Over GPS Trackers

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik denk na om mij een GPS tracker voor de motor aan te schaffen en het mag natuurlijk niet te veel kosten . . :$
Bij Bol.com is de prijs vanaf € 50,= en hoger. Mijn voorkeur gaat uit naar een actieve tracker zodat e.e.a. in real time te volgen is.
Nu zag ik nu ome Ali een tweetal actieve trackers.

Zie tracker 1 >>

Zie tracker 2 >> (kost bij Bol € 79,95 en lijkt hetzelfde)

Wie heeft er al een en wil zijn/haar ervaringen delen?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
bmw-fan
Berichten: 85
Lid geworden op: 12 okt 2019, 14:49
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door bmw-fan »

Ik zou de reviews bekijken, ook die op andere websites zoals Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.de etc.

De 'verified reviews' daar zijn geen fake want opgesteld door uitsluitend kopers van het desbetreffende produkt.

De reviews op Ali vertrouw ik niet want zijn altijd en overal ongekend hoog. Ook heb ik een keer mijn eigen review niet gepubliceerd gezien daar, kennelijk omdat'ie niet erg positief was. Ook een manier om het gemiddelde op te krikken...
VF1000R, ZXR750, Sportster 1200, K1200 RS (K589-1998)
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Bert M »

Op zich is het natuurlijk leuk om via je computer te kunnen kijken waar je zoal geweest bent. Maar als je voor een tracker kiest als beveiliging tegen diefstal, is in principe iedere euro die je er aan spendeert te classificeren als verloren geld.

Allereerst zijn er GPS-jammers in de handel (ook via ome Ali) die voor een paar euro het gps signaal van de tracker volstrekt onzichtbaar maken. Daarnaast moet je jezelf denk ik ook serieus afvragen of je wel wilt weten waar je motor of auto zich bevindt als deze gestolen is. Ik weet niet wat voor fatsoensnormen het (automotive) dievengilde in Nederland tegenwoordig hanteert, maar bij mij in GB doe je er bijzonder verstandig aan om bij deze 'mensen' uit de buurt te blijven. Je overleeft een encounter namelijk simpelweg niet (*), zo lang je zelf niet tot op de tanden bewapend 'op bezoek' gaat en bereid bent om als eerste gericht te schieten. Kruimel- cq gelegenheidsdieven heb je in deze tak van sport nauwelijks meer, juist door het technisch complexe karakter van de beveiliging van moderne voertuigen. Het zijn nietsontziende bendes met vertakkingen in de drugswereld en mensensmokkel. Daarom is de bestrijding van deze vorm van misdaad is door de autoriteiten ondergebracht bij een Special Branche en zal een regulier politiefunctionaris ook niet zo heel erg veel doen met de tracking-gegevens van een individuele auto of motorfiets. Ook de verzekeringsmaatschappijen hier in Engeland keren veel liever de dagwaarde uit, dan dat ze actief gaan kijken of ze jouw voertuig kunnen terugvinden. Alleen heel erg unieke voertuigen worden actief opgespoord en dat gebeurt door de inzet van Bounty-Hunters, vaak ex-criminelen die de wereld goed kennen en zich wat minder geremd voelen door allerlei wetten en regelgeving.



* In GB zijn in 2018 maar liefst 12 personen die, op welke wijze dan ook, getracht hebben een voertuig-diefstal te voorkomen, omgekomen en een onbekend aantal is gewond geraakt.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

JOS WRSM schreef: 05 nov 2019, 21:42 het mag natuurlijk niet te veel kosten . .
Vergeet niet dat je er ook nog een SIM kaartje in moet stoppen en dat data of SMS'jes versturen via het GSM netwerk ook niet gratis is....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Maar nog geen ervaringen???
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door QuickFix »

Niet met deze types, wel die voor in de auto, maar of die een soortgelijke binnenkant en functionaliteit hebben weet ik niet.

