ERMAX HOGE RUIT

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Cotton »

hallo,

ik wil een hoge ruit van ERMAX plaatsen op mijn R1200RT uit 2012.
ik meen dat de ruit 5 cm. hoger is dan de standaard.
op mijn vorige motor, Pan European st1300 had ik een verhoogde Puig ruit. deze beviel goed, kan ik echter niet vinden voor de bmw.

zijn er mensen die ervaring hebben met het rijden met de hoge ERMAX ruit?

groet, cotton
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Jazzbass »

Bij MDI kun je proefrijden met diverse ruiten. Ik heb op mijn RT uit 2013 de grootste VSTREAM uiteindelijk geplaatst, ik rij nooit in de hoogste stand, wil er altijd overheen kunnen kijken. Geen idee of ik ook de ERMAX geprobeerd heb. Uiteindelijk heb je meer aan een bredere ruit dan een hogere ruit. RT is gewoon gevoelig voor 'buffeting' (weet niet wat het goede nederlandse woord is). Zelfs zonder ruit had ik last van buffeting. Met mijn oude NTV zat ik vol in de wind, maar geen buffeting. Uiteraard heeft het ook met je eigen lengte te maken.
Bij MDI kun je navragen welke ruiten ze hebben om te testen.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Cotton »

Jazzbass,

op mijn vorige motor, de Pan st1300, reed ik vaak met de ruit in de hoogste stand en keek door de ruit. alleen bij regen of warm weer liet ik de ruit zakken.
nu wil ik eigenlijk ook weer door de ruit kijken onder het rijden. effect, vizier altijd open, geen vliegen in je gezicht, kortom voor mij ideaal.
de Puig ruit was niet al te breed, maar voldeed wel aan mijn wensen.
nu even wachten op Ermax ondervindingen.
Gebruikersavatar
Cotton
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 aug 2022, 23:10
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Emmen

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Cotton »

hallo,

gisteren mij hoge ruit binnen gekregen en vanmiddag een eind gereden met de hoge ruit gemonteerd.
de ruit is zo hoog dat ik er, in de hoogste stand, door kijk. precies zoals ik graag wilde. bij de ruit in de laagste stand kijk ik ruim over de ruit.
de ruit is wel smaller dat de originele, tijdens het rijden eigenlijk niets van gemerkt.
tot zo ver, positief.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Beetje mosterd na de maaltijd maar de steunen staan erom bekend om bij een verhoogde ruit nog wel eens de geest te geven. Vervangende steunen zijn verkrijgbaar in de aftermarket markt.
Regelmatig even de steunen controleren is dus wel aan te raden.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
johang
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jun 2022, 15:44
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: groningen

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door johang »

Dag forumgenoten
Het is niet alleen de hoogte van de ruit maar ook de vorm en breedte die zorgen voor wel of geen turbulentie lawaai etc. Vtech vstrom zorgt ervoor dat de wind niet om het scherm slaat. Dus alleen hoger hoeft niet beter te zijn. Groetjes Johan
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: ERMAX HOGE RUIT

Ongelezen bericht door Jazzbass »

De grootste ZTechnik Windscherm VStream Z2403 werkt bij mij (lengte 1.84m) tot een kilometer of 90-100 km/h en ook nog afhankelijke van de windrichting. Bij hogere snelheden slaat de wind toch om mijn scherm. Buffeting, het onregelmatig aanvullen van onderdruk, alsof je in de auto het rechter achterraampje laat opstaan, bijzonder vervelend.
De verbetering met de Z2403 was dusdanig, dat ik de Wunderlich vario ergo windshield extension verkocht heb. Laatste werkt wel, maar de Z2403 nog beter.

Vario Ergo:
https://www.wunderlich.de/shop/en/bmw-r ... 0-001.html
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”