Handschoenen

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Dolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2020, 17:38
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meerssen

Handschoenen

Ongelezen bericht door Dolf »

ik ben aan het rondkjken voor handschoenen, ik ga doorrijden.
Nu had ik de BMW pro winter op het oog.
Heeft iemand hier ervaring mee of een goed goedkoper alternatief?
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Hallo Dolf,
ook ik rijd zo lang mogelijk door en heb voor de echt koude dagen de handschoenen van Bering. Zijn Goretex handschoenen, goed waterdicht en lekker warm. Op het internet te koop voor ongeveer € 150,- tot € 175,- .

Groeten Ben1200RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Gebruikersavatar
gasgever
Berichten: 75
Lid geworden op: 10 nov 2009, 22:43
Type: R1200RT
Bijz: Corbin zadel / Nedplex ruit/Sena s20/garmin XT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door gasgever »

Hoi allemaal
Ook ik rij zo veel mogelijk in de winter door
Rij al jaren met de verwarmde handschoenen
van Gerbing en die bevallen me het beste
mede door de soepelheid.en een zekerheid
van warme handen.
Voor de prijs hoef je het niet te laten want
voor een gemiddelde winterhandschoen zit
je ook behoorlijk aan de prijs.
hoop je hier mee te helpen.
Motorgroet Ger
Motorgroet Ger
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik adviseer je, als je 's winters door wilt rijden te investeren in een verwarmd vest, al dan niet met verwarmde handschoenen. Uit tests is gebleken dat je lichaam het meeste afkoelt op grote vlakken zoals je borst. Door de afkoeling loopt de temperatuur van het gehele lichaam terug, waaronder ook de handen en de voeten, want het lichaam probeert het gedeelte met de belangrijke organen op temperatuur te houden. Bijkomend negatief effect van afkoeling is dat ook de concentratie en het reactievermogen terug loopt.
Door je lichaam warm te houden met een elektrisch vest voorkom je dit dus. De afkoeling wordt gestopt en het lichaam is in staat om alles warm te blijven houden. Ook je handen en voeten.

Ik heb zelf inmiddels een jaar of 5 met een verwarmd vest gereden in de winter (zelfs bij min 20, woon werk verkeer van ongeveer 50 minuten). Daarvoor had ik enkel verwarmde handschoenen en verwarmde zolen om mij 's winters warm te houden. Sinds ik echter het verwarmde vest gebruik, heb ik de zolen en de verwarming in de handschoenen eigenlijk niet meer nodig gehad en hou ik het toch echt behaaglijk warm. Maar . . . het is wel lekker om je handen in voorverwarmde handschoenen te doen.

Kortom, ik adviseer je om zowel een verwarmd vest als verwarmde handschoenen aan te schaffen. Voordeel is daarbij ook nog dat het vest voorbereid is (met de bedrading) voor de handschoenen. Zelf heb ik zeer goede ervaring met Gerbing.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door HansD »

Dolf schreef: 09 nov 2020, 06:55 ik ben aan het rondkjken voor handschoenen, ik ga doorrijden.
Nu had ik de BMW pro winter op het oog.
Heeft iemand hier ervaring mee of een goed goedkoper alternatief?
Die heb ik ook en bevallen prima. Goede pasvorm, comfortabel en regen- en winddicht. Na een tijdje dragen wordt het klittenband van de sluiting minder. Daarnaast heb ik verwarmde handschoenen en -vest voor als het echt koud wordt.
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door japachap »

Dane Basic GTX, of Gerbing verwarmed. De extra verwarming is zeer welkom!!!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door Lemoi »

rij ook hele jaar door. Heb ze jaren (2de paar), de Rukka Harris. Zeer tevreden mee. Kort Revit gehad maar die maar weer terug gebracht. Zouden warm moeten zijn maar waren niet zo warm als de Harris van Rukka
beckysmile

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door beckysmile »

Dan ga ik ook maar eens kijken voor de BMW pro winter,

Was al een tijdje op zoek, maar ik vind de meeste handschoenen te stug, waardoor veel feeling met de motor verdwijnt.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door HansD »

Die Bmw prowinter handschoenen zijn lekker soepel. Daarnaast heb ik de Bmw two in one handschoenen gekocht. Die bestaan uit 2 kamers: 1 is een waterdichte kamer die wat dikker is en daardoor minder gevoel geeft, maar er is ook een andere kamer die aanvoelt als een zomerhandschoen. Die geeft veel contact en gevoel. Je kunt dus afhankelijk van het weer van kamer wisselen.
Dolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2020, 17:38
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meerssen

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door Dolf »

Ben gaan kijken voor de pro winter, maar ik heb vrij lange vingers, en de bmw handschoenen schijnbaar vrij korte. Dus de grootste maat 12,5 was te klein voor mij. Dus word weer eens een dag handschoenen passen bij een winkel met veel handschoenen.
Bij mijn zomerhandschoenen heb ik ook pas na 18 paar handschoenen passen , de juiste maat gevonden.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door siebke »

