Ceramic coating 9H

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ceramic coating 9H

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Ik was met de RT gister ff op pad. Dainese Goretex jas ingeleverd bij Motortoer Amsterdam omdat ie op de ellebogen niet meer waterdicht bleek. Goretex heeft wel behoorlijk lang garantie, dus er wordt wat mee gedaan.
Collega was mee, hij heeft er een hagelnieuwe 1260 Multistrada Enduro gekocht. Hij heeft geen auto en bij huis geen gelegenheid om de motor te wassen. Die combi maakt dat de motor door weer en wind ingezet moet worden en mijn collega bij mij of bij de collega van mijn RS zijn motor moet wassen.

Kreeg hij de tip om de motor keramisch te coaten. Lak wordt levenslang beschermd tegen krassen en vuil glijd er af.
De onderkant wordt ook gedaan. Het bedrijf claimt dat de motor dan meteen tegen pekel is beschermd.

Wat zijn jullie gedachtes hier bij?
Laatst gewijzigd door Jeroen1969 op 04 sep 2019, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Ceramic coating 9H

Ongelezen bericht door Bert M »

In de autobranche verkocht ik destijds dergelijke "add-ons" ook standaard. Het was meer ter verhoging van onze bedrijfsomzet (en dus mijn persoonlijke commissie), dan dat het effectief werkte... Ik weet niet hoe de techniek van dit soort producten tegenwoordig is, maar 20 jaar geleden was het een spreekwoordelijke "wassen neus"...
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Ceramic coating 9H

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

20 jaar lijkt mij wel een hele poos waarin best eea nieuw ontwikkeld zou kunnen zijn.

Wat mij aanspreekt: geen krassen en blijvend de chromen delen glimmend. Ze geven er bij de platina behandeling levenslang garantie op. Dan zou je haast denken dat ze erg zeker van hun spulletje en hun zaak zijn...
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Ceramic coating 9H

Ongelezen bericht door ciske »

Als dingen zich voordoen als "Te mooi om waar te zijn" ……...zijn ze dat meestal ook!
In de regel heb ik gepaste argwaan bij dit soort aanbiedingen/beloften.
Als het echt zou bestaan had het er wel "Af fabriek" opgezeten. Welke fabrikant zou de klanten zoiets niet willen leveren, toch?
En levenslange garantie? Kom er maar om want er is immer wel iets aan te wijzen waarom daarvan in uw geval toch echt geen sprake kan zijn.

Kortom, ik ben het volstrekt eens met wat Bert M reeds opmerkte.
Dit hoort bij de categorie :
"Het onmogelijke doen we direct, wonderen duren iets langer. Tegen meerprijs kunnen we toveren, mirakels doen we alleen op afspraak!"

gr v Ciske
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: Ceramic coating 9H

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ceramic coating is een optie tegenover een goede wax als Collinite 845.
Collinite 845 gebruik ik voor de auto. Fles wel eerst in een emmer warm water doen dan is de wax goed vloeibaar en heel dun opbrengen en is makkelijk uit te poetsen. En blijft er lang opzitten.
Een wax kan je altijd weer opbrengen en bijwerken en eraf halen als dat moet.

De coating gaat zijn kracht verliezen bij verkeerd wassen e.d.
Maar dat zal een detailer je vertellen die het erop doet, hoe je moet handelen met wassen en schoonmaken.
Maar levenslange garantie? Ja misschien als je levensmoe bent.
Het beste is om je hier een beetje in te verdiepen op internet.
Kijk eens bij Carclean.com
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”