Oplossing KFR Recyclizer

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Poll voor degene die de KFR Recyclizer heeft geinstalleerd.

Rijdt beduidend beter
128
72%
Merk geen verschil
35
20%
Rijdt juist slechter
15
8%
 
Totaal aantal stemmen: 178

stryker
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2018, 13:17
Type: R1150RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Diepenbeek

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door stryker »

Ik heb er ook eentje geplaatst en er na een paar tankbeurten er terug vantussen gehaald. de uitlaatgassen stonken naar benzinegeur nu ie er vantussen is heb ik geen benzinegeur meer. en of ie ertussen staat of niet, ik merk niet echt een verschil. het verbruik schommelt tussen de 5.3 en 5.8 liter per 100km met een zeer vlotte rijstijl. en dit met een single spark. Kleppen zijn goed geregeld. gesynchroniseerd tot op 1/100mm gewoon goed afstellen en hij loopt als een klokje.
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo Forumleden
Ik heb de Recyclizer bijna 800 km geprobeerd op mijn r1200r van 2007 maar heb hem weer retour gestuurd ik dacht in eerste instantie dat de motor een beetje beter werkte maar na enkele ritten heb ik gemerkt dat het verbruik met meer dan 1 liter is gestegen en dat het kfr nog steeds aanwezig is ik heb ook de nieuwe bougies na 500 km gebruik met de Recyclizer eruit gedraaid deze waren vochtig dus heb ik de Recyclizer er tussen uitgepakt en nu branden ze weer helemaal schoon plus het verbruik zit weer op 5.0 tot 5.3 bij hard rijden was eerst met de Recyclizer 6.4 voor veel mensen zal het helpen voor mij in ieder geval niet het was het testen waard dan maar zoeken naar een andere oplossing. ;) ;)
Gebruikersavatar
Msg
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2018, 10:41
Type: R1150RT
Bijz: Geen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid limburg

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Msg »

Vandaag hem ook gemonteerd..nou lijkt wel of ik een andere motor heb ...gewoon super ,rijd veel soepeler, trek beter door zonder dipje, gewoon top ..
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Ik heb hem retour gestuurd voor mij werkte hij niet 1 liter meer verbruik plus natte bougies voor 35 euro kfr oplossen wat BMW niet kan wegwerken dat lijkt mij een wonder.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door QuickFix »

r1200r schreef: 05 sep 2019, 14:18wat BMW niet kan wegwerken dat lijkt mij een wonder.
Normaal ben ik ook altijd huiverig voor "Magische oplossingen" (ik heb, voor de duidelijkheid geen recyclizer, dus heb op dat vlak geen ervaringen), maar ik denk dat dit wel te verklaren valt.

Een fabrikant is verplicht zich te houden aan uitstootnormen (opgelegd door de overheden) en verbruik (een fiets die 1:20 rijdt verkoopt beter, dan eentje die 1:15 doet) en zoekt dan naar een mooi compromis tussen deze eisen en dat wat acceptabel is.
Blijkbaar hebben ze de ECU zo afgesteld dat de uitstoot en verbruik binnen de normen blijft, terwijl het rijgenot niet teveel te lijden heeft.

Eenzelfde probleem had de Volkswagen-groep recent ook met hun "Sjoemeldiesels": na aanpassing van de ECU naar de échte normen, stroomden de klachten binnen van ontevreden klanten over prestatieverlies en verhoogde dieselverbruik.