BMW handschoenen zijn me ook veel te breed én te kort aan de vingers. Met mijn smalle handen en lange vingers (letterlijk - niet figuurlijk :D ) heb ik mijn merk voor zowel de zomer als de koude(re) periode gevonden: Vanucci.
Aangezien ik van mezelf al vrij snel steenkoude handen heb, én zo lang mogelijk met de zomerhandschoenen rijd, ben ik wel blij dat Herrn BMW handvatverwarming standaard meelevert.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik draag zolang als mogelijk mijn BMW zomerhandschoenen die ook perfect zijn voor het voor- en najaar. Uitgevoerd in leer/Gore-Tex. Deze heb ik een aantal jaren geleden gekocht bij de plaatselijke BMW dealer. Voor de winter heb ik ooit een paar winterhandschoenen gekocht van het merk Eska. Ook uitgevoerd in leer/Gore-Tex.

Ingaande op de vraag van topic starter, de winter handschoenen waren een goedkoop alternatief. Deze heb ik gekocht in de opruiming bij een motorzaak. Ik heb de volle mep betaald voor de BMW handschoenen die ik ook veel draag. De winterhandschoenen draag ik aanzienlijk minder. Ze zijn overigens gewoon goed voor het gebruik en voor de functie.
De BMW zomerhandschoenen zitten perfect. Ook zijn ze dunner en daardoor is het gevoel aan het stuur optimaal.

De praktijk leert (inderdaad) dat zeker bij temperaturen onder nul de handvat verwarming niet alleen luxe maar ook noodzakelijk is. En dan denk ik vooral aan het veiligheidsaspect.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
beckysmile

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door beckysmile »

Vorige week zaterdag naar de BMW-dealer voor een paar winter-pro handschoenen, tot mijn stomme verbazing niet op voorraad, en het is toch echt november.
De dealer was gelukkig bereid er een aantal te laten komen in verschillende maten, zodat ik vrijblijvend kon komen passen.
Afgelopen donderdag waren ze er, en ik moet eerlijk zeggen, ze zitten goed, en zijn heerlijk warm, de verwarming kan wel weer uit.
De waterdichtheid moet zich nog bewijzen, bij lekkage mogen ze terug.
De prijs is blijkbaar ook wat bijgesteld, voor €128 mocht ik ze meenemen.

Hans, bedankt voor de tip.

Groet, Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door HansD »

Fijn dat je uiteindelijk toch een paar nieuwe winterhandschoenen gevonden hebt. Sommige Bmw motorkleding en -accesoires zijn best goed.

Ik had vroeger een enorme hekel aan mensen op een Bmw met ALLE spullen zoals pak, helm, intercom, navigatie ook van Bmw.
Maar inmiddels rijd ik zelf met Bmw helm, Bmw pak, Bmw handschoenen en ga zo maar door :O ik ben geen grote Bmw fan, maar die spullen blijken in de praktijk gewoon voor mij de beste keuze te zijn.
Als je elke dag motor rijdt, ook in de winter, dan hoor je bij een hele specifieke kleine groep motorrijders die ook hele specifieke eisen stelt aan zijn motor en motorspullen. En dan kom je vaak bij Bmw uit, die kennelijk begrijpen wat er nodig is voor veelrijders die alle seizoenen motorrijden.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door Berrybeer »

HansD schreef: 28 nov 2020, 14:32 ...Ik had vroeger een enorme hekel aan mensen op een Bmw met ALLE spullen zoals pak, helm, intercom, navigatie ook van Bmw.
Maar inmiddels rijd ik zelf met Bmw helm, Bmw pak, Bmw handschoenen en ga zo maar door ...
Hahaha... had ik eerst ook. Gisteren voor het eerst in mijn leven een echt BMW pak gekocht en de bijbehorende handschoenen laten liggen omdat ik de prijs er van - voor die luttele mooi weer kilometers die ik rijd - wat al te gortig vond. Vandaag ze online alsnog besteld.. :D
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag mensen,

Ik rijd zelf bijna het hele jaar door met de Held Twin II Goretex handschoen. Een super handschoen doordat je eigenlijk twee handschoenen ineen hebt. Je kunt ze op twee manieren aantrekken, er zitten als het ware twee handschoen-enveloppen in, 1 normale, voor temperaturen met 2 cijfers en eentje voor temperaturen beneden de 9 graden. Heel tevreden!!!

Afbeelding
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door QuickFix »

PanEuRoel schreef: 14 dec 2020, 18:57Heel tevreden!!!
Deze dus: ;)
Afbeelding
Freude am Fahren
bert111bel
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:28
Type: R1200RT
Bijz: hij is niet mooi blauw :-)
Land: België
Woonplaats of omgeving: LENDELEDE

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door bert111bel »

die heb ik ook en ben er wel blij mee , ook heb ik de richa gore tex handschoenen , die zijn dan veel minder warm ...
https://www.nr1motor.nl/handschoenen-co ... e-tex.html
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Handschoenen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

En als het echt warm is deze:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gesloten

Terug naar “Over: Motorkleding”