Bij de autoversie stop je er een GSM kaart in en dan is hij klaar voor gebruik: je kunt dan door een SMS-bericht te sturen de GPS coördinaten opvragen. Het is ook mogelijk om je toestel te registreren op een website (staat in de gebruiksaanwijzing) en dan heb je "Een constante tracking" (dwz met korte tussenpozen wordt dan de locatie doorgezonden over GPRS naar een server in China zolang het voertuig in beweging is). Op een website kun je dan de voertuigbewegingen volgen en zien waar het voertuig allemaal geweest is.

Het is wel leuk om na bijvoorbeeld een vakantie exact te kunnen zien waar je gereden hebt, maar je moet zelf overwegen of je jouw gegeven aan China wil toevertrouwen.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Baird »

QuickFix schreef: 07 nov 2019, 14:39 knip knip

Het is wel leuk om na bijvoorbeeld een vakantie exact te kunnen zien waar je gereden hebt,
knip knip
Dat kan veel beter met https://www.polarsteps.com/, kun je ook nog foto's en teksttoevoegen en volgers uitnodigen, heb ik al een paar keer gedaan en is erg leuk. Gebruik kost niets, het geprinte fotoboek van je vakantie uiteraard wel ...
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik heb al maanden een tracker van Ali, werkt perfect.

Prepaid simkaart er in...

Ik stuur van mijn mobiel een SMS met een code en krijg netjes antwoord met coördinaten waar de motor zich bevind..
Via google maps zie je dan precies waar die staat..op een paar meter nauwkeurig.
De tracker wordt dus pas actief als hij een sms krijgt..
En wordt de motor meer dan 10 mtr verplaatst zonder kontakt aan te zetten stuurt de tracker een sms naar mijn telefoon..
sms'je kost 10 cent..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Henk, dank voor je info. Daar heb ik iets aan.
Kun je aangeven om welk model en typte het gaat? Linkje?
Henk7777 schreef: 07 nov 2019, 21:47 Ik heb al maanden een tracker van Ali, werkt perfect.

Prepaid simkaart er in...

Ik stuur van mijn mobiel een SMS met een code en krijg netjes antwoord met coördinaten waar de motor zich bevind..
Via google maps zie je dan precies waar die staat..op een paar meter nauwkeurig.
De tracker wordt dus pas actief als hij een sms krijgt..
En wordt de motor meer dan 10 mtr verplaatst zonder kontakt aan te zetten stuurt de tracker een sms naar mijn telefoon..
sms'je kost 10 cent..

Henk7777
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb mijn motoren al 3 jaar voorzien van de Sintrack (optie 1) en dit tot volle tevredenheid. Instellen van de tracker op het internet kost even maar daarna werkt het gewoon goed en kan men thuis de tracker (live) volgen als de Gprs aan staat.
Ik werk met een Prepaid kaartje van Simyo en dat gaat prima. Inmiddels werkt Gprs van Simyo ook in het buitenland.
Kosten vallen geweldig mee mits je de Gprs niet altijd aan hebt staan. Dit is ook niet noodzakelijk. Je kunt het elk gewenst moment aanzetten met een SMS naar de tracker.
Voor de rest moet je elke 6 maanden minimaal een SMS laten versturen om de simkaart niet te laten verlopen.
Kosten afgelopen jaar ongeveer 5 euro.
Ik heb wel het exemplaar met batterij genomen!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Henk7777 »

JOS WRSM schreef: 07 nov 2019, 22:00 Hallo Henk, dank voor je info. Daar heb ik iets aan.
Kun je aangeven om welk model en typte het gaat? Linkje?
Henk7777 schreef: 07 nov 2019, 21:47 Ik heb al maanden een tracker van Ali, werkt perfect.

Prepaid simkaart er in...