Het is dus, denk ik, niet zozeer dat ze het bij BMW niet kunnen, maar eerder dat het gewoonweg niet kan om dan binnen de eisen te blijven.
Freude am Fahren
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Ik begrijp je volkomen maar mijn R1200R die ik met 40000km van de eerste eigenaar heb gekocht draait onregelmatig stationair heb inmiddels 2x kleppen gesteld, nieuwe bougies, nieuwe software van BMW dealer en synchronisatie gehad bij de dealer ,diverse tanks Vpower met Forte gereden, nieuwe BMW benzine filter onder de tank vernieuwd, nieuwe dynamo riem, omdat deze zaken bij de 40000 beurt horen maar nog steeds wil hij niet regelmatig lopen hij rijdt als een kogel als je aan het gas komt maar constante snelheden is hobbelen KFR.
Ik zou graag een GS -911 licentie bij iemand willen gebruiken om alles te kunnen controleren ben bij 2 dealers geweest maar ze kunnen het probleem niet vinden anders zit er niks anders op dan zelf maar een GS-911 aan te schaffen Wie het weet mag het zeggen ik woon bij Maastricht.Gr R1200R
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Er staat zo'n ding hier op het forum te koop. Nou heb ik zelf niet zo'n ding maar wel gehoord dat er verschillende stekker aansluitingen op de BC van de motor in omloop zijn. Ik vermoed dat de GS-911 die hier op het forum te koop staat aan een LC is geprikt geweest en kan me zo voorstellen dat die dan niet zo maar op jouw motor gaat passen. Maar je kan altijd kijken.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Edward1968 »

r1200r schreef: 05 sep 2019, 18:43 ......bij 2 dealers geweest maar ze kunnen het probleem niet vinden anders zit er niks anders op dan zelf maar een GS-911 aan te schaffen Wie het weet mag het zeggen ik woon bij Maastricht.Gr R1200R
Je hebt mij per email om advies gevraagd, hierop is geantwoord met uitvoerige uitleg en een bijzonder fair voorstel. Hier is nooit een antwoord van jouw kant op gekomen. Je opmerking "wie het weet...." komt bij mij dan ook vreemd over.

Los van dat, de reactie van Quickfix geeft precies het probleem aan waar de huidige voertuigen mee te maken hebben. De opmerking over de de VW Group is precies als het spreekwoord van de spijker en haar kop.
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo Edward 1968 ik heb inderdaad over jou voorstel nagedacht maar je woont voor mij 150 km uit de buurt dus ik ben 3 uur heen en terug bezig plus de tijd die jij nodig hebt om het probleem te vinden als je het al kan vinden, er is bij de dealer in Aken bijna 2 uur aangewerkt en het heeft niks geholpen en bij de dealer in Maastricht hebben de monteurs naar de motor gekeken hebben ook verschillende dingen geprobeerd en geven het advies brandstof filter onder de tank te vernieuwen en Forte te gebruiken om dat ze denken dat de motor een verstopping kan hebben.Het probleem met de wettelijke eisen die de BMW dealers handhaven is mij bekend.
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Baird »

Ik zou bij Tills.de een setje ruil-injectors bestellen en die monteren, deze injectors worden volledig gereinigd en als set bij elkaar gezocht, ik denk dat de kans groot is dat je van je probleem af bent ....vraag me maar hoe ik het weet :D

https://www.tills.de/Autauschkit-R1200.html of voor een extra bedrag https://www.tills.de/ZUSATZOPTION---Neu ... holte.htmlnieuwe die uiteraard bij elkaar gezocht zijn als set.

Hoe bepaal je het verschil tussen is KFR en het effect van minder goede injectors? ;)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Denk je dan dat ze al zoveel slijtage hebben na 40000 km .ik heb een GS - 911 besteld dan kan ik zelf kalibreren en synchroniseren en alles resetten en uitlezen als dit goed gaat kan ik nog 9 andere BMW fans helpen bedankt in ieder geval voor de tip .
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Baird »

r1200r schreef: 10 sep 2019, 11:30 Denk je dan dat ze al zoveel slijtage hebben na 40000 km .ik heb een GS - 911 besteld dan kan ik zelf kalibreren en synchroniseren en alles resetten en uitlezen als dit goed gaat kan ik nog 9 andere BMW fans helpen bedankt in ieder geval voor de tip .
Het gaat niet om slijtage van een injector maar om de hoeveelheid brandstof die ze afgeven per tijdseenheid als ze geactiveerd worden. Bij fabricage hebben ze allemaal een range van +/- een paar % , BMW pakt ze gewoon uit het bakje en gooit er 2 in jouw motor, altijd goed zou je zeggen.

