Slecht stationair na hoog toerental
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Slecht stationair na hoog toerental
Ik heb de volgende vraag
Als ik optrek naar hoge toerentallen, denk aan 7000 toeren of meer, dan loopt mijn motor daarna een minuut of 20 slecht stationair tot soms uitvallen aan toe (start wel weer gelijk trouwens). Na die ongeveer 20 min is het weer over. Als ik gewoon rij, en dus rond de 5000 max blijf heb ik er geen last van
Het betreft een 1200 DOHC, motor is gesynchroniseerd, en alle sensoren (stationair, O2, enz) zijn met een GS 911 gecalibreerd, er is ook geen foutmelding na dit ongemak uit te lezen of opgeslagen in het systeem
Wie weet in welke hoek ik dit kan zoeken?
Alvast bedankt voor jullie help, en nee, opmerking als " langs gaan bij de dealer" zijn niet welke ik zoek ( de laatste keer hebben ze alle bobines vervangen maar het is nog niet weg)
Als ik optrek naar hoge toerentallen, denk aan 7000 toeren of meer, dan loopt mijn motor daarna een minuut of 20 slecht stationair tot soms uitvallen aan toe (start wel weer gelijk trouwens). Na die ongeveer 20 min is het weer over. Als ik gewoon rij, en dus rond de 5000 max blijf heb ik er geen last van
Het betreft een 1200 DOHC, motor is gesynchroniseerd, en alle sensoren (stationair, O2, enz) zijn met een GS 911 gecalibreerd, er is ook geen foutmelding na dit ongemak uit te lezen of opgeslagen in het systeem
Wie weet in welke hoek ik dit kan zoeken?
Alvast bedankt voor jullie help, en nee, opmerking als " langs gaan bij de dealer" zijn niet welke ik zoek ( de laatste keer hebben ze alle bobines vervangen maar het is nog niet weg)
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Back to basic. Hoe zijn de bougies, brandstofilter, luchtfilter? Wat voor een klepspeling houd je aan en wanneer voor het laatst gecontroleerd.
Kan je een overzicht plaatsen van GS911. Ik ben benieuwd naar de de waarden van de sensoren en het I-level. Geen foutmelding zeg je, volgens GS911 of gebruik je andere software om uit te lezen.
Kan je een overzicht plaatsen van GS911. Ik ben benieuwd naar de de waarden van de sensoren en het I-level. Geen foutmelding zeg je, volgens GS911 of gebruik je andere software om uit te lezen.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Bougies, filters etc zijn bij 94k vervangen, bobines bij 84k, kleppen zijn binnen de specs (met sim), elke 10k gechecktEdward1968 schreef: 14 jan 2020, 21:49 Back to basic. Hoe zijn de bougies, brandstofilter, luchtfilter? Wat voor een klepspeling houd je aan en wanneer voor het laatst gecontroleerd.
Kan je een overzicht plaatsen van GS911. Ik ben benieuwd naar de de waarden van de sensoren en het I-level. Geen foutmelding zeg je, volgens GS911 of gebruik je andere software om uit te lezen.
Zal morgen een overzicht plaatsen van de GS 911 met de waardes (screenshot) dat is ook de software die ik gebruik
Probleem speelt al langer, de dealer kon het toen bij 84k en 94k ook al niet vinden, nu 100k, en bij 104 weer een beurt, maar bij de dealer vinden ze het niet, vandaar dat ik zelf ben begonnen, mijn tijd kost niks, dus ik kan er veel dieper op in dan de dealer, moeilijke storing ook, vandaar
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Ik herken dit gedrag van mijn laatste R1150RT toen ik hem net had: de gaskabels waren dusdanig slecht dat ze een tijdje heel stroef bleven na dit soort acties, na vervangen ervan heb ik het probleem nooit meer gehad. Blijkbaar werd er te hard aan getrokken bij vol gas geven en ontstond er meer frictie in de kabels.....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Heb net groot onderhoud gedaan, nieuwe koppeling etc, ook vanwege de 100k waar de motor nu op staat, daarbij ook alle gaskabels vernieuwd (er zat ook redelijk veel speling op de gashandel) maar dat heeft het niet verholpen.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
@Edward1968, kun je hier iets mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
:-)
Zonet een draadje gevonden van de befaamde Mr M over stationair en het inleren van de gashandel
Ik heb de accu los gekoppeld, daarna opnieuw aangesloten en toen 3 x de gas helemaal open gedraaid en voorzichtig dicht gedraaid
Daarna dezelfde testrit gereden alsl maandag en het probleem lijkt verholpen te zijn
Zou het zo simpel kunnen zijn?
