ABS sensor spleet

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Ruuth
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2022, 11:01
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Omgeving Den Bosch

ABS sensor spleet

Ongelezen bericht door Ruuth »

Ben alles zo'n beetje aan het nalopen bij mijn onlangs aangeschafte R1100RT. Bij het controleren van de sensorspleet van de voorrem kwam ik een wel heel erg grote ruimte tegen. Na het verwijderen van de vulplaatjes is het nog bijna 1mm.
Voorwiel er uit.
KM-teller aandrijving schoon gemaakt zodat het wiel zover mogelijk naar de sensor schuift en toch weer die speling. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de breedte van die aandrijving afwijkt. Heeft iemand een suggestie voor mij?
Groet, Ruud
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: ABS sensor spleet

Ongelezen bericht door Isaac »

Om een betrouwbare meting te ontvangen van de sensoren is er voor een minimale afstand gekozen. Diverse sensoren blijken op een ruimere afstand nog steeds goed te werken. Zolang de test, bij koude start en om een x aantal minuten bij het opnieuw optrekken goed gaat meten de sensoren ook goed. Zeker nu je de vul plaatjes al verwijderd hebt en de afstand al meer richting het advies gesteld hebt zou de kans op een foutieve meting ook kleiner moeten zijn. Kort samen gevat. Als het nu goed werkt dan niet van wakker liggen.
Laatst gewijzigd door Isaac op 15 nov 2022, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruuth
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2022, 11:01
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Omgeving Den Bosch

Re: ABS sensor spleet

Ongelezen bericht door Ruuth »

Dank je wel Isaac voor je geruststellende en onderbouwde reactie. Ik had al in gedachten om de sensorhouder (die puist aan de vorkpoot) met een freesje te bewerken om zodoende de sensor wat meer in te laten zinken. Uiteindelijk geeft de boring al voldoende geleiding om een ietwat scheef freesresultaat op te vangen. Maar nu ik je bericht heb gelezen waaruit blijkt dat de ruimte best wel vergevingsgezind kan zijn ( en ook de randvoorwaarden die je aangeeft) durf ik het wel aan om met de huidige configuratie op pad te gaan. Nogmaals dank!
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”