Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Chicco68
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2022, 16:52
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door Chicco68 »

Ik wil een motorhoes kopen voor mijn R1100RT uit 1998 echter ik krijg de motor pas volgend weekend.
Er zit een topkoffer en zijkoffers op dus het zou een vrij grote moeten zijn.
Iemand een idee welke afmetingen ik nu nodig heb? Ik zou de hoes namelijk al in huis willen hebben voordat ik de motor krijg...
2022: BMW R1100RT 1998
2016: Honda CBR1000F
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Ik heb deze gekocht voor mijn R1200RT:

https://www.rad.eu/nl/c/p/52046-held-pr ... ijs-xl.htm

Dez hoes past gemakkelijk rond de motor, mogelijk dat een maatje L ook nog past. Je moet dan zelf eerst even met het meetlint aan de gang en vergelijken met de maten van de L en de XL. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ik heb een paar jaar geleden een hoes van een mede forumlid overgenomen van DS Covers (Alpha Topcase XL) voor mijn (toen) R1100RT en gebruik hem nog steeds voor mijn R1150RT. Hij is weerbestendig en hij past over je fiets inclusief top- en zijkoffers.
Freude am Fahren
Gebruikersavatar
Chicco68
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2022, 16:52
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door Chicco68 »

Top, bedankt voor jullie reacties!! _004
2022: BMW R1100RT 1998
2016: Honda CBR1000F
Gebruikersavatar
AGVerheij
Berichten: 852
Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht
Locatie: Utrecht

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb op ons parkeerterrein een vaste plek, en ben voor een 'superluxe' motorhoes gegaan:
Afbeelding
de Acebikes Motorshelter
Afbeelding

Past qua hoogte nét over de XL-nedplex ruit die ik op mijn -1200- heb zitten, en in de lengte en breedte alle ruimte. Het is even puzzelen bij het in elkaar zetten zoals bij elke nieuwe tent, maar dan heb je ook wat. En omdat het doek de motor nergens raakt geen problemen bij het parkeren na een langere rit en dus een heet blok+uitlaat. Heeft de wind van de afgelopen dagen prima doorstaan, met de stevigheid zit het wel goed.
Gekocht bij Bouwman, Assen.
Groets, GerbeRT

Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Isaac
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door Isaac »

De eerste motorhoes, een zware kunststof uitvoering, was door de zon, na 2 jaar al aan het verteren. Steeds meer scheuren kwamen er in de kunststof waardoor deze aan elkaar bleef hangen door de linnen binnenkant. In principe een ramp. Hierna gezocht naar een linnen uitvoering. Na veel informatie ingewonnen te hebben kwam ik bij een zaak terecht die aan gaf dat deze uitvoering waterdicht zou zijn, aan de binnenkant voorzien is van een zachte voering om beschadiging aan lak en ruit te minimaliseren en vele jaren mee zou gaan. Dat laatste kan ik intussen wel beamen want na 9 jaar gebruik ben ik nog steeds tevreden over deze hoes. Motorhoes Booster SPL190521515180. Wel moet ik zeggen dat het water er niet meer afdruppelt zoals de eerste jaren maar de binnenkant blijft, hetzij dat het wat klam aan voelt, droog. Omdat het een soort stevig tentdoek betreft kan ik dat vermoedelijk ook behandelen met de waterafstotende tentspray. Echter nog niet getest. Ik denk dat in het nummer ook de maat verwerkt zit maar weet nog wel dat het op 1 na de grootste maat betrof. De topkoffer ruimte is apart verwerkt in de hoes zodat deze over het zadel ook goed aansluit. Een goede ervaring dus.
Gebruikersavatar
Chicco68
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2022, 16:52
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Landgraaf

Re: Welke motorhoes voor BMW R1100RT?

Ongelezen bericht door Chicco68 »

QuickFix schreef: 21 feb 2022, 10:07 Ik heb een paar jaar geleden een hoes van een mede forumlid overgenomen van DS Covers (Alpha Topcase XL) voor mijn (toen) R1100RT en gebruik hem nog steeds voor mijn R1150RT. Hij is weerbestendig en hij past over je fiets inclusief top- en zijkoffers.
Vandaag toch gekozen voor deze hoes aangezien hij al een paar jaar geleden gekocht van een mede forumlid en nog steeds heel is (heb er ooit een gehad die na 1 winter al begon te scheuren) en zowel de top- en zijkoffers kunnen blijven zitten.
Allemaal bedankt voor jullie reactie!!
2022: BMW R1100RT 1998
2016: Honda CBR1000F
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”