet wel over een grotere afstand kunnen springen. Er zijn ook special ontwerpen vonk afstand meters dat maken de klus ietswat veiliger/makkelijker.
Als je een 02/03 model heb, controleer dan de bedraading van de contactslot tot onder de kuip. Dit was te strak op sommige motoren en kan leiden tot een geleidelijk draadbreuk met te begin wat onzekerheid en terughoudendheid van de motor.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Baird
- 2023
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor doet het niet meer
R1100RT heeft maar 1 bobine onder de tank waar beide bougiekabels uit komen en eindigen in bougiekapjes.japachap schreef: ↑14 jul 2019, 21:24Was dat in of na de regen? Als wel dan controleer de primaire bobines. Steel een geleidende stuk metaal in plaats van de bougie in de eind van de bobine en laat dit vonken tegen de cilinderkop. Hou wel vast met geisoleerde tang..! Je moet wel een helder blauw-wit vonk van ongeveer 1,5 tot 2 cm lang moeten krijgen. Onder de 1,5cm en met gele kleur betekend zwak bobine. Er is ook een naad langs de lengte van de bobine. Bij enige roestvorming kan je ook vooruitgaan dat de bobine is defect. Water omheen in slecht weer zal tot kortsluiting leiden, en dit kan ook verschillen met snelheid/toren...
Gewoon een vonk zien in de eind van de bougie is niet voldoende test. Het moet wel over een grotere afstand kunnen springen. Er zijn ook special ontwerpen vonk afstand meters dat maken de klus ietswat veiliger/makkelijker.
Als je een 02/03 model heb, controleer dan de bedraading van de contactslot tot onder de kuip. Dit was te strak op sommige motoren en kan leiden tot een geleidelijk draadbreuk met te begin wat onzekerheid en terughoudendheid van de motor.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: motor doet het niet meer
Baird schreef: ↑15 jul 2019, 20:04R1100RT heeft maar 1 bobine onder de tank waar beide bougiekabels uit komen en eindigen in bougiekapjes.japachap schreef: ↑14 jul 2019, 21:24Was dat in of na de regen? Als wel dan controleer de primaire bobines. Steel een geleidende stuk metaal in plaats van de bougie in de eind van de bobine en laat dit vonken tegen de cilinderkop. Hou wel vast met geisoleerde tang..! Je moet wel een helder blauw-wit vonk van ongeveer 1,5 tot 2 cm lang moeten krijgen. Onder de 1,5cm en met gele kleur betekend zwak bobine. Er is ook een naad langs de lengte van de bobine. Bij enige roestvorming kan je ook vooruitgaan dat de bobine is defect. Water omheen in slecht weer zal tot kortsluiting leiden, en dit kan ook verschillen met snelheid/toren...
Gewoon een vonk zien in de eind van de bougie is niet voldoende test. Het moet wel over een grotere afstand kunnen springen. Er zijn ook special ontwerpen vonk afstand meters dat maken de klus ietswat veiliger/makkelijker.
Als je een 02/03 model heb, controleer dan de bedraading van de contactslot tot onder de kuip. Dit was te strak op sommige motoren en kan leiden tot een geleidelijk draadbreuk met te begin wat onzekerheid en terughoudendheid van de motor.
ben nu lekker met vakantie dus over een week of 4 ga ik weer verder,
heb wel al een goede bobine geregeld
kun je trouwens zien of een bobine kapot is ??
- Baird
- 2023
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor doet het niet meer
Zien een beetje als hij echt kapot is, doormeten is beter, zijn vast wel de juiste weerstandswaarden in het Boek te vinden
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: motor doet het niet meer
Oeps, had miet gezien dat het over 1100 ging.
Toch- FAST. Fuel, Air, Spark, Timing. Lost de meest problemen op ;-)
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003