Andere stepjes

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Bedoel je die puntjes aan de onderkant? Die kun je er uit draaien.

Hartelijke groet,

Nico

ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door ciske »

Deze pennetjes hebben als doel de berijder te waarschuwen dat de hellingshoek zo'n beetje aan zijn einde komt.
Daarvoor gebruik ik ze dan ook nadrukkelijk. Op de een of andere wijze geven deze pennen mij een gevoel van zekerheid dat ik niet "Over het eind van het rubber raak".

Wellicht een overweging voordat je ringsleuteltje 10 pakt en ze verwijdert?

gr v Ciske
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door RaymonT »

Probleem is volgens mij je broek die te lang is .....
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door Isaac »

Er zijn een paar merken broeken die het klitte bandje aan de binnenzijde hebben zitten. Dan klappert dat niet zo in de wind en het bijna waterdichte gedeelte zit dan ook aan de zijde van de motor zelf. Heel handig om wat meer garantie te kunnen bieden op een goede waterdichte afdichting.
Echter heb ik ook met enige regelmaat dat net dat bandje blijft haken. Het heeft dus niet zo zeer met de lengte van de broek te maken maar het merk en vermoedelijk ook de uitvoering.
RaymonT
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 okt 2018, 18:24
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: NL

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door RaymonT »

Ik had dat ook met een Revit broek, die draag ik om die reden niet meer, vind het te gevaarlijk.

Persoonlijk zou ik die sliders laten zitten, toch een stukje veiligheid, op het moment dat je stepje de grond raakt zonder sliders ben je volgens mij al over het randje heen.
Gebruikersavatar
Nico4sen
2023
2023
Berichten: 990
Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
Type: R1200RT
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Ik heb de zijkant van mijn laars eerder aan de grond dan de slider, dus zou ik prima zonder kunnen.

Hartelijke groet,

Nico

Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door Baird »

Nico4sen schreef: 25 jul 2019, 17:20 Ik heb de zijkant van mijn laars eerder aan de grond dan de slider, dus zou ik prima zonder kunnen.

Hartelijke groet,

Nico
Als je de bocht echt scherp neemt dan zet je de bal van je voet op het stepje en laat de slider onder de step zijn werk doen, blijven je laarzen ook heel ;)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door siebke »

Nadeel van die sliders kan wel zijn dat ze afbreken bij het raken van het wegdek. Natuurlijk precies bij het schroefdraadgedeelte wat nog in het stepje zit :O . Vraag niet hoe ik dat weet... :twisted:
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
beckysmile

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door beckysmile »

Bij mij zijn die knopjes onder de steps de volumeregeling van mijn vrouw :D
Hoe meer ze raken, hoe hoger het volume.

Mensen die niet zo de bocht om willen, kunnen of durven, hebben die knopjes inderdaad niet nodig.
Het einde van het rubber bereik je trouwens pas als de knopjes op zijn....

Heb je er meer last dan plezier van, demonteer ze, want omvallen tijdens het opstappen is niet grappig. Je kunt jezelf akelig bezeren, en de inhoud van je bankrekening kan ook drastisch veranderen.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door siebke »

RonDenHaag schreef: 01 aug 2019, 13:50
siebke schreef: 25 jul 2019, 22:15 Nadeel van die sliders kan wel zijn dat ze afbreken bij het raken van het wegdek. Natuurlijk precies bij het schroefdraadgedeelte wat nog in het stepje zit. Vraag niet hoe ik dat weet... :twisted:
Hoe is het gebeurd??? :D :D :D
Niet op een sukkeldrafje op een recht stuk weg, maar je hoeft ook niet persé daarvoor naar het buitenland :D . Gewoon een beetje rap afslaan naar de oprit van een autosnelweg is al voldoende.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door siebke »

RonDenHaag schreef: 02 aug 2019, 09:37
siebke schreef: 01 aug 2019, 21:35
RonDenHaag schreef: 01 aug 2019, 13:50
siebke schreef: 25 jul 2019, 22:15 Nadeel van die sliders kan wel zijn dat ze afbreken bij het raken van het wegdek. Natuurlijk precies bij het schroefdraadgedeelte wat nog in het stepje zit. Vraag niet hoe ik dat weet... :twisted:
Hoe is het gebeurd??? :D :D :D
Niet op een sukkeldrafje op een recht stuk weg, maar je hoeft ook niet persé daarvoor naar het buitenland :D . Gewoon een beetje rap afslaan naar de oprit van een autosnelweg is al voldoende.
Ah, ja. Ken het. 1x Meegemaakt, afslag Welplaatweg richting de A15 (richting Botlektunnel). Bocht iets te scherp genomen, voelde mijn linkervoet beetje omhoog komen. Maar verder nooit geen problemen met bochtenwerk. Heb alleen meer ellende van de klittenband aan de binnenzijde in combinatie met die punten onder de stepjes. vanochtend ook weer, probeerde mijn zij-standaard uit te klappen, bleef constant weer haken aan die uitsteeksel van mijn linker stepje, erg vervelend.
Dan had ik allang een steeksleuteltje gepakt en de slider losgeschroefd, voordat het écht misgaat en je met motor en al op je snufferd ligt.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 154
Lid geworden op: 03 apr 2014, 09:46
Type: R1200RT
Land: Zuid-Holland
Woonplaats of omgeving: Gorinchem

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door mikanos »

Ik weet niet wat voor bochten jij maakt? Maar als je bochten maakt en de stepjes raken de grond dan zit je ongeveer op dit uiterste van de bandAfbeelding

Hartelijke groeten van ONEPLUS A3003 aan alle forumleden

2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 762
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Andere stepjes

Ongelezen bericht door siebke »

Ter geruststelling Mikanos: Bij de bandenwissels zat daar nog altijd het meeste profiel :D . Het moment dat de slider afbrak valt te groeperen onder overmoed, inschattingsfout, maar vooral onder onervarenheid. Ik beschouw het als een bijzonder leermoment. Die plek is de gebruikelijke route voor mij naar de A2 richting zuiden, dus overbekend.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”