even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Jeannot56
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

even voorstellen

Ongelezen bericht door Jeannot56 »

Goededag,

Ik ben Jeannot, 64 jarige Hagenees. Op mijn 57e, na mijn scheiding, heb ik mijn jongensdroom waargemaakt en mijn motorrijbewijs gehaald. Ik heb toen een BMW K1100LT uit 1991 gekocht. Dat bevalt op zich wel, maar ik sta nu voor heel veel onderhoud, heb weinig tijd, en moet bovendien op straat sleutelen. Dus sta is de gedachte om jongere motor te kopen wel aantrekkelijk. Alhoewel ik nog nooit op een boxer gereden heb, lijkt het me wel wat. Een 1150Rt (wel twinspark) of niet te dure 1200RT.
Dit forum lijkt me alvast een plek om geïnspireerd te raken

Groet aan jullie allen.
BMW R1150RT - 2003
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jeannot, van harte welkom op dit prachtige forum!!!👍 Heel veel succes met het vinden van een mooie RT en plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jeannot,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Super dat je je jongensdroom hebt verwezenlijkt. Motorrijden. Het gevoel van vrijheid. Eén met de motor en je omgeving.

Maak vooral gebruik van alle ook sleutel info hier en stel gerust je vragen in de daarvoor ingerichte topics.

Veel succes met het sleutelen aan je LT en later met je zoektocht naar een mooie RT. Hier op het forum worden met enige regelmaat goed onderhouden RT’s aangeboden in het koop/verkoop/gezocht topic. _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom Jeannot56 en je maakt goede keuzes. _004

Er staat net een heel interessant geprijsde R1150RT op dit forum, misschien kun je daar een proefrit op maken.

Het is er eentje uit 2003, dus een twin-spark en heeft een Wunderlich zadel voor meer zitgenot.
Met z'n 130.000km heeft hij al wat ervaring, maar dat zegt niets over de staat en de prijs maakt veel goed.
Je kunt altijd, voor eventuele aankoop, een keuring laten doen bij een BMW garage over de te verwachten gebreken.
Zo lijk ik uit een ander draadje te begrijpen dat de defect ABS pomp nog moet worden uitgeschakeld (is minder erg dan het lijkt).
Freude am Fahren
Jeannot56
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door Jeannot56 »

Dank voor jullie aardige woorden en Quick Fix, bedankt voor de tip. Ik ga er achter heen.
BMW R1150RT - 2003
Jeannot56
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door Jeannot56 »

Afgelopen weekeinde heb ik afscheid genomen van mijn Kaatje en een zilverkleurige R1150RT uit 2003 aangeschaft. Heeft iets meer dan 108.000 km gelopen, dus dat valt wel mee. Wat een plezier! Ik heb haar Rita gedoopt en ze is een stuk speelser dan de super soepele Kaatje. Duikt met plezier de bochten in en gaat er energiek uit, veel pit onderin. Ik ben er heel blij mee. Ik moet nog wel de km. teller kabel vervangen, die is defect (maar ach, de prijs maakt dat meer dan goed). Kabel heb ik inmiddels binnen. A.s. weekend maar even op dit forum tips zoeken hoe ik dat varkentje ga wassen.

Groet,

Jeannot.
BMW R1150RT - 2003
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Mooi Jeannot . . . ! Big RT Smile _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
RemcoK
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2022, 04:25
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door RemcoK »

Welkom en heel veel rijplezier.

Ik had toevallig ook mijn kmteller kabel kapot afgelopen week.
Was al bang dat ik mijn koplamp moest verwijderen, maar met een beetje moeite kon ik met mijn vingers onder het dashboard om de kmteller kabel los te draaien.
onder bij het wiel zit hij met een schroefje vast
Jeannot56
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2021, 18:17
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: even voorstellen

Ongelezen bericht door Jeannot56 »

De schroef van de km. kabel kon ik met mijn vingers wel vinden, maar niet los draaien. Zat te vast. Ik vreesde dat ik de hele voorkuip moest demonteren, maar tijdens mijn vakantie (met auto en caravan) ontdekte ik in het oude gereedschapstasje van mijn vader (de goede man is ruim 30 jaar geleden overleden) een stokoude kleine combinatietang. En die paste er net tussen. Ik rijd nu dus weer met kennis van de snelheid die ik heb. Wel zo prettig, ik heb het CJIB al meer dan genoeg gesponsord...
BMW R1150RT - 2003
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”