RT 1150 en optimate 4

Welke accu en welk onderhoud

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Munverick
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2022, 00:36
Type: R1150RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: Boxtel

RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Munverick »

Besten,

Net in het bezit van een RT 1150 en ik wil een druppellader kopen.

Ook hier op het Forum veel positieve geluiden over de optimate 4 en de canbus.

Ik ben meteen gaan zoeken en tot mijn verbazing zie ik de optimate 4 te koop voor 67,95 maar ook voor 121,75.

Ik kan met mijn leken oog geen verschillen ontdekken.

Zie ik iets over het hoofd?
Waar moet ik überhaupt op letten als ik zo’n ding online koop…of is dat juist niet zo slim?

Hoor graag hoe of wat,

Simon
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door EileRT »

Prijsverschillen zullen er altijd zijn ;)

Zelf heb ik de Optimate 6. Aansluiting via een contra stekker (via een zijkap) rechtstreeks aan de accu (Odyssey PC680). Werkt al ruim 10 jaar perfect (en ja, ook al 10 jaar dezelfde accu).

Maar er zullen meer mogelijkheden zijn . . .
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Directe aansluiting aan de accu (via een permanente en gezekerde aansluiting) is altijd beter dan via de CAN-bus (eigenlijk ZFE, maar goed, CAN-bus is nu eenmaal de ingeburgerde term).

De Optimate 4 is er volgens mij maar in één uitvoering en mag niet meer dan een Euro of 70 kosten, dus die aanbieder van 121,75 gauw voorbij gaan.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door scan »

Rechtstreekse aansluiting op de accu gaat ook altijd nog sneller dan via de CAN-bus acessoires stekkerdoos is mijn constatering.
Heb de indruk dat laden via de CAN-bus ergens wordt geknepen in de hoeveelheid Amperes die er doorheen mogen!
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door siebke »

Heeft de R1150RT al CAN-bus? Daar zit wellicht ook het prijsverschil in Optimate oplader. De duurste geschikt voor motoren met CAN-bus. Maar....mijn -1200- hangt gewoon aan een goedkope (druppel-) lader, zoals die van de Lidl, rechtstreeks op de accu via de achterste accessoireaansluiting (uiteraard met zwevende zekering er tussen). En die voldeed ook al bij de R1100RT (zonder CAN-bus).
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
DickJe
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:05
Type: Ik heb een andere motor
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Obdam

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door DickJe »

De -1150- heeft geen CAN bus.

Groet, Dick
Ooit: Suzuki T500, Honda CB750-four, Honda CB400-four, Honda CX-500, Kawasaki GPZ-900, Suzuki GSX-600F, BMW R1100RT, Honda CB500, Yamaha Fazer 600, BMW R1150R, BMW R1150RT
Nu: Honda NC750X DCT
Munverick
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2022, 00:36
Type: R1150RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: Boxtel

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Munverick »

DickJe schreef: 01 jan 2023, 14:54 De -1150- heeft geen CAN bus.

Groet, Dick
Mmmm
Ik moet eerlijk bekennen ik heb ze nog niet heel erg goed bekeken.
Maar ik ging er vanuit dat de twee openingen die ik zie een soort van kleine sigaretten-aanstekerpluggen waren.

Morgen of zo ff checken (motor staat elders gestald)

Thx voor jullie reacties tot-nu-toe
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door blade-x »

de Optimate 4 dual program initialiseert, diagnostiseert, herstelt, laadt, test en onderhoudt uw accu en kosten momenteel rond de 60 a70 euro
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door siebke »

Munverick schreef: 01 jan 2023, 16:31
DickJe schreef: 01 jan 2023, 14:54 De -1150- heeft geen CAN bus.

Groet, Dick
Mmmm
Ik moet eerlijk bekennen ik heb ze nog niet heel erg goed bekeken.
Maar ik ging er vanuit dat de twee openingen die ik zie een soort van kleine sigaretten-aanstekerpluggen waren.

Morgen of zo ff checken (motor staat elders gestald)

Thx voor jullie reacties tot-nu-toe
Yep, zo worden ze in de volksmond genoemd, alleen past er geen standaard (sigarettenaansteker-)plug in. Daar heb je dan een verloopje/adapter voor nodig. En daarmee kun je dan meteen alle standaardplugapparatuur gebruiken zoals bijv. een 12V USB-connector.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 848
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Ik gebruik de Optimate 4, de Can-bus editie! Plug and Play.
Gekocht bij RAD, €79,95
D1F25593-F206-47DC-ACE9-9143CF4E3603.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Baird »

PanEuRoel schreef: 01 jan 2023, 22:54 Ik gebruik de Optimate 4, de Can-bus editie! Plug and Play.
Gekocht bij RAD, €79,95

De 1200 heeft wèl CanBus .......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door wannesie »

Op de site van Optimate zie je twee smaken afgebeeld: canbus en niet-canbus.

