knipperlichtschakelaar 1200rt vervangen?

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Suijkermotor
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2020, 00:10
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leiden

knipperlichtschakelaar 1200rt vervangen?

Ongelezen bericht door Suijkermotor »

De knipperlichtenschakelaar van mijn 1200RT-P uit 2014 doet het 'brak'. Ik wil hem even inspuiten met electronica contactspray en als dat niets helpt zal die vervangen moeten worden. Ik ben een doorrijder dus ik vermoed gewoon vocht... Hoewel mijn motor uit 2014 komt is de schakelaar en kuip vlgs mij van een ouder model, schijnt een politie ding-tik te zijn. Ik weet het niet. Een wonderwheel heb ik niet, heb de versie daarvoor.

Maar... hoe krijg je die schakelaar eraf/open? Heb twee mini schroefjes gezien, denk dik, die nl alleen het gat, maar tis te klein om te zien wat er in zit.. Philips? Torx? Inbus? Wie kan me op weg helpen hoe ik die schakelaar er af/open krijg?

Groeten,

Jan
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: knipperlichtschakelaar 1200rt vervangen?

Ongelezen bericht door scan »

Bezint eer gij begint.
Het is niet een eenvoudig klusje, heb het gezien bij de dealer hoe dit ging en je moet heel goed weten wat je doet.
De folie waarop de "bedrading" zit is erg gevoelig en kan maar op één manier er weer in.
Als je dit fout doet dan is het meteen weer einde oefening.
GuusV
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2022, 21:01
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: knipperlichtschakelaar 1200rt vervangen?

Ongelezen bericht door GuusV »

Misschien is de makkelijkste oplossing wel om een remhendel te zoeken op marktplaats.
Suijkermotor
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2020, 00:10
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leiden

Re: knipperlichtschakelaar 1200rt vervangen?

Ongelezen bericht door Suijkermotor »

Dank, ik heb nu via schakelaars en onderkant hele boel geprobeerd vol te spuiten met contactspray, kijken hoe dit werkt. Anders wellicht toch maar bij garage laten doen... zal eens opvragen wat dat kost, hoorde al dt die schakelunit een astronomisch prijskaartje heeft....
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”