Nou Jan daar ga jij heel vrolijk van worden kan ik je zeggen.
Een collega van mij heeft zo'n nieuwe GS Adventure LC en vind 'm fantastisch.
Zelf heel kort op een R1200GS LC gereden bij meneer BMW tijdens de introductie een paar jaar geleden.
Ik moest er wel even aan wennen na mijn R1200GS 2008 en 2012 die ik gehad heb.
Dat waren luchtgekoelde en die rijden toch heel anders.
Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar de types voor de LC geven mij meer het gevoel van rijden
met een ouderwetse carburateur motor, de LC is duidelijk moderner, meer power, nog strakker, geraffineerder.
Wel meer het aan/uit gevoel had ik erbij met gas geven.
Rijd verder fantastisch.
Zag vandaag ook weer een luchtgekoelde GS Adventure . . . . blijft toch wel kriebelen
Qua keuze ben ik er nog niet helemaal uit. Ik kijk op dit moment wel naar een andere RT.
Mijn grootste bezwaar op de R1200GS (NON-Adventure) vond ik de windbescherming.
Ondanks mijn adventure ruit, daar bovenop flipup-spoiler en Winglets op de kuip, zat ik toch nog veel
in het geklapper van de wind (turbulentie).
Ik vraag mij af of dit op de Adventure uitvoering ook zo is. Kan ik natuurlijk nog eens uitproberen her en der.
De adventure is veel breder en voller aan de voorzijde.
Op de RT vind ik de windbescherming prima, hoewel het op de R1150RT met originele ruit ook niet ideaal is.
Nu met V-Stream ruit prima in orde. Ik zie ook wel dat dat met de nieuwere modellen nog beter geworden is.
Dus wie weet waar ik nog op uitkom.
Alvast veel rijplezier toegewenst !!!
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"