stadslichtje vervangen

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door Cotton »

ik wil mijn stadslicht vervangen door een ledlampje. (dimlicht is al klaar)
volgens mijn instructieboekje moet ik de spiegel opzij duwen om een bout los te draaien. als ik mijn spiegel opzij duw, zit daar niet de bout zoals omschreven in het boekje en op you tube te zien is. (heb een rt1200rt van 2013, voormalige overheidsmotor)
ik heb het spiegelglas en huis verwijderd, evenals het voorste deel van de kuip. maar ik kan met geen mogelijkheid bij het d=stadslicht komen.
zoals het nu lijkt moet het complete voorste deel van de kuip (onder de ruit) verwijderd worden....en dat voor het vervangen van een lampje...
of ik doe iets fout, of Duitsers kunnen nog wat leren van japanners...bij mijn vorige motor (Pan European st1300) was het vervangen zo gepiept.

ik heb een foto bijgevoegd tot hoe ver het nu nog "los" ligt.
wie, o wie kan mij verder helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Volgens mij heb ik destijds (ook om stadslicht door LED te vervangen) de knipperlichten eraf moet halen, als je deze kappen eraf hebt, kom je net bij de stadslichtlampjes.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door Jazzbass »

1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

Re: stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door Cotton »

Jazzbass,

leuk filmpje, alleen als ik de spiegel van de motor haal op die manier sla ik alles aan gort....mijn spiegel zit met schroeven vast....
ik heb eerst het glas voorzichtig verwijderd en toen de rest los geschroefd. voorste paneel eraf (twee schroeven).
mijn kameraad kon toen net met de vingers door het gat en het lipje, dat het stadslicht vast houdt, los wippen. GELUKT!

Gisteren de motor gestart, uitgezet en weer gestart, ergens een tik achter de kuip en het stadslicht deed het niet meer. Op zoek naar de zekeringkast....niet te vinden. Ja, midden onder de buddy een zekeringskastje gevonden voor de sirene, blauwe lampen, mobilofoon....tsja, een ex politie motor he. verder geen zekering te vinden.

via het forum gevonden dat, door de canbus?, de min pool er een paar minuten af en er ontstaat een reset. vanmorgen gedaan, en....de lampjes branden weer!
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door siebke »

Het electrisch circuit is dus onderbroken geweest. In mijn instructieboekje staat dat je, nadat de accu los is geweest, nog zelf een reset moet doen: contact aan --> 2x gashendel open en dicht draaien --> contact uit. Blijkbaar stelt de motor zich dan weer in voor een regelmatige loop.

Je krijgt geen foutmelding op het display, of heb je een weerstandje er tussen? Foutmelding krijg je als er geen/te weinig stroomverbruik is voor de bepaalde verlichting. Ik had laatst één van de 2 achterlampjes (rem/achterlicht kapot. Melding in het display.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

Re: stadslichtje vervangen

Ongelezen bericht door Cotton »

toen de lampjes niet branden, had ik wel een melding in het display links boven in dat er een of meerdere lampjes niet branden. na de reset was dat lampje ook weer uit.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”