tanktas

R1100RS - R1100GS - R1100R - R1100S

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Hummes
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2018, 06:55
Type: R1100RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zutphen

tanktas

Ongelezen bericht door Hummes »

Hallo
Ik ben druk aan het zoeken naar een tanktas voor de r 1100 rt .
Er is wel het een en ander te vinden op het net ,maar niet echt goede uitleg en tips .
Wie heeft er ervaringen met een tanktas of heeft tips welke aan te schaffen .
Hoor graag van jullie

Gr Hummes
-1100-
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: tanktas

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo,

Ik begrijp dat je op zoek bent naar een tanktas met ook TIPS.

Het wordt op ons RT-forum echter bijzonder gewaardeerd wanneer je als forumlid bij een eerste posting even voorstelt in het topic “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”.

Bedankt alvast voor de genomen moeite. _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Hummes
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2018, 06:55
Type: R1100RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zutphen

Re: tanktas

Ongelezen bericht door Hummes »

Bij deze gedaan .
Had ik niet goed gelezen dat dit moest ,sorry ...

Mvg Hummes
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: tanktas

Ongelezen bericht door EileRT »

Bedankt. Ik heb je inmiddels welkom geheten en meerdere forumleden kunnen dit doen. Het is ook geen moeten hoor, maar zoals gezegd, het wordt zeer gewaardeerd. Het is wel gewenst. ;) _004
Hummes schreef: 24 mei 2020, 14:16 Bij deze gedaan. Had ik niet goed gelezen dat dit moest, sorry ...
Hopelijk krijg je de nodige antwoorden aangaande je tanktas . . . _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Windmill
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2016, 09:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tom Tom , Wunderlich
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Contacteer:

Re: tanktas

Ongelezen bericht door Windmill »

Ik heb zelf goede ervaringen met de tanktassen van SW motech. Quick lock variant. De quick lock is te blokkeren en de tanktas is af te sluiten, dat is tijdens vakantieritten wel handig gebleken.
Daarnaast zijn er ook allerlei accessoires beschikbaar zoals 12v aansluiting, regenhoes enz.
(doordat de tanktas nog al hoog was, viel het zicht op de navigatie weg, een beugel die je zo aan de tanktas kon bevestigen gaf uitkomst).

Het enige probleem was een passende tankring te vinden voor de R1150 RT , die kwam in de lijsten niet voor. Ik heb van de importeur een malletje gekregen om de afstand van de boutgaten van de tankdop in kaart te brengen.
Ik heb er toen een zgn voor een Ducati gehad, en die bleek prima te passen. Nu zit het spulletje op een R1200RT. Daar paste het ook op.
Keep the shining side up
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: tanktas

Ongelezen bericht door HansD »

Een paar tips vanuit mijn ervaring en behoefte:

Denk na of je de tanktas als aanvullende bagageruimte ziet (zo groot mogelijk), of als handige meeneemtas als je stopt (niet zo groot)

De meeste tanktassen zijn niet waterdicht. Ik heb nooit begrepen waarom niet. Misschien kun je een waterdichte vinden?

Ik heb de bmw tanktas voor de r1200rt. Die bevalt op zich goed. Hij is dus niet waterdicht, en de rits sluit aan de andere kant dan het draaghandvat, met als gevolg dat bij niet goed sluiten van de rits al je spullen op straat liggen als je de tas meeneemt (echt gebeurd natuurlijk).

Een tanktas is erg handig voor snelle toegang, bijv. Voor je camera, je iphone, het geld voor een tolweg of veerpont etc. Ik gebruik hem ook om al mijn waardevolle dingen in te bewaren, zodat ik bij een stop alles mee kan nemen, en er geen waardevolle dingen achterblijven op de motor.

Bij lange ritten kun je er heerlijk op leunen. :D
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: tanktas

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ik heb ook zo'n quick lock ring . Vind ik praktisch. Makkelijk op en af nemen. En geen krasjes op je tank (of je moet lomp zijn ;-) ). En van SW motech heb je verschillende soorten tassen die op die quick lock passen. En ja mijne is ook niet waterdicht :-( en daarom zo'n hoesje erbij. Gebruik hem ook voor de kostbare dingen dan. Maar vaak gebruik ik hem toch ook weer niet.

Waarschijnlijk heb ik die quicklock ring voor mijn oude R1100RT ergens liggen mocht je interesse hebben. Is zonder stroom voorziening in de ring
Hummes
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2018, 06:55
Type: R1100RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zutphen

Re: tanktas

Ongelezen bericht door Hummes »

hallo

Bedankt voor jullie reactie ,inmiddels heb ik er 1 aangeschaft die zowaar ook nog water dicht is ,maar wel zonder tanklock ,de ringen waren niet voor een 1100 rt te krijgen werd mij verteld ,en alle ringen gepast in de winkel ,en geen 1 paste .

Maar zag wel deze tas staan ,waterdicht en kunnen passen op de motor ,en in oplossingen denkend wat bedacht om hem er op te krijgen .
Ik heb een beugeltje gemaakt over de tank tussen de onderste schroeven ,zodat ik daar een bandje aan vast kan maken ,wat ik snel kan loshalen om te tanken .
bij het balhoofd zaten van de vorige eigenaar al 2 beugeltjes ,daar kon ik dus mooi de 2 bovenste aan vast maken .

Alleen als ik kort stuur, komt de knop van het scherm tegen de tas aan en gaat het scherm naar beneden .

Tot zo ver weer .

ff kijken hoe ik hier foto,s op krijg !
Gesloten

Terug naar “Overig R1100 serie”