Niet dus! Tills reinigt en test iedere injector en maakt vervolgens setjes van 2 (of 4) die het dichts bij elkaar liggen qua opbrengst per tijdseenheid. Daarmee voorkom je dus verschil in gedrag tussen beide cilinders. Heb je mazzel dan krijg je bij BMW dus een paar goede, heb je pech dan blijf je jaren klooien om je motor goed te krijgen en lukt het gewoon niet!!

Ik vermoed dat, gezien wat jij al uitgehaald hebt inmiddels, bij de laatste categorie hoort en adviseer je daarom om een setje inruil injectors te bestellen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Bert ik heb niks uitgehaald ik heb de motor zo gekocht andere mensen merken dit helemaal niet of willen het merken maar ik stoor me hieraan maar het gaat allemaal een keer goed komen ik heb ook een Triumph Thruxton gehad die had de zelfde kuren daar heb ik het met een paar aanpassingen aan de motor en aan de software goed gekregen dat is het nadeel van injectie motoren met de carburatie versie kan je zulke problemen sneller oplossen.Bedankt voor het meedenken.Gr R1200r
Gebruikersavatar
kompas
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: nl
Woonplaats of omgeving: deventer

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door kompas »

Ik heb ook diverse dingen geprobeerd om mijn 1150 mooier te laten lopen. Reclyzer: leek in het begin mooier te lopen. Maar na hem er weer uit gehaald te hebben. Merkte ik toch weinig verschil. Dus ik denk dat het voor een groot deel tussen de oren zat.
Ik heb een john gemi stage 8 chip erin gezet. Dit was drama. Motor begon stevig te trillen. Chip er weer uit en trillen was weer op normaal niveau. Heb dit gemeld bij john gemi maar helaas nooit meer wat van gehoord.
En ik heb van tills.de de 1200 injectoren geplaatst. Dit gaf een enorme verbetering. Motor liep veel soepeler.
Waar ik ook erg veel verbetering van merk is het soort brandstof. Met euro 95 loopt de motor rauw. Met 98 al soepeler. En met shell v power loopt nog weer een stuk beter. Mijn gemiddelde verbruik zit nu met de 1200 injectoren en de v power brandstof op 1-18.5 gemiddeld.
Met vriendelijke groet
Onno
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Ik denk dat je een goed resultaat bereikt hebt Onno. De injectoren tellen dubbel, ze zijn op elkaar afgestemd en een andere doorlaat.
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Hallo Onno aan welk bedrag moet ik denken voor 2 injectoren voor een r1200r bij Tills .de Gr r1200r
Gebruikersavatar
kompas
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: nl
Woonplaats of omgeving: deventer

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door kompas »

120 euro.
https://www.tills.de/Twin-Set-12er-Vent ... R1150.html

Voor de 1200 moet u even in de lijst bij tills kijken. Ze hebben gereviseerde injectoren, maar ook nieuwe.
https://www.tills.de/Austauschkit-R1150.html
https://www.tills.de/Autauschkit-R1200.html
https://www.tills.de/ZUSATZOPTION---Neu ... holte.html

Voor de duidelijkheid: ik rij een r1150r twin spark.
Met vriendelijke groet
Onno
r1200r

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door r1200r »

Onno bedankt voor de info. Gr R1200R
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Bert M »

RonDenHaag schreef: 19 sep 2019, 11:19
Je kan het vergelijken met een slecht vermagerde paard een zware ploeg laten trekken en deze paard maar 1 wortel per dag laten eten maar wel een slecht geploegde land overhouden na het werk maar je hebt wel geld overgehouden door het beest weinig te voeren! Of je geeft diezelfde paard een paar keer per dag goed te eten en het beest trekt die zware ploeg voort alsof het niks is en jouw land ziet er spic en span geploegd uit alleen kost het je wel een vermogen aan voer. T'is waar je voor kiest...
Het is toch mooi dat we op ons forum naadloos over kunnen gaan van de recyclizer naar de landbouwberichten... :D
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
bmwron1100
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 aug 2019, 23:31
Type: R1100RT
Bijz: hij is zwart
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: spijkenisse