Schermafbeelding 2023-01-02 090713.jpg

De 1150 heeft geen canbus, dus je zou kunnen volstaan met de goedkopere variant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 848
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Even rondneuzen op internet kan heel wat eurootjes sparen. 😊
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door blade-x »

wannesie schreef: 02 jan 2023, 09:09 Op de site van Optimate zie je twee smaken afgebeeld: canbus en niet-canbus.


Schermafbeelding 2023-01-02 090713.jpg


De 1150 heeft geen canbus, dus je zou kunnen volstaan met de goedkopere variant.
Zijn twee dezelfde je kan deze alletwee in canbusmodus zetten dmv de klemmen te verbinden een paar sec
Klemmen verbinden
Stekker insteken
Lampjes knipperen 12 keer
5 x langzaam
5x snel
2x langzaam
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door wannesie »

Zoals je aan de plaatjes kan zien, zijn ze niet precies hetzelfde. De linker sluit je direct aan op je accu en de ander op de accessoirestekker. Die laatste loopt dan over het canbussysteem.
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door blade-x »

wannesie schreef: 02 jan 2023, 13:06 Zoals je aan de plaatjes kan zien, zijn ze niet precies hetzelfde. De linker sluit je direct aan op je accu en de ander op de accessoirestekker. Die laatste loopt dan over het canbussysteem.
Ja zijn verschillende kabels maar de apparaten zijn dezelfde
Die kabels kan je extra los nog bij bestellen
Als je goed naar de plaatjes kijkt hebben ze alletwee dezelfde zwarte stekker, maar de ene optimate word verkocht met kabeloogjes voor aan de batterij en de andere word verkocht met de DIN stekker en is iets duurder dan
Laatst gewijzigd door blade-x op 02 jan 2023, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Beide types hebben een CAN-bus modus, zijn in die zin dus precies hetzelfde. Het enige verschil is de aansluiting naar de motor. De goedkopere variant heeft een (standaard) SAE aansluiting en moet je zelf in de CAN-bus modus zetten. De andere heeft een aansluiting met de Hella-plug (BMW-plug) en werkt alleen maar in de CAN-bus modus.
Ik zou altijd voor de universele versie gaan en een aansluiting direct op de accu gebruiken (zoals eerder geschreven).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Munverick
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2022, 00:36
Type: R1150RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: Boxtel

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Munverick »

Zie tot mijn verbazing mijn reactie van vanmiddag nergens staan..

Heb foto’s genomen maar het lukt me niet om ze te plaatsen.

Wat ik zie zijn twee aansluitingen en van de bovenkant gezien is het een rondje met twee inkepingen naar buiten gericht…
Is dát een canbus aansluiting?

Hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Er is niet zoiets als een "CAN-bus aansluiting".

CAN-bus (of beter ZFE) is het systeem waarbij de 12V stroomvoorziening van de motor centraal geregeld wordt. De ZFE (Zentrale Fahrzeug Elektronik) bewaakt alle stromen, behalve aansluitingen die direct op de accu zijn gemaakt. Zo'n motor heeft ook geen zekeringen, het systeem schakelt zelf uitgangen uit, waar teveel stroom doorheen loopt. Ook wordt het hele systeem binnen ca. 1 minuut na afzetten van het contact stroomloos gemaakt (behalve het klokje).

En een "rondje met twee inkepingen naar buiten gericht"? Ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelt. Misschien de accessoire aansluiting? Een foto zou helpen.

Ik val in herhalingen: mijn advies is om een aansluiting voor een acculader direct op de accu te maken. Bij de standaard Optimate 4 wordt daar een prima kabeltje voor bijgeleverd. Dit is een oplossing die ik al ruim meer dan 10 jaar op diverse motoren heb gebruikt (K1100LT, R1100RT, F800GT).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Munverick
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2022, 00:36
Type: R1150RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: Boxtel

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Munverick »

PaPinkelman schreef: 03 jan 2023, 00:26 Er is niet zoiets als een "CAN-bus aansluiting".

CAN-bus (of beter ZFE) is het systeem waarbij de 12V stroomvoorziening van de motor centraal geregeld wordt. De ZFE (Zentrale Fahrzeug Elektronik) bewaakt alle stromen, behalve aansluitingen die direct op de accu zijn gemaakt. Zo'n motor heeft ook geen zekeringen, het systeem schakelt zelf uitgangen uit, waar teveel stroom doorheen loopt. Ook wordt het hele systeem binnen ca. 1 minuut na afzetten van het contact stroomloos gemaakt (behalve het klokje).

En een "rondje met twee inkepingen naar buiten gericht"? Ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelt. Misschien de accessoire aansluiting? Een foto zou helpen.

Ik val in herhalingen: mijn advies is om een aansluiting voor een acculader direct op de accu te maken. Bij de standaard Optimate 4 wordt daar een prima kabeltje voor bijgeleverd. Dit is een oplossing die ik al ruim meer dan 10 jaar op diverse motoren heb gebruikt (K1100LT, R1100RT, F800GT).
Een foto lukt zoals aangegeven niet…

Frank waarom zo stellig: rechtstreeks naar de accu?

