Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hallo allemaal,

Ik heb een heel mooi draadje gevonden met daar een prachtige oplossing voor mijn vraag...

Namelijk hier op het forum

Helaas is dit topic al gesloten, maar heb een aanvullende vraag...

@Winnetoe, weet je welke lamp je hier gebruikt? Want het lijkt een lamp te zijn waarvan de voedingsdraad door de bevestiging heen loopt. Vind het namelijk een hele mooie oplossing...

Groetjes Maurice
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Het werd ineens mooi weer en toen moest toch eerst het stukje terras vergroot worden om het zwembad op te kunnen zetten volgens vrouw en kinders... Dus het heeft even geduurd maar hier is dan een update.

Winnetoe was zo aardig om de lampjes die hij gebruikt had voor me te bestellen en deze ben ik bij hem op wezen halen. Mooie reden om een dagje te toeren, en even te kletsen onder het genot van een kopje koffie. Bedankt hiervoor!!

Van een collega kreeg ik de week erna een setje lampen die hij niet meer nodig had en toen had ik het luxe probleem dat ik 2 sets had... Hmmm welke kan ik dan het beste gebruiken. Beide setjes provisorisch aangesloten en toen toch voor het setje van de collega gekozen, omdat deze een stuk minder verblindend leken.

Bevestigingspunten gezocht en ze aan de cilinderbeschermers vast gemaakt. Even kijken hoe dat er nu uitziet...
halogeen led.jpg
Hmmm dat bevalt me niet echt... Wat een kleurverschil met de koplampen zeg....

Toen een tijdje zitten twijfelen, wat zal ik doen, ik rij niet vaak in het donker, sterker nog ben wel een mooi weer rijder en wilde de lampjes alleen zodat ik (hopelijk) wat beter gezien wordt, waarbij ik echt wel weet dat ik er maar beter van uit kan gaan dat ik onzichtbaar ben ;-)

Maar toch besloten om voor led-lampen te gaan. Lang zitten zoeken welke 1. een goed en netjes lichtbeeld geven en 2. nog enigszins betaalbaar zijn... Zie hier het eindresultaat
led led.jpg
Qua lichtbeeld zie de volgende 2 fotos
lichtbeeld halogeen.jpg
lichtbeeld led.jpg

Ook gelijk het roostertje wat voor de oliekoeler zat vervangen voor een fris exemplaar (zie verschil tussen foto 1 en 2), voetsteun verlagers van MV Verholen geplaatst en het schakel en rempedaal op de juiste hoogte afgesteld.

Zo en nu kunnen we weer gaan rijden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Ik weet niet waarom maar de fotos staan of op hun zij, of op de kop (de onderste 2)

Terwijl als je op de foto klikt deze wel juist staat... :$
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3299
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Ongelezen bericht door HansD »

Mooi gedaan Maurice en mooi resultaat. _004
Misschien zijn je fotos aan de grote kant. Je kunt ze voor het laden verkleinen.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Extra verlichting op 1200RT uit 2005

Ongelezen bericht door QuickFix »

Maurice205 schreef: 25 mei 2022, 10:28Ik weet niet waarom maar de fotos staan of op hun zij, of op de kop (de onderste 2)
Dat ligt aan je camera, deze slaat namelijk in de foto op hoe jij je toestel hield tijdens het maken van de foto (de zogenaamde "Orientation"-flag in de Exif info)

Het forum gaat niet correct met deze info om (hij doet er simpelweg niets mee), terwijl je browser deze info wel gebruikt (wanneer je alléén de foto in je browser opent, door er op te drukken) en dus de foto correct weergeeft. :idea:
Freude am Fahren
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”