Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Laat hier je R1250RT of R1300RT maar zien . . . .

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
De tijd van gaan is nu gekomen;


n.a.v. mijn bezoek aan de motorbeurs en een goed gesprek op de stand van BMW met iemand van Motorplaza Heerenveen, bij de aanschaf van een nieuwe motor in mei hun ook een bod laten uitbrengen. Aangezien hun bod verreweg het best was, besloten de motor daar aan te schaffen. Tot zover iedereen tevreden leek het. Big RT Smile

Helaas ging bij de aflevering alles fout wat maar fout kon gaan. De motor kwam eind juni binnen. Na 14 dagen, bij het opbouwen bleek het niet de gevraagde uitvoering te zijn. Kennelijk een foutje in de bestelling of een foutje in de fabriek. :cry: Dit was op donderdag.
Vervolgens vond men via BMW Nederland toch ergens een motorfiets in de gewenste uitvoering.
De aflevering die op vrijdag gepland stond ging dus duidelijk niet meer door, met alle consequenties voor mijn vervolg afspraken. Maar een week later moest gaan lukken. Dus maar weer een dag vrij geregeld.
De motor zou meteen op transport gaan en vrijdag of dinsdag er zijn, dus kon dan een week later dan eerst gepland toch afgeleverd worden, zei men.
Helaas kwam de motor pas op donderdag in de loop van de dag. De geplande aflevering op vrijdag kwam daardoor ook in gevaar en de aflevering werd naar zaterdag verplaatst. Ook al omdat het kenteken er nog niet was.
Zaterdag de motor gaan halen maar helaas het kenteken was er nog steeds niet. :evil:
Uiteindelijk kwam het kenteken donderdag.
En zo waren er nog een paar kleine dingetjes die niet liepen zoals ze moesten lopen. _001
Toen ik het er zo over had dat dit toch wel allemaal vervelend voor mij geweest was (uiteindelijk woonde ik niet naast de deur) vond men dat ze hun uiterste best gedaan hadden om toch op tijd een nieuwe motor te leveren, en daarvoor zelf de nodige kosten hadden moeten maken. En ik had in de tussentijd toch een motor van hun mee gehad!
Maar wat mij persoonlijk nog het meeste stak, was dat men er volledig aan voorbij ging dat ook ik hierdoor een paar stressvolle weken had; vrije dagen had opgenomen waar ik nu niets aan had en vervolgafspraken moest afzeggen en opnieuw maken.

De motor heeft inmiddels zijn eerste beurt (in Amersfoort) gehad en qua motorfiets ben ik helemaal tevreden. Alleen jammer dat dit alles zo heeft moeten lopen.
motor-2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Zo zie je maar Eriks,

De goedkoopste deal is niet altijd de beste deal..

Ik hoop dat je hier heel veel plezier aan beleefd.

Alleen vind ik de kleur van de top-koffer niet erg passen, maar dat is natuurlijk persoonlijk..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door ErikS »

Ja, dat ben ik ergens wel met je eens maar . . .
Deze topkoffer gaat inmiddels al 5 motorfietsen mee en is van oorsprong grijs. Die kleur past helemaal niet. Ook niet bij mijn vorige motorfietsen.
Om die reden ben ik naar een "neutrale" kleur gaan zoeken, die op elke kleur motorfiets zou passen. En toen kwam ik op deze kleur uit. En hij valt ook nog eens goed op.
Wel wordt hij inmiddels een beetje flets en moet ik hem opnieuw spuiten. Hij is uitgevoerd in Plasti-dip, dus dat is niet zo moeilijk en valt qua prijs ook weer mee.

.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ook ik ben wat gaan leuren links en rechts en kreeg de beste deal in Amersfoort (vermoedelijk zo maar eens de plek waar je jouw eerste beurt heb laten uitvoeren). Bij mij was bij aflevering alleen het zadel niet in de bestelde cognac kleur (ik heb een Option 719 motor en daar kan je dan ook zo'n Option 719 cognac kleurig zadel bij bestellen). Deze is bij de 1.000 km beurt er alsnog op gezet. Het overzetten van de Optimate laadkabel van de R1200RS die ik had ingeruild naar de 1250 was ook helaas niet gelukt want het kabeltje is in het proces zoek geraakt. Dat lukte ook bij de 1.000 km beurt niet want het nieuw bestelde kabeltje was nog niet binnen.

Ik heb ondertussen besloten toch de rechter opbergvak in te laten bouwen en daar ook een USB oplaad punt in te laten plaatsen. Dat gebeurt over anderhalve week. Dan wordt alsnog de Optimate laadkabel geplaatst en ook het gereedschapsetje dat onder de zwarte buddy was blijven zitten bij "De Grote Buddy Wissel Truuk" tijdens de 1.000 km beurt wordt dan terug gezet.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ook ik rij nu met een nieuwe R1250RT

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Je profiel en je onderschrift zijn, na al die afleveringsperikelen, nu eindelijk wel aan update toe....

Ik voel met je mee hoor, heb het ook een week of 6 terug moeten doen. ;)
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gesloten

Terug naar “Showen die R1250RT en R1300RT”