Eigenaren van de GS911

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Bold Boxer
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2019, 19:29
Type: R1200RT
Bijz: Titan Silber, ESA, Corbin Smuggler trunk
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Lemmer

Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Bold Boxer »

Omdat ik zelf (nog) geen GS911 heb en ik zo'n apparaat eerst wel eens in werking wil zien, vroeg ik me af of er misschien forumleden zijn die WEL een GS911 hebben en bereid zijn om mijn R1200RT eens uit te lezen op evt. foutcodes en om de servicemelding te resetten.

Is er misschien een lijst met globale plaatsaanduidingen van forumleden met een GS911?
Motoren zijn als schoenen: de een wil sportschoenen, de ander liever wandelschoenen. Maar ze hebben 1 ding gemeen: ze moeten je passen en lekker zitten...
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Hallo Bold Boxer,

Tip : zoek in dit forum eens op "Motoscan"

Dit is een goedkoper alternatief voor de GS911.

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
Bold Boxer
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2019, 19:29
Type: R1200RT
Bijz: Titan Silber, ESA, Corbin Smuggler trunk
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Lemmer

Re: Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Bold Boxer »

Hartelijk dank voor de tip! Ik ken dit systeem verder niet. Is het gelijkwaardig aan GS911 of zijn er zaken die de Motoscan niet kan?
Motoren zijn als schoenen: de een wil sportschoenen, de ander liever wandelschoenen. Maar ze hebben 1 ding gemeen: ze moeten je passen en lekker zitten...
Gebruikersavatar
Wuls
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2018, 15:51
Type: R1200RT
Bijz: Ex USA (LAPD) Politiemotor R1200RT LC uit 2015
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Re: Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Wuls »

Motoscan is een systeem dat voor mij prima werkt. In een ander draadje kun je lezen wat ik er allemaal mee doe/kan. GS911 schijnt ook heel veel te kunnen, maar heeft ook beperkingen (zoals een maximum voor het aantal aan te sluiten motoren) en ik vond GS911 heel erg duur.

Motoscan is een android app en kun je downloaden via google play. Motoscan werkt niet op iOS apparaten (iPhone).
Je kunt de app kostenloos downloaden en kijken of je ermee kunt werken en of het aan jouw behoeften voldoet. Bevalt de app, dan kun je besluiten om het te kopen of alleen als gratis diagnose tool te gebruiken.

Ik heb tegenwoordig een android navigatie systeem en daar heb ik Motoscan ook op geïnstalleerd. Navigatie en diagnose op eenzelfde (android) systeem.
Gebruikersavatar
Bold Boxer
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2019, 19:29
Type: R1200RT
Bijz: Titan Silber, ESA, Corbin Smuggler trunk
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Lemmer

Re: Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Bold Boxer »

Okee, hartelijk dank voor de info. Ik had al wat op het interweb gesnuffeld over GS911 en ik meende dat alleen de goedkopere versie max 10 voertuigen kan registreren. De pro versie zou dan onbeperkt moeten zijn maar lijkt qua prijs wel van goud...
Voor Motoscan moet ik dus naast de app nog wel een OBDLink apparaat en verloopstekker aanschaffen. Exacte prijzen heb ik nog niet maar het zal ongetwijfeld goedkoper zijn. Navi gecombineerd met OBD scan mogelijkheid vind ik een geniale vinding...👍. Zijn er forumleden in noord Nederland die 1 (of beide) van deze systemen hebben?
Motoren zijn als schoenen: de een wil sportschoenen, de ander liever wandelschoenen. Maar ze hebben 1 ding gemeen: ze moeten je passen en lekker zitten...
Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
Berichten: 270
Lid geworden op: 07 okt 2012, 17:01
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Locatie: Zwolle

Re: Eigenaren van de GS911

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hallo Bold Boxer,

Ik heb een GS911 en ik woon in Zwolle dus dat valt mee. Ik heb een GS911 met 10 licenties. Als je belangstelling hebt laten we dit dan even via een PB verder bespreken.

Mvgrt, Ruud.
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”