En is dit iets wat ik zelf geacht word te kunnen…?

Mes excuses als ik domme vragen stel..
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door blade-x »

als je een gewoon druppellader aansluit ergens aan een 12 volt aansluiting met canbus dan zou de canbus deze de druppellader uitschakelen (mits je druppellader in canbus modus staat)
daarom gewoon veel beter aan de batterij rechtstreeks aankoppelen aan de polen , optimate levert daar korte kabeljes voor die al voorzien zijn van kabeloogjes
en zoals al gezegd als je een zekering kast hebt onder je zadel of waar dan ook dan heb je GEEN canbussysteem op je motor
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door MotoCon »

Munverick schreef: 03 jan 2023, 01:02 Frank waarom zo stellig: rechtstreeks naar de accu?
Dat is gewoon de meest makkelijke, simpele en doeltreffendste oplossing.
Ik lees ook berichten dat het via CANBUS langer duurt om op te laden.
CANBUS bouwt gewoon een extra onzekerheid in.
zonder CANBUS kun je elke goedkope (druppel)lader gebruiken.
Munverick schreef: 03 jan 2023, 01:02 En is dit iets wat ik zelf geacht word te kunnen…?
Ik ken jouw sleutelhandigheid niet, maar ik denk dat praktisch iedereen dit zelf doet.
Het is niet meer dan de 2 polen even los, ringetje onder de schroef en weer aandraaien.
Als jij + en - uit elkaar kunt houden moet het lukken ;)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Inderdaad, zoals MotoCon schrijft, dit is de simpelste oplossing. Ik heb ooit de Optimate 4 aan een "bewaakte" 12V aansluiting (accessoire stekker) gekoppeld, en dat resulteerde in een bijna volledig ontladen accu... (De lader hield het 12V systeem actief en de houder van de GPS trok de accu leeg).

Dit is echt heel gemakkelijk zelf te doen, niet meer dan de twee accupolen loskoppelen, oogjes van het kabeltje ertussen en weer vastmaken. Alleen moet je daarna het klokje weer op de juiste tijd zetten....
Er is genoeg ruimte om de connector van het kabeltje ergens weg te werken, zodanig dat je er met de lader makkelijk bij kunt.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door MotoCon »

Wel opletten met je schroevendraaier en ander gereedschap.
Ik zag op een Engelstalig forum een tijdje terug een onsmakelijke foto van iemand die het voor elkaar had gekregen per ongeluk met een steeksleutel de twee polen tegelijk aan te raken. Hij had zijn trouwring om die zó heet werd dat bijna zijn vinger er af brandde...
Ik wil niemand ontmoedigen, maar het blijft stroom en best veel ook als een hele accu in een par tellen leeg loopt.
Even ringen af is hoe dan ook een goed idee, weet ik sinds die foto :(
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door siebke »

Ik zag deze bij Louis in de nieuwsbrief:

https://www.news.newsletter2.louis.de/g ... country=NL

Prima geschikt voor de -1150- (of de -1200- met een rechtstreeks accucontact)
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Deze lader heeft zo te zien een vast aangegoten kabel met alleen accuklemmen. Voor regelmatig opladen tussen ritten door niet zo geschikt....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Munverick
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 dec 2022, 00:36
Type: R1150RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: Boxtel

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door Munverick »

Thx voor jullie reacties.
Lijkt me overduidelijk dat ik moet gaan voor de rechtstreekse aansluiting!

Eerst ff online het ding bestelken.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door siebke »

PaPinkelman schreef: 04 jan 2023, 00:55 Deze lader heeft zo te zien een vast aangegoten kabel met alleen accuklemmen. Voor regelmatig opladen tussen ritten door niet zo geschikt....
Kwestie van een DIN-stekker (BMW-stekker) er bij bestellen en de klemmen daarmee vervangen. Aansluiten op één van de contracontacten, bijv. die links bij de zwarte afdekking met dat uitklapbare handvat en klaar is Kees... ehhh... Simon. Met de klemmen en een contra-DIN-stekker met een geschikte kabel er tussen ook weer universeel bruikbaar. Kost al met al wellicht niet de helft van een Optimate.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
blade-x
2023
2023
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 dec 2022, 22:53
Type: R1100RT
Land: belgie
Woonplaats of omgeving: kempen (B)

Re: RT 1150 en optimate 4

Ongelezen bericht door blade-x »

ik zou gewoon voor de optimate 4 gaan deze kost op rad.be bol.com en op verschillende sites dezelfde prijs 69 euro is een eerlijke prijs ik heb de mijne al vele jaren
BMW R1100 rt
Harley Davidson Road glide 114 cu 120 anniversary
Buell X1 1250

Ooit: Suzuki GS 550; GS 1100L ; Harley Davidson Night Rod Special; harley davidson Breakout 103 cu¨
Gesloten

Terug naar “Over: Accu en accu-opladers”