USB stekker vervangen door din stekker

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Scrambler60
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2022, 08:31
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R nine T Scrambler
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Boutersem

USB stekker vervangen door din stekker

Ongelezen bericht door Scrambler60 »

Ik had graag mijn scrambler van 2021 opgeladen via een din toegang. Deze is echter op de 2021 versie vervangen door een usb. Kan ik daar terug een din op monteren(op de plaats van de usb) om nadien te gebruiken voor mijn optimate 4.
Isaac
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: USB stekker vervangen door din stekker

Ongelezen bericht door Isaac »

De lader moet aan de 12 volt vast komen en de usb aansluiting is 5 volt. Nu kan het zijn dat de spanning regelaar in de usb aansluiting zit en dus gewoon gevoed wordt met 12 volt. Dit moet zeker gemeten worden omdat anders de schade die je aanbrengt zeer groot zal zijn.
Ik weet ook niet of de aansluiting, zoals de meeste tegenwoordig, via de can-bus loopt die dan problemen gaat geven als daar een lader op komt te staan.
Het beste voor een lader is in het algemeen om deze rechtstreeks aan te sluiten op de accu. Uiteraard via een (zwevende) zekering ter beveiliging.
Scrambler60
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2022, 08:31
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R nine T Scrambler
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Boutersem

Re: USB stekker vervangen door din stekker

Ongelezen bericht door Scrambler60 »

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Ik had de lader al rechtstreeks op de batterij aangesloten. Blijkbaar zit er ergens onder de tank nog een aansluitingsstekker om een din stekker aan te koppelen. Heb deze nog niet kunnen localiseren maar indien dit klopt dan zal ik hem daar aansluiten.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”