BMW navigator 6 stuk

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
deckers
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:24
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: midden limburg

BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door deckers »

Mijn BMW navigator 6 is van januari 2020 al 7 keer is het toestel omgeruild voor garantie de dealer heeft aangegeven dat er twee jaar garantie is
kan ik hier het geld terugeisen het volgende toestel zal naar mijn mening ook niet goed zijn
het toestel is op een R1200RT van 2018 geplaatst
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door HansD »

deckers schreef: 17 dec 2021, 23:02 Mijn BMW navigator 6 is van januari 2020 al 7 keer is het toestel omgeruild voor garantie de dealer heeft aangegeven dat er twee jaar garantie is
kan ik hier het geld terugeisen het volgende toestel zal naar mijn mening ook niet goed zijn
het toestel is op een R1200RT van 2018 geplaatst
Ik heb er ook een op een Rt van 2018 en nooit problemen. Als je al 7 toestellen versleten hebt, zou je denken dat er iets met je motor is cq. Met de aansluiting van de navigatie op je motor?
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door ErikS »

Het is misschien wel makkelijk om even aan te geven wat er stuk was en of het elke keer het zelfde euvel was. Van de Navigator 6 weet ik het niet maar ik heb op mijn huidige motorfiets nog steeds de Navigator5 die ik in april 2018 bij mijn toenmalige motorfiets gekocht heb. En nooit problemen gehad.
Dat er een keertje iets mis kan zijn met een apparaat is nooit uit te sluiten, maar als je nu al bij je 7e bent en ze gaan elke keer stuk, dan zou ik het eens bij je motor gaan zoeken.
Hoe lang gaan ze gemiddeld mee voordat de storing zich voordoet?
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door Bens »

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten

Kijk hier eens. Je kan het apparaat terug geven en geld terug krijgen vlgs mij.

Succes.
Paniekje
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door Paniekje »

HansD schreef: 18 dec 2021, 13:37
deckers schreef: 17 dec 2021, 23:02 Mijn BMW navigator 6 is van januari 2020 al 7 keer is het toestel omgeruild voor garantie de dealer heeft aangegeven dat er twee jaar garantie is
kan ik hier het geld terugeisen het volgende toestel zal naar mijn mening ook niet goed zijn
het toestel is op een R1200RT van 2018 geplaatst
Ik heb er ook een op een Rt van 2018 en nooit problemen. Als je al 7 toestellen versleten hebt, zou je denken dat er iets met je motor is cq. Met de aansluiting van de navigatie op je motor?
Piekspanningen door defecte spanningsregelaar , is dat mogelijk ?
Bens
Berichten: 142
Lid geworden op: 08 jul 2017, 09:39
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200 GS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: West-Friesland

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door Bens »

Ben ook wel benieuwd wat het probleem zou kunnen zijn. Blijkbaar heeft de dealer het ook niet kunnen vinden, geeft elke keer een nieuwe navigator mee.
Ik vermoed dat de topicstarter er klaar mee is en zijn geld terug wil, voordat de garantie is afgelopen.
Daar heeft hij recht op. Gewoon naar de dealer stappen en zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in het product en het product ondeugdelijk vind. Dan je geld terug vragen. De dealer zal ermee akkoord moeten gaan, omdat de aangeboden oplossingen niet hebben geholpen.
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Het zou ook het "Ghosting fenomeen" kunnen zijn..

De nav 6 gaat dan opdrachten uitvoeren alsof er iemand op het scherm opdrachten geeft..

Heel veel Nav 6 systemen hebben hier last van..

Oorzaak zou vocht kunnen zijn die onder het scherm kruipt...

Oplossing: scherm reset en randen dichtsmeren met zuur vrije siliconen kit...

Google maar eens op "nav 6 Ghosting"

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
BRS07
Berichten: 177
Lid geworden op: 24 okt 2009, 12:04
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad
Locatie: Randstad

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door BRS07 »

Mijn BMW navigator 6 is van januari 2020 al 7 keer is het toestel omgeruild voor garantie de dealer heeft aangegeven dat er twee jaar garantie is
kan ik hier het geld terugeisen het volgende toestel zal naar mijn mening ook niet goed zijn
het toestel is op een R1200RT van 2018 geplaats
Je bent echt niet de enige, een motormaatje van mij heeft er ook zoveel gehad en was er helemaal klaar mee.
Terwijl hij zelfs werkzaam was binnen de BMW motorfiets organisatie.

Het is heel irritant als je in het buitenland bent en de navigatie stopt ermee en zeker als hij dan niet meer in het gareel te krijgen is. :evil:

Dan is een XT een stuk fijner om mee weg te gaan. _004
Gebruikersavatar
deckers
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:24
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: midden limburg

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door deckers »

De problemen beginnen met trillen van het scherm en daarna allerhande menu's gaat hij heen zonder dat ik aan het toestel kom vaker zie ik een scherm geel oplichten zonder dat ik het aangeraakt heb de meeste toestellen liepen dan vast
in oktober 2020 kreeg ik een toestel na een week wilde ik het terugbrengen maar in het voorjaar komt een nieuw toestel dan is het zeker opgelost
verschillende keren een harde reset maar in het voorjaar juni 2021 kwam het nieuwe toestel dit was eind juni weer stuk en zo doorgegaan met vervangen tot nu met nog 2 toestellen
voor mij is het nu duidelijk dat het geld teruggeeft hier is het Duits recht van toepassing omdat dit een Duitse Dealer is anders schakel ik de ARAG in
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: BMW navigator 6 stuk

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Heb hetzelfde probleem gehad en zelfs het toestel uitzetten en een "harde reset" lukt niet.
Wat wel werkt is het dekseltje aan de achterzijde losschroeven en de stekker van de batterij aftrekken.
Daarna weer monteren en Navi 6 laten opstarten.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”