2 onduidelijkheden R1200RT LC

R1200GS (+Adventure) - R1200ST - R1200S (+SportBoxer) - R1200R - R1200C (+montauk+Independent)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
frvanderburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: 100.000km+
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rolde

2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door frvanderburg »

Hoi allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik dan eindelijk mijn R1200RT LC opgehaald bij Wim ter Braake. Wat een heerlijke machine Big RT Smile Binnenkort nog even terug voor een paar remblokken aan de voorzijde en dan kunnen we los met het plannen van weekendjes eifel, luxemburg en om dat alles te bekostigen woonwerk verkeer.

Echter kom ik niet uit 2 dingen, wellicht kunnen jullie me helpen:

1. gister wilde ik de mistlampen/breedstralers eens aan doen om te kijken hoe t leek want ik stond mijzelf te bekijken in een raam, helaas schakelden de lampen niet na het drukken op het knopje. Eerder deden ze het wel. Kan het zijn dat ze niet aan gaan als het dimlicht brandt?

2. hoe stel ik de radio in dat deze uit blijft als ik de motor aan zet? Nu is het elke keer op behoorlijk volume radio 2 aan op de oprit, bij vertrek om 7u naar mijn werk vind ik dat niet zo gepast. Überhaupt de radio aan in de bebouwde kom vind ik niet zo netjes gezien dat best veel lawaai geeft.

Alvast bedankt voor de reacties.

-groet- Frank
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door RendeRT »

Ik heb geen 1200 LC, maar een 1250 maar ik ga er vanuit dat beide systemen gelijk werken. Zijn de mistlampen af fabriek geleverd? Bij mijn 1250RT wel. De lampen blijven branden, ook dimlicht.

Wat betreft je radio, staat je radio uit dan zou die uit moeten blijven bij het starten van de motor. Je kunt het probleem van de geluidsoverlast, heel gemakkelijk oplossen, door via de boordcomputer, de luidsprekers uit te schakelen. Je kunt dan radio luisteren via een headset en heeft niemand last van jouw radio.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door wannesie »

frvanderburg schreef: 23 dec 2022, 09:52 1. gister wilde ik de mistlampen/breedstralers eens aan doen om te kijken hoe t leek want ik stond mijzelf te bekijken in een raam, helaas schakelden de lampen niet na het drukken op het knopje. Eerder deden ze het wel. Kan het zijn dat ze niet aan gaan als het dimlicht brandt?
Als de mistlampen af-fabriek zijn geleverd dan gaan ze alleen aan samen met het dimlicht. Vermoedelijk heb jij je verlichting op automatisch staan en dan schakelt overdag enkel de dagrijverlichting in, zijnde de halve maantjes, ook wel angel eyes genoemd. En dan werken de mistlampen niet.

Toen ik 2 jaar geleden mijn motor kocht, viel me dit ook op en heb ik Simako bezocht die mij vertelde dat dagrijverlichting en mistlamapen niet samen mogen gaan. Dit is later nog bevestigd in een mail door BMW Nederland. Het schijnt iets wettelijks te zijn.

Ik heb me erbij neergelegd en heb altijd mijn dimlicht aan én de mistlampen.
frvanderburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: 100.000km+
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rolde

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door frvanderburg »

Dank je, helder. Ik vind die angel eyes wel gaaf dus laat t op automatisch. Weet ik in ieder geval waarom ze soms wel en soms niet aan gaan. 👌😆
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door wannesie »

Als het dimlicht wordt ingeschakeld, dan branden de angel eyes ook maar alleen wat minder fel.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Ik heb twee R1200RT-LC's gehad en ik had dit probleem niet. De mistlichten bij mij deden het altijd. Ook als ik de dagrij-verlichting aan had. Maar ik weet dat dit later, in een software update veranderd is en vanaf dat moment werkte ze alleen nog als je dimlicht voerde.
Misschien dat dit software matig nog te veranderen is.
Op mijn huidige motor, de R1250RT werkt het gelukkig nog als vanouds. Ongeacht welke verlichting ik aan heb branden de extra (mist) lichten.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
frvanderburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: 100.000km+
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rolde

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door frvanderburg »

Bedankt voor alle reacties over de lampen.

Niemand die weet hoe ik de radio standaard uit zet?
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door ciske »

Alweer een tijd geleden dat ik zo'n RT had maar volgens mijn beste weten kun je de speakers uitschakelen in het menu.

gr v Ciske
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door ErikS »

Voor mij geldt hetzelfde als de vorige schrijver. Maar inderdaad, je kunt in het menu de speakers uitzetten. Maar als ik het mij goed herinner, onthield de motor de laatste stand van de radio. Als deze uit stond bleef hij volgens mij ook uit staan.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
deckers
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:24
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: midden limburg

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door deckers »

Als je de ON knop kort ingedrukt ongeveer 5 sec dan is die uitgeschakeld
frvanderburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2022, 11:14
Type: R1200RT/LC
Bijz: 100.000km+
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rolde

Re: 2 onduidelijkheden R1200RT LC

Ongelezen bericht door frvanderburg »

Beetje late reactie, excuses maar inderdaad de on knop vasthouden is echt uit ipv mute. Thnx.
Gesloten

Terug naar “Overig R1200 serie”