Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Plaats hier een motorevenement dat de moeite waard is om te weten.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Ongelezen bericht door fransgabler »

Voor de Er-teeërs die dit kalenderjaar nog graag een georganiseerde tocht in gezelschap van vele anderen willen rijden:

Op zaterdag 30 oktober 2021 wordt vanuit Motor.nl de KouwePotenTocht in Friesland verreden. Zoals de naam al richting aan de temperatuur geeft, zo kan het ook wel eens uitpakken. Alle reden om de handvatten-verwarming nog even op werking aan beide kanten te controleren. Hoe goed de standaard hvv van BMW functioneert, blijkt wel als ik die van Oxford - after market op m'n Tiger gemonteerd - eens vol aanzet. Ondanks de stuurkappen en 5 standen haalt die het niet bij de standaard hvv van BMW, die de standen 'prettig warm' en de overtreffende trap 'frituren' kent.
.
Schermafbeelding 2021-10-26 om 15.10.36.png
.
Ook dit jaar is er een thema gekozen en wel dat van de Beeldenstorm. Dat gaat niet om de twee klassieke beeldenstormen in de 16e eeuw (1566 en 1578) maar om een rondrit langs klassieke Hollandse helden van Grutte Pier t/m Hansje Brinkers.

- Datum: zaterdag 30 oktober 2021
- Tijd: 09:00 – 19:00 uur
- Route: ca. 250 km: start en eindpunt in Heerenveen, via verschillende highlights naar Harlingen en vice versa
- Prijs: € 55,00 voor abonnees (+ maximaal 2 introducees). Niet-abonnees betalen € 65,-
- Inclusief: ontvangst met koffie en gebak, uitgebreide lunch, volledig verzorgd diner
.
Start- en eindpunt: Hof van de Koning, Prinsenweg 18443 DN Heerenveen[/center
Schermafbeelding 2021-10-26 om 15.45.40.png
Op de afgebeelde routekaart staan overigens een heel ander start- en eindpunt...
]
.
Mocht je de uitgestrekte vlaktes van Friesland in het late najaar tegemoet willen rijden, dan kun je hier tickets bestellen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Ongelezen bericht door ErikS »

Helaas heb ik zaterdag andere verplichtingen anders had ik hem wel gereden. Als hij net zo goed georganiseerd is als de vorige twee dit jaar dan is het een aanrader. Ik heb ze beiden met veel plezier gereden.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Paniekje
Berichten: 315
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Ongelezen bericht door Paniekje »

Koud is het niet , wel nat :neutral: :$
fransgabler

Re: Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Ongelezen bericht door fransgabler »

Je zult maar hebben ingetekend op je naked bike zonder handvatverwarming en verstelbaar scherm. Dan is 250 km - nog afgezien van de heen- en terugreis - een heel behoorlijke afstand. Poor chaps.
.
Schermafbeelding 2021-10-30 om 11.44.30.png
.
Tegen 17.00 uur wordt het iets droger, met een beetje geluk komen de deelnemers alsnog droog thuis.
Op een naked waait het zaakje ook weer vlot droog, zeker met de wind op kop met 27 km/uur. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Kouwe Poten tocht za 30 oktober 2021 in Friesland

Ongelezen bericht door ErikS »

Achteraf heb ik het toch niet zo erg dat ik niet mee kon. Had het wel graag gedaan maar gezien het weer?
Toeval?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gesloten

Terug naar “Motorevenementen”