Als ik er over nadenk, alle kleppen kun je calibreren met de GS911, stationair, uitlaat, enzenz maar de volledige gashandel uitslag eigenlijk niet
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Zou dit het problem (onrustig stationair na hoog toerental) kunnen hebben veroorzaakt en nu dus hebben opgelost?
Zonet een draadje gevonden van de befaamde Mr M over stationair en het inleren van de gashandel
Ik heb de accu los gekoppeld, daarna opnieuw aangesloten en toen 3 x de gas helemaal open gedraaid en voorzichtig dicht gedraaid
Daarna dezelfde testrit gereden alsl maandag en het probleem lijkt verholpen te zijn
Zou het zo simpel kunnen zijn?
Als ik er over nadenk, alle kleppen kun je calibreren met de GS911, stationair, uitlaat, enzenz maar de volledige gashandel uitslag eigenlijk niet
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Zou dit het problem (onrustig stationair na hoog toerental) kunnen hebben veroorzaakt en nu dus hebben opgelost?
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Wil je nog even de I-level uit de autoscan geven. Sommige I-levels voeren een adaption reset iqm GS911 niet correct uit. Heb je adaption waardes gecontroleerd?
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Dat word morgen (vrijdag) voor de l-level waardes, vandaag gaat niet lukken ivm werkEdward1968 schreef: 15 jan 2020, 22:51 Wil je nog even de I-level uit de autoscan geven. Sommige I-levels voeren een adaption reset iqm GS911 niet correct uit. Heb je adaption waardes gecontroleerd?
En wat kan ik precies uit de adaption waardes halen, heb geen eerdere uitlezing opgeslagen, dus heb geen referentie
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Wie is die befaamde Mr M, ik neem aan dat het niet de literaire personen zijn ......ArnoR schreef: 15 jan 2020, 12:30 knip
Zonet een draadje gevonden van de befaamde Mr M over stationair en het inleren van de gashandel
knip

Het inleren van het gashandel staat overigens gewoon in de handleiding ....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Mr M was tot een aantal jaren terug een erkend specialist op dit forum. Om een of andere reden gebrouilleerd met andere gebruikers en van het forum vertrokken. Had zeer veel kennis van zaken, dus jammer dat hij er niet meer is
Ik zie nu net dat jij al lid bent van 2009, dus jij moet hem toch wel kennen
Dat inleren van de gashandel staat niet in de BMW onderhouds cdrom, dus ik weet niet of dat ook betrekking heeft op de 1200DOHC, en weet dus ook niet of dat de oplossing is van het probleem
Ik zie nu net dat jij al lid bent van 2009, dus jij moet hem toch wel kennen

Dat inleren van de gashandel staat niet in de BMW onderhouds cdrom, dus ik weet niet of dat ook betrekking heeft op de 1200DOHC, en weet dus ook niet of dat de oplossing is van het probleem
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Ook ik ken geen "Mr M" die op het forum actief is geweest. En ja, mensen komen en mensen gaan om alle voor hen moverende redenen. Verder doen wij ons uiterste best voor een goede sfeer op ons
.
Een vriendelijk verzoek om vanaf nu weer on topic te blijven.
Eilert
Moderator

Een vriendelijk verzoek om vanaf nu weer on topic te blijven.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Eilert
Moderator
ArnoR schreef: 17 jan 2020, 16:37 Mr M was tot een aantal jaren terug een erkend specialist op dit forum. Om een of andere reden gebrouilleerd met andere gebruikers en van het forum vertrokken. Had zeer veel kennis van zaken, dus jammer dat hij er niet meer is
Ik zie nu net dat jij al lid bent van 2009, dus jij moet hem toch wel kennen![]()
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
De topicstarter heeft toch een R1200. Ben benieuwd naar de handleiding dan.
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Waar je de optie "reset adaptions" hebt gevonden, heb je ook de optie "view adaptions". Een schermafdruk is voldoende.ArnoR schreef: 16 jan 2020, 13:44Dat word morgen (vrijdag) voor de l-level waardes, vandaag gaat niet lukken ivm werkEdward1968 schreef: 15 jan 2020, 22:51 Wil je nog even de I-level uit de autoscan geven. Sommige I-levels voeren een adaption reset iqm GS911 niet correct uit. Heb je adaption waardes gecontroleerd?
