"TE LUID GELUID IS UIT"

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

"TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Initiatief Motorrijders Aktie Groep

De M.A.G. heeft op WWW.TELUIDGELUIDISUIT.NL een convenant gepubliceerd waaraan ook motor.nl, KNMV en het BMW RT Boxerforum zich heeft verbonden.
De tekst zal mogelijk door sommigen als truttig en belerend worden ervaren, maar wat er staat snijdt hout. Als we ons houden aan een aantal spelregels kunnen we tot in eeuwigheid blijven genieten van al die mooie wegen. Dan wordt de Mooiste Dijkweg van Nederland, namelijk Hoorn – Venhuizen, niet gesloten voor motorrijders. Om maar een voorbeeld te noemen. Daarom zeggen wij: doen! Jij ook?

teluidgeluidisuit.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
fransgabler

Re: "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door fransgabler »

Nix truttig of belerend, prima slogan.

Hoewel mijn standpunt is dat de oplossing in gericht handhaven ligt, zie het optreden van die Polizei bij onze Oosterburen, wordt met deze actie een stukje zelfreinigend vermogen zichtbaar. Weliswaar bij het verkeerde forum, het gepruttel van een RT stelt niet veel voor, maar het is hopelijk een begin van een cultuuromslag dat het 'aso' in plaats van 'vet' is om met een open of andersoortige lawaaipijp rond te rijden.

Als de snelheid dan ook aangepast wordt, dan kan een weg zoals die in het voorbeeld wordt genoemd gedeeld worden door alle weggebruikers zonder onderscheid te maken in types voertuigen en hun Auspuffgeräusch. Mooi voorbeeld van een prachtige weg, zonde als dit soort wegen in het weekend afgesloten wordt voor motorrijders.
.
panorama.png
.
Hoewel we geen vereniging zijn met een logo maar wel een organisatie met een forumkop, zou het gepast zijn als een van de moderatoren het kopje van het forum als logo ter ondersteuning stuurt naar: info@teluidgeluidisuit.nl. Mijn steun heeft het.
.
Schermafbeelding 2021-06-18 om 19.27.39.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 19 jun 2021, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

fransgabler schreef: 18 jun 2021, 18:25 Hoewel we geen vereniging zijn met een logo maar wel een organisatie met een forumkop, zou het gepast zijn als een van de moderatoren het kopje van het forum als logo ter ondersteuning stuurt naar: info@teluidgeluidisuit.nl. Mijn steun heeft het.
De mijne ook!
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door EileRT »

Het RT-forum ondersteunt deze M.A.G. actie en we hebben bij hen dit kenbaar gemaakt.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

UPDATE "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste TE LUID geluid IS UIT-ondertekenaars,

Goed nieuws: op 17 augustus mogen we het convenant TE LUID geluid IS UIT aanbieden aan minister Cora van Nieuwenhuizen. Ook het ministerie van JenV is geïnformeerd, maar op hun aanwezigheid hoeven we niet te rekenen. We zullen dat contact op een andere manier realiseren.

We zijn blij met de brede ondersteuning van de campagne door vrijwel alle motormedia, alle grote motorrijdersorganisaties en een groeiend aantal motorclubs. Inmiddels staan vrijwel alle logo’s op de extern beheerde site. Staat jullie logo er nog niet op, weet dan dat dat binnenkort gaat gebeuren.

Verder kwam er ook een verzoek tot ondersteuning uit heel onverwachte hoek, namelijk vanuit nefom. We hebben de woordvoerder van deze nog altijd nergens geregisteerde organisatie laten weten dat het een campagne vanuit de motorwereld betreft, dat zij daar geen deel van uitmaken en dat zij zich dus niet kunnen aansluiten. Daarnaast hebben we gemeld dat er van een samenwerking met nefom vanuit de motorwereld geen sprake zal zijn zolang nefom onjuiste informatie over de toegestane geluidsproductie van auto’s cq motorfietsen blijft verspreiden, het gebruik van spandoeken met een gesuggereerd verbod voor motorfietsen die meer dan 70 dB produceren stimuleert, en andere direct motorrijdersonvriendelijke, polariserende uitingen blijft bezigen. We kunnen je in vertrouwen vertellen dat men inmiddels nog veel kwalijkere plannen heeft. Daarover later meer.

De respons van gemeenten en provincies op ons voorstel om het logo langs hun wegen te plaatsen is nog beperkt, maar het begin is er. Op de foto zie je het logo op een lichtkrant in Spijkenisse. We gaan onze eerste oproep aan deze partijen beslist nog een vervolg geven.

Laten we tot slot van deze korte update weten dat de pers ons inmiddels wel gevonden heeft, met herhaalde aandacht in onder meer de Telegraaf, het AD, het Noord-Hollands Dagblad en het Dagblad van het Noorden als gevolg. Ook zaten we aan tafel bij de gemeente Deventer, waar eerder dit jaar de eerste 70dB-spandoeken werden opgehangen.


Met vriendelijke groet.

Hugo Pinksterboer - motorrijdersactiegroep MAG
06 5571 6025
www.teluidisuit.nl
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
MaartenGS-R-RT

Re: "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door MaartenGS-R-RT »

En dit lijkt op een aanzet voor de toekomst: https://motornieuws.be/stad-gent-neemt- ... in-beslag/
Zelf vind ik het, eerlijk gezegd, nogal drastisch, en vraag ik me af in welke mate e.e.a. juridisch onderbouwd is, met in het achterhoofd de problematiek van hoe op een correcte wijze geluid te meten en de resultaten te intrerpreteren.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: "TE LUID GELUID IS UIT"

Ongelezen bericht door QuickFix »

MaartenGS-R-RT schreef: 27 jul 2021, 20:53en vraag ik me af in welke mate e.e.a. juridisch onderbouwd is,
Ik weet niet hoe het juridisch in België zit, maar hier in Nederland heeft de politie de mogelijkheid een kentekenbewijs in te nemen en het voertuig een zgn. WOK ("Wacht Op Keuren")-status te geven, zodat je met je voertuig pas weer de weg op mag (en je je kentekenbewijs terugkrijgt) zodra deze weer aan de eisen voldoet; soms moet hiervoor een voertuig opnieuw worden gekeurd door het RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer).

Voertuigen worden hier eigenlijk alleen ingevorderd in uitzonderlijke gevallen (een zeer forse snelheidsovertreding, zeer gevaarlijk rijgedrag, etc.); doorgaans blijft het bij een (hoge) boete.
Freude am Fahren
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”