Voorstellen dan...

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

franske71
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 sep 2020, 07:20
Type: Overig R-serie
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: 'Zeeuwse

Voorstellen dan...

Ongelezen bericht door franske71 »

Ik ben Frans, woonachtig in het Zeeuwse.
Werkzaam in de zorg.
Mijn motor verleden is als het volgt
Op mijn 18 een Yamaha xv750( drastisch omgebouwd), daarna een HD......wat een drama..... daarna op een Bonni t140 uit ‘71, maar omdat ik geen auto rijbewijs had die maar snel ingeruild op een diversion900( heeeeeel veeeeel op gereden ). Toen, omdat er een kindje op komst was toch maar een autorijbewijs gehaald, en een landrover 109 gekocht(uiteraard rechts gestuurd). Na 4 jaar zonder motor een gs1150 gekocht en een dr650 om een beetje te crossen, alles ook weer verkocht uiteindelijk. Even een kleine uitstap naar een FransAlp600, maar dat beviel niet zo, toen liep ik tegen een Tenere 660 aan, misschien wel de leukste motor die ik ooit heb gehad, maar niet voor 2. Dus ingeruild op een fjr1300...........voor HARD rechtdoor op mooi asfalt erg leuk, maar de Ardennen.... geen succes. Door een scheiding die verkocht en een r1100 gs gekocht, ook weer een hele leuke Hooligan motor, maar......... mezelf laten verleiden om die in te ruilen op een r1200gs dohc.
En dat is het Niet.
Doet wat hij moet doen, maar zonder verve.
Dus op zoek naar wat anders, maar wat?

Een st1300? Geen fjr

Of een r1200rt?

Nadeel van de st is het gewicht.

Binnenkort op beide proefrijden en kijken of ik met beide motoren in de tuin kan komen en ze in de schuur kwijt kan.

Iemand op zowel een st als een RT gereden die wat meer kan vertellen over het gebruik voor ww-verkeer
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen dan...

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Frans,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. _004

Ik kan mij goed voorstellen dat je de nodige vragen hebt of een RT of een ander type motor geschikt voor je is. Proefrijden is natuurlijk daarbij een vereiste. Voor velen is de RT echter een fijne woon/werk/tour motor.

Dit is echter het voorstel topic. Stel je vragen vooral in het volgende topic:

viewforum.php?f=63

Lees ook dit topic even door:

viewtopic.php?f=63&t=5366

Succes met je zoektocht en we horen vast wel welke motor het uiteindelijk is geworden. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”