Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
borfun
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2011, 12:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Scharwoude

Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door borfun »

Hoi,
ik heb een R1150RT van 2003, maar sinds een tijdje gaat mij kilometer soms gek doen, hij maakt dan veel lawaai en de kilometerteller slaat dan heen en weer . Bij de motorzaak geweest, dacht dat het aan de tellerkabel lag, maar volgens de monteur lag het in het in de kilometer teller zelf, door slijtage met wat tandwieltjes. Nu heb ik een goede tweedehandse instrumentenpaneel gekocht en deze binnen gekregen, en ik dacht, laat ik in mijn gedownloade service manual kijken hoe ik deze moet uit- en inbouwen,maar helaas mist dit hoofdstuk. Ik heb jaren geleden de service manual hier op de site gedownload, in de nederlandse versie, maar kan het niet terugvinden. Heeft iemand de complete service manual in pdf bestand voor mij? Ik ben geen handige sleutelaar, maar wil toch wel de poging wagen om dit te vervangen of heeft iemand hier ervaring mee met het uit- en inbouwen en kan dat uitleggen? Ik zou hier heel dankbaar voor zijn.

Alvast bedankt,
Rob
beckysmile

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik heb dit verschijnsel ook gehad, maar bij mij was de aandrijving bij het voorwiel defect, simpel te controleren door de kabel af te koppelen en het wiel te draaien terwijl je het pennetje probeert tegen te houden. Lukt dat, dan heb je de oorzaak gevonden. Gebruikt goed te koop voor een paar euro.

Succes en alvast een fijne jaarwisseling.

Groet, Aad
borfun
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2011, 12:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Scharwoude

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door borfun »

Hoi Aad,

de probleem met de aandrijving heb ik ook gehad, deze opgelost door een nieuwe aandrijving te plaatsen, en kilometerkabel ook gecheckt, maar nu is het echt in het instrumentenpaneel, en heb vervanging klaar liggen, dus met nu weten hoe ik die in en uit kan bouwen, bedankt voor jouw reactie
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door Baird »

Via het Forum viewtopic.php?f=9&t=13#p70kun je op deze site komen https://www.dropbox.com/sh/t2e9ta5mzmri ... mzSea?dl=0 en dan de juiste downloaden, hoofdstuk 62 staan jouw instrumenten.

*Ben even kwijt welke van de 2 het is qua naam, degene van 65Mb is de juiste in ieder geval.

Inhoudelijk valt het wel mee, vooral veel maar niet moeilijk: alle Tupperware van de motor er af; ruit verwijderen; alle zwarte schroefjes van de instrumenten afdekplaten er af en dan kom je bij de instrumenten, succes _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
borfun
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2011, 12:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Scharwoude

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door borfun »

Dank je wel Bert,

hier staan inderdaad de missende pagina's, dus hier ben ik mee geholpen, kan ik van de week gaan sleutelen en kijken of ik toch handiger ben dan ik zelf denk . Ik heb nu een paar dagen vrij, dus moet helemaal gaan lukken

Thanks, Rob
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door Baird »

Succes, mogelijk nog een tip: ik kan in mijn garage de hele 'kop' met een paar touwtjes aan het plafond hangen, de 'kop' komt los met de 4 grote zwarte Torx bouten, je kunt hem dan naar voren (= rij richting) halen, als je hem dat kunt ophangen werkt het eerrggg makkelijk ;)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
borfun
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2011, 12:08
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Scharwoude

Re: Instrumenten paneel R1150Rt vervangen

Ongelezen bericht door borfun »

Hoi Bert, bedankt voor de tip
Ook de handleiding heeft mij goed geholpen om het instrumentenpaneel te vervangen. Ik kwam nog wel 1 probleempje tegen, want ik heb een BMW startonderbreker en alarm erop zitten, en deze staat niet beschreven, dus was nog even uitdokteren hoe die los en vast moest, omdat hier een stekker aan zat die ik nog nooit eerder gezien had, maar na belletje met een goede vriend wist ik hoe ik die stekker moest losmaken, scheen een soort stekker te zijn die vroegen in de beeldbuis televisies werd gebruikt, dus al met al is het goed verlopen en alles werkt weer goed.

groet, Rob
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”