Mijn eerste BMW even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Bernice Met Wielen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:25
Type: R1200RT
Bijz: Alles erop en eraan
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Mijn eerste BMW even voorstellen

Ongelezen bericht door Bernice Met Wielen »

Hoi, ik heet Bernice en ben 63 jaar, en niet te oud om nog eens te gaan rijden op een R1200RT.

Sinds mijn 18e het motor rijbewijs, en diverse oudjes gereden, tot ongeveer 9 en 7 jaar geleden twee ongelukjes gehad, maar geen ernstige gevolgen.
Nu sinds een maand weer op 2 wielen aan het touren door Limburg, Eifel en Ardennen.
Het bevalt mij goed, ondanks dat het verkeer agressiever, asocialer, en drukker is geworden.

Hoop nog een aantal jaren te kunnen rijden, en ooit een keer ( toch ) naar Zwitserland te touren.

Gr. Bernice
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Mijn eerste BMW even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Bernice,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. TOP dat je hebt besloten om met een -1200- weer te gaan motorrijden. _004

Je hebt m.i. gelijk dat veel verkeersdeelnemers het woord “sociaal” niet meer kunnen schrijven en het dus geen invulling meer kunnen geven op de weg. Het woord sociaal komt simpelweg niet (meer) in hun woordenboek voor. Dat neemt niet weg dat er gelukkig ook mensen zijn die nog wel oog hebben voor de ander. Het verkeer is inderdaad drukker geworden en daarmee neemt de haast en onverdraagzaamheid helaas ook toe.
Hoe dan ook, probeer vooral te genieten van de ongetwijfeld vele momenten die je op de motor in de mooie gebieden die je noemt, nog te wachten staat! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Mijn eerste BMW even voorstellen

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Veel rijplezier gewenst. En het verkeer. Ach het is zo makkelijk om even van het gas af te gaan en een ander ruimte te geven. Ook al is die ander fout. Dan volgt er vaak een soort bedankje. Het scheelt een hoop schade. Meestal zijn het auto's die zich zo gedragen. Ik denk dan maar, als ik even van het gas ga dan hoef ik maar een klein beetje gas te geven om weer terug op snelheid te zijn. En een heel klein beetje meer gas om de meest auto's zoek te rijden. Big RT Smile
Als je jezelf als motor niet als 'partij' ziet in dat principiele geneuzel op de weg, geeft dat een hoop meer rust.
Nogmaals, veel plezierige kilometers gewenst.
Bernice Met Wielen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:25
Type: R1200RT
Bijz: Alles erop en eraan
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

Re: Mijn eerste BMW even voorstellen

Ongelezen bericht door Bernice Met Wielen »

Dat klopt, mijn rijstijl heb ik behoorlijk aangepast, eerder gas los, dan dat ik onnodig moet remmen.
En ja, we zijn op de motor toch altijd weer sneller terug op de plek waar we waren 😎
Groetjes en veel rijplezier.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”