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door bmwron1100 »

Heeft er mss iemand z.n Recyclizer wel eens open gemaakt om te kijken wat er in de bekabeling zit ..vind ik wel interessant om te weten ...de sensor die normaal in het luchtfilter zit is een PTC weerstand bij een temperatuur van een 18 graden een weerstand van een 2 k.ohm.ongeveer .
ik denk dat er gewoon een weerstand in zit van een 1.7 K ohm parallel door gelust zodat de sensor niet meer fluctueert {vaste waarde dus} wat er dan gebeurt is dat je te veel brandstof krijgt .. . gevolg koolaanslag ed.
Het is een gewoon een 2 draads verbinding dus zal er geen technisch vernuft inzitten.
-1100- Big RT Smile
Paatrick
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:35
Type: R1200RT
Bijz: Ex politie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Veluwe

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Paatrick »

Ha allen,
Gister de eerste 100 km met de recyclizer gereden en viel op dat hij laag in toeren soepeler is.
Voor mij een goede aanvulling op een toch al goede motor ( 1200 rt met twin spark)
Gr, Patrick
Danny268
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2022, 20:37
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Turnhout

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Danny268 »

Ik heb de recyclizer dit weekend ook gemonteerd en getest.
weldegelijk een positief verschil in de lage toeren !
minder schokken en bokken ..
Lupo R
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Lupo R »

Als eerste heb ik ook maar een Recyclizer gepakt, en dat verbeterde de motorloop. Nu bleek dat een van de injectoren niet lekker mee deed (130000 KM), en een flesje reiniger was niet de oplossing, dus heb ik een Tills setje gekocht. Dat merk je wel hoor. Ik heb geen testbank maar in het eerste ritje heb ik een duidelijk anders rijdende motor.
Van de defecte injector was er nog maar 1 gaatje van de 4 open! Wegbrengen om te reinigen, wachten, ophalen etc. was het mij niet waard. Bestellen, doorrijden en in 5 minuten een andere motor.
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door blade-x »

ik merkte het ook erg toch het kfr syndroom was best lastig vond ik , deze week de ReCyclizer aangekomen met de post en idd de bmw rijd veel fijner samen met een synchronisatie
is niet 100 % verdwenen maar een groot verschil , het verbruik valt nog af te wachten ,
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Mwes
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2023, 20:07
Type: R1150RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: 078

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door Mwes »

Net per post de stekker ontvangen. Monteren is 30 sec werk.
Morgen een stukje rijden op mijn 1150 uit 2001 om het verschil te ervaren.🤞
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Mwes op 28 sep 2023, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150rt 2001
Gebruikersavatar
maRcBMWR
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2023, 10:19
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door maRcBMWR »

Ik heb de recyclizer er ook een tijdje ingeprikt gehad en vond toen dat de motor inderdaad soepeler liep. Echter, dat zou ie zonder natuurlijk ook moeten kunnen. Dus ik ben gaan zoeken wat de beperkende factor zou kunnen zijn. Na wat geëxperimenteer bleek het een te lage brandstofdruk te zijn waardoor de motor niet lekker liep. Ik heb een nieuwe brandstofpomp en filter gemonteerd en het verschil is heel duidelijk merkbaar. Hij loopt nu als een trein en heeft er weer zin in. De oude pomp en filter waren volgens het datumstempel dat er op stond 15 jaar oud.
En het is weer een genoegen om te rijden nu hij regelmatig draait en vlot oppakt bij accelereren. En dat alles nu dus zonder recylizer. Big RT Smile
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Oplossing KFR Recyclizer

Ongelezen bericht door EileRT »

Mooi, zo hoort het te zijn. Altijd terug naar “de basis” met het juiste materiaal, kennis en kunde. Mijn mening. Bedankt voor het delen van je ervaring _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”