Die Bonneville is volgens mij stiekem een heel erg leuke motor Martin! Ik heb 2 jaar terug likkebaardend naar die van Popopeter gekeken die zijn R1200RT toen voor een Bonneville had ingeruild. Hageltje nieuw uit een houten krat, met allerlei nieuwe goodies en toch die "Classic Look".
Enfin, ik heb naast Sidney dus ook de beschikking over RooS die ik moet delen met mijn echtgenote. Hetgeen vertaald neer komt op: RooS rijdt per jaar iets meer dan 10.000 km waarvan een kleine 8.000 met ondergetekende als berijder...
Het betreft hier RooS 2.0, RooS 1.0 was een Lupin blauwe ex-demo die de nodige problemen met de Quick Shift had. Uiteindelijk liet RooS 1.0 me ook een keertje staan net toen we op het punt stonden om een weekendje weg te gaan... Toen aan Van Harten gevraagd tijdens dat weekendje een mooi aanbod te doen om de R1200ST en de R1200RS in te ruilen voor 1 hagelnieuw 2017 exemplaar. Dat is dus RooS 2.0 geworden. Inmiddels rijdt die per week soepeler en heeft, haleluja, een foutloos presterend Quick Shift. Ik zal niet vlot afscheid nemen van Sidney, vandaag nog heeft ze me een goede dienst bewezen doordat ik met doorwaaier op pad was . . . en er toch regen kwam, dat zit dan achter de schuifpui van Sidney beduidend droger dan achter het Puig ruitje van RooS... En ik moest boodschappen halen. Aangezien de zijkoffers van RooS alleen bij weekendjes weg van de muur worden getrokken en die van Sidney er eigenlijk standaard aanhangen want Sidney ziet er zonder zijkoffers toch een beetje vreemd uit met die olifantsoren...dus RT mee, daar past een grote kar boodschappen van de Appie XL prima in..
Zo ziet het koppel er uit als moeders-den-vrouw en ik langer dan 2 nachten de hort op gaan. En ja, we krijgen die koffers dus gewoon vol...(de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Karin beter haar spulletjes pakt, zij rijdt dan op RooS en die heeft al met al toch wat litertjes minder inhoud, maar ik sleep het nodige aan camera meuk en lenzen en laptop en iPad mee....)
Nog eentje dan . . . omdat ik zo verliefd op haar ben . . .

Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.