Ik stuur van mijn mobiel een SMS met een code en krijg netjes antwoord met coördinaten waar de motor zich bevind..
Via google maps zie je dan precies waar die staat..op een paar meter nauwkeurig.
De tracker wordt dus pas actief als hij een sms krijgt..
En wordt de motor meer dan 10 mtr verplaatst zonder kontakt aan te zetten stuurt de tracker een sms naar mijn telefoon..
sms'je kost 10 cent..

Henk7777
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com/item/32639620 ... 4c4dciFG3Q

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Bedankt Henk.
Henk7777 schreef: 10 nov 2019, 21:10
JOS WRSM schreef: 07 nov 2019, 22:00 Hallo Henk, dank voor je info. Daar heb ik iets aan.
Kun je aangeven om welk model en typte het gaat? Linkje?
Henk7777 schreef: 07 nov 2019, 21:47 Ik heb al maanden een tracker van Ali, werkt perfect.

Prepaid simkaart er in...

Ik stuur van mijn mobiel een SMS met een code en krijg netjes antwoord met coördinaten waar de motor zich bevind..
Via google maps zie je dan precies waar die staat..op een paar meter nauwkeurig.
De tracker wordt dus pas actief als hij een sms krijgt..
En wordt de motor meer dan 10 mtr verplaatst zonder kontakt aan te zetten stuurt de tracker een sms naar mijn telefoon..
sms'je kost 10 cent..

Henk7777
Ik heb deze https://nl.aliexpress.com/item/32639620 ... 4c4dciFG3Q

Henk7777
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door ErikS »

Dat is inderdaad die ik ook heb! Ik ben er heel tevreden over.
Ik heb hem rechtstreeks aan de accu aangesloten met daarnaast nog een draad die "ziet" of het contact aan staat.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Udo
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020, 09:41
Type: R1200RT
Bijz: De gele is overleden
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Udo »

Oud topic, nieuw leven, het nadeel/ voordeel van een nieuw lid.

Ik heb daarnet ook deze tracker besteld via Ali. Kan je me vertellen hoe je hem op je accu en contact hebt aangesloten?
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door ErikS »

Udo schreef: 11 jun 2020, 07:15 Kan je me vertellen hoe je hem op je accu en contact hebt aangesloten?
De plus met een zwevende zekering rechtstreeks aan de accu. De min gewoon aan de min (of aan het chassis, moet je even met een lampje testen) en de live draad heb ik afgenomen van de plus kabel van de boordstekker aan de achterzijde. Deze wordt gevoed via de Canbus. Staat het contact aan dan staat er spanning op en staat het contact uit dan valt de spanning na een paar tellen weg. De GPS "ziet" dit en geeft dit in de melding mee. Kan handig zijn, maar is niet noodzakelijk.
Het lastigste is om de Tracker zodanig te verbergen dat deze niet direct opvalt. Daar moet je zellf een plekje voor zoeken.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Udo
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 jun 2020, 09:41
Type: R1200RT
Bijz: De gele is overleden
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door Udo »

Merci! _004
Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door DickJe »

Ik heb dezelfde tracker, belt keurig naar mij wanneer de vastgestelde afstand vanaf mijn woning overschreden wordt. Ondersteuning vanuit China was ook prima, toen ik wat worstelde met het formaat waar je telefoonnummer in moet komen te staan.
Tip: ik heb een Simyo SIM kaart gekocht, omdat je daar met een app je beltegoed mee kunt zien, en eventueel opwaarderen. Wellicht zijn er ook wel andere aanbieders waar dat bij kan hoor.

Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R
Nu: BMW R1150RT, Honda NC750X DCT
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Over GPS Trackers

Ongelezen bericht door QuickFix »

DickJe schreef: 11 jun 2020, 19:16en eventueel opwaarderen. Wellicht zijn er ook wel andere aanbieders
Yep, dat werkt zo ook bij Vodafone, scheelt weer iedere keer tracker uitbouwen om SIM-kaart in een normaal toestel te stoppen. ;)
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”