En wat kan ik precies uit de adaption waardes halen, heb geen eerdere uitlezing opgeslagen, dus heb geen referentie
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
@edward1968
Inderdaad een foutmelding bij de autoscan, en de adaptionswaarde is ingelezen na de koppeling vervanging, stond toen ind even op allemaal nullen maar ziet er nu weer goed uit Ben benieuwd wat de opmerking bij autoscan betekend, en ga zo weer even voor een korte proefrit (morgen de eerste rit met de mzv dus vandaar)
Inderdaad een foutmelding bij de autoscan, en de adaptionswaarde is ingelezen na de koppeling vervanging, stond toen ind even op allemaal nullen maar ziet er nu weer goed uit Ben benieuwd wat de opmerking bij autoscan betekend, en ga zo weer even voor een korte proefrit (morgen de eerste rit met de mzv dus vandaar)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Adaptionwaardes lijken geen problem. Ik vroeg er speciaal naar omdat je een scan had gedaan met de motor in de eerste versnelling. Geen problem zover.
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-500.
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-500.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Bedankt, morgen een rit doen, maar maandag ga ik kijken voor een oude versie van de gs911, kijken wat er veranderd met de iwaardes
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Ik ga vrijdag naar de boxer afstel specialist in Sommelsdijk, ik denk dat de motor goed is afgesteld en dat het daar niet aan ligt, maar dan weet ik het zeker, en ik zal er altijd wat van kunnen leren
Afgelopen zondag wel een rit met de club gedaan, en de motor reed perfect, maar in een groep gereden dus niet echt hoog in de toeren
Nog even een opmerking over de afstel specialist(GS forum), ik kwam bij hem terecht na een opmerking in een draadje van hem over storingen stationair, hij verwees o.a ook naar de schakelaar van de koppeling, die zou dit ook kunnen veroorzaken, die was bij mij ook kapot en die heb ik ook vervangen, ik had dit enkel niet gelinkt aan het uitvallen na hoge toerentallen, misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Afgelopen zondag wel een rit met de club gedaan, en de motor reed perfect, maar in een groep gereden dus niet echt hoog in de toeren
Nog even een opmerking over de afstel specialist(GS forum), ik kwam bij hem terecht na een opmerking in een draadje van hem over storingen stationair, hij verwees o.a ook naar de schakelaar van de koppeling, die zou dit ook kunnen veroorzaken, die was bij mij ook kapot en die heb ik ook vervangen, ik had dit enkel niet gelinkt aan het uitvallen na hoge toerentallen, misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Edward 1968, ik heb de I-level storing in alle uitlezingen, ook als ik een oudere versie (de V17NL versie) gebruik.Edward1968 schreef: 18 jan 2020, 18:09 Adaptionwaardes lijken geen problem. Ik vroeg er speciaal naar omdat je een scan had gedaan met de motor in de eerste versnelling. Geen problem zover.
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-500.
Ik heb wel in 2018 nieuwe software laten laden (bij de BMW dealer en dan blijkbaar verbonden aan BMW Duitsland) om de zadelverwarming te acxtiveren, mogelijk heeft dit er iets mee te maken, er zit dus nieuwere/andedre software ingeschoten als initieel af fabriek
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Heb je deze fout op alle CPU's? Verder zoeken met afstellen is verspilde tijd zolang er een actual I-level probleem is.
Zoals in mijn onderschrift te lezen is, werk ik ook voor motorzaken. Vaak is de opmerking bij binnenkomst "we hebben alles al gedaan, alles is in orde, maar de motor blijft problemen houden. Oja, er zit wel den foutmelding in, maar dat heeft er niets mee te maken".
Ik respecteer je inzet, maar vergeet de basis niet. Foutmeldingen eerst oplossen. Stap voor stap naar de oplossing. Sla geen stappen over, dan blijf je in een rondje werken.
Zoals in mijn onderschrift te lezen is, werk ik ook voor motorzaken. Vaak is de opmerking bij binnenkomst "we hebben alles al gedaan, alles is in orde, maar de motor blijft problemen houden. Oja, er zit wel den foutmelding in, maar dat heeft er niets mee te maken".
Ik respecteer je inzet, maar vergeet de basis niet. Foutmeldingen eerst oplossen. Stap voor stap naar de oplossing. Sla geen stappen over, dan blijf je in een rondje werken.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
De unknown I-level is in elk gedeelte, maar is dat een fout of is dat gewoon omdat de GS911 het niet herkent? Want volgens mij is het enkel maar een adressering van wanneer de software is, en in mijn geval mogelijk omdat de dealer er later software heeft ingeschotenEdward1968 schreef: 23 jan 2020, 17:16 Heb je deze fout op alle CPU's? Verder zoeken met afstellen is verspilde tijd zolang er een actual I-level probleem is.
