Motor mover

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Motor mover

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

Hoi allen,

Heeft iemand van hier ervaring met een motor mover in combinatie met een (best wel zware) RT zoals in de link hieronder?

Af en toe is het wel eens makkelijk om in de garage de motor net een stukje verderop in de hoek of dwars achterin te kunnen zetten bij klussen of andere (tijdelijke) opslag. Dus zat hieraan te denken.

https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok/

Grtz.
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hi Daffy,

Ik heb deze deze mover in gebruik voor de RT en ben er nog steeds erg blij mee, kan hem er netjes strak mee tegen de muur zetten, en als ik even wil sleutelen hem makkelijk draaien in de garage.

Hem erop duwen is even doorduwen, maar prima te doen (vind ik)
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door MotoCon »

Maurice205 schreef: 30 jan 2023, 10:09 Ik heb deze deze mover in gebruik voor de RT en ben er nog steeds erg blij mee