Zoals in mijn onderschrift te lezen is, werk ik ook voor motorzaken. Vaak is de opmerking bij binnenkomst "we hebben alles al gedaan, alles is in orde, maar de motor blijft problemen houden. Oja, er zit wel den foutmelding in, maar dat heeft er niets mee te maken".
Ik respecteer je inzet, maar vergeet de basis niet. Foutmeldingen eerst oplossen. Stap voor stap naar de oplossing. Sla geen stappen over, dan blijf je in een rondje werken.
"Quote van de Hex pagina"
I-level
Integration level
also known as "I-level"
In theory you could get the version of the Firmware of your ECU by looking at the FSV in the ECU info - this is the
physical version of the Firmware in your ECU... however... I know of no list that exists that links this version back to the CIP (Coding Individualization and Programming) CDs...
The I-levels (Integration level) are 2 sets of numbers known as the Factory I-level and the Dealer Organisation
I-level (also known as "Actual I-level"). These I-levels represent the software/data release versions programmed into the vehicle and are shown in the ECU information screen on the GT1 as of CD 22.0.
The Factory I-level (sometimes referred to as the "model I-level", represents the software release when the vehicle was built. ("W" in german for "Werk" (Factory))
The Actual I-level (sometimes referred to as "vehicle data release", represents the current software release programmed in the vehicle. ("HO" in german for "Handelsorganisationen" (Dealer organization))
The I-level typically looks as follows: K024-09-08-500,
where:
the 1st set ("K024") represent the chassis/build type (K024 represents all CAN-bus enabled models, K2x, K4x, K7x etc.) ,
the 2nd set ("09") represents the year of the release,
the 3rd set ("08") represents the month of the release and
the 4th set ("500") represent a version for that release - a bug fix or update on this could be: K024-09-08-550or K024-09-08-600
The I-levels are found in the BMS-K, Kombi and ZFE controllers, and are NOT always set in a Control unit. In future we will release an update of GS-911 that will show you the overall summary of the motorcycle, but until then you should read the I-levels in all control units. If no I-level is set, we will display "Not Set". If "unknown I-level" is shown for your model, make sure you have the latest and most up to date version of the GS-911 PC software (suggested the latest up to date Beta version). Naturally if it is a very recent I-level release, then we might not have the data yet.
NOTE: If your motorcycle does not have the absolute latest I-level, it does NOT necessarily mean that it's Firmware is out of date or that it needs a Firmware update. The ECU's have a limited number of times that the Firmware can be updated, and thus a Firmware update is only released by BMW, for specific models... you might have a K024-08-02-500 I-level (released February 2008), but that does not mean that it is not the most up to date version of the Firmware available for your model!
Currently there is no list that I'm aware of that list the latest (up to date) I-level per model...
- Edward1968
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1250R
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heijningen
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Ik begrijp je Arno. Ik heb hetzelfde gezegd in een eerder antwoord:
+++++++
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-50
+++++++
We hebben de neuzen in dezelfde richting. Echter.....
Stel dat GS911 niet jouw I-level-versie herkend. Zou GS911 dan wel een volledige adaption reset uitvoeren. Zoals je weet is het namelijk niet alleen de versnellings-indicator, maar ook waarden die je met GS911 niet kan controleren.
+++++++
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-50
+++++++
We hebben de neuzen in dezelfde richting. Echter.....
Stel dat GS911 niet jouw I-level-versie herkend. Zou GS911 dan wel een volledige adaption reset uitvoeren. Zoals je weet is het namelijk niet alleen de versnellings-indicator, maar ook waarden die je met GS911 niet kan controleren.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Update,
Vandaag bij de boxer dokter uit Sommelsdijk geweest, afstellen was gelukkig meest fijnstemmen, het was niet super slecht.
Echter wat gebeurt er als we bijna klaar zijn en FreekC een beetje met het gas aan het spelen is, DE STORING, hoe is het mogelijk, is al sporadisch de laatste tijd, komt nooit voor als ik bij de specialisten ben, en nu gebeurt het terwijl we erbij staan. Het blijkt de TPS te zijn die deze storing veroorzaakt, FreekC heeft er eentje liggen, dus dat is gelijk helemaal top, later stuurt hij nog foto's, er blijken druppels in de TPS te zitten die deze vage rot storing veroorzaakte.
Met een big smile bij FreekC weggereden, ik was al fan van mijn RT, maar nu weer helemaal over de moon met mijn machine
Voor nu kan dit draadje afgesloten worden, lees dit draadje ook nog even terug indien je problemen hebt met stationair lopen van je machine, er is heel veel voorbij gekomen aan opties en mogelijkheden, waarvoor dank aan de forumleden
Ik ga nog even verder met de gs911 en het I-level verhaal, maar dat word een ander draadje denk ik
Vandaag bij de boxer dokter uit Sommelsdijk geweest, afstellen was gelukkig meest fijnstemmen, het was niet super slecht.
Echter wat gebeurt er als we bijna klaar zijn en FreekC een beetje met het gas aan het spelen is, DE STORING, hoe is het mogelijk, is al sporadisch de laatste tijd, komt nooit voor als ik bij de specialisten ben, en nu gebeurt het terwijl we erbij staan. Het blijkt de TPS te zijn die deze storing veroorzaakt, FreekC heeft er eentje liggen, dus dat is gelijk helemaal top, later stuurt hij nog foto's, er blijken druppels in de TPS te zitten die deze vage rot storing veroorzaakte.
Met een big smile bij FreekC weggereden, ik was al fan van mijn RT, maar nu weer helemaal over de moon met mijn machine
Voor nu kan dit draadje afgesloten worden, lees dit draadje ook nog even terug indien je problemen hebt met stationair lopen van je machine, er is heel veel voorbij gekomen aan opties en mogelijkheden, waarvoor dank aan de forumleden
Ik ga nog even verder met de gs911 en het I-level verhaal, maar dat word een ander draadje denk ik
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 21 dec 2014, 17:05
- Type: R1250RT
- Bijz: Wit, alle opties behalve radio
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Edward1968, ik ga dit even oppakken in een nieuw draadje, want wil het wel uitgezocht hebbenEdward1968 schreef: 23 jan 2020, 21:21 Ik begrijp je Arno. Ik heb hetzelfde gezegd in een eerder antwoord:
+++++++
Wat wel een problem is, is de "actual I-level". Is deze fout bij iedere module aanwezig? Probleem kan ook in de software van GS-911 zitten. Om die reden gebruiken wij ISTA-P voor jouw motorfiets. Probeer een oude versie van GS911 te installeren en kijk of je dan nog steeds dezelfde melding hebt bij "actual I-level". Voor alle duidelijkheid: GS911 en Motoscan is geen samenwerking met BMW. Deze geeft dan ook geen support. Dealersoftware (ISTA) heeft wel de ondersteuning van BMW.
Momenteel is de laatste I-level versie voor de K024, versie K024-18-07-50
+++++++
We hebben de neuzen in dezelfde richting. Echter.....
Stel dat GS911 niet jouw I-level-versie herkend. Zou GS911 dan wel een volledige adaption reset uitvoeren. Zoals je weet is het namelijk niet alleen de versnellings-indicator, maar ook waarden die je met GS911 niet kan controleren.
- QuickFix
- Berichten: 971
- Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Groeten,
Peter
Peter
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Een "leuke " met wat geluk gevonden.
Hier nog een plaatje van de TPS.
-Freek-

Hier nog een plaatje van de TPS.
-Freek-

Laatst gewijzigd door FreekC op 28 jan 2020, 19:35, 8 keer totaal gewijzigd.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Hoi Freek,FreekC schreef: 27 jan 2020, 19:41 Een "leuke " met wat geluk gevonden.
Hier nog een plaatje van de TPS.
-Freek-
https://freekc.smugmug.com/Motorcycles/GS/i-3VcM55g/A
Plaatje bekeken maar wat zie ik nou eigenlijk? Zijn het druppels water die door geleiding de weerstand veranderen, dus iets van een lekke behuizing waar vocht in doordringt?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Ja, idd.
Binnen de rode lijnen zit water.
We weten dat water en electronica niet goed samen gaan.
-Freek-
Binnen de rode lijnen zit water.
We weten dat water en electronica niet goed samen gaan.
-Freek-
- Lemoi
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Re: Slecht stationair na hoog toerental
deze TPS is gewoon een potentiometer (variabele weerstand). Sommige mensen zullen van vroeger nog wel weten, die krakende volume knop op de auto radio of versterker. Zelfde principe. Hier was stof meestal de boosdoener.
Ofwel die meet weerstand. En water/vocht (en andere geleidend materiaal) zorgt er dus voor dat de weerstand anders is.
Ofwel die meet weerstand. En water/vocht (en andere geleidend materiaal) zorgt er dus voor dat de weerstand anders is.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:18
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sommelsdijk
Re: Slecht stationair na hoog toerental
Idd en dat vindt de motronic niet fijn.
Die is erg gehecht aan de geprogrammeerde waarden.
-Freek-
Die is erg gehecht aan de geprogrammeerde waarden.
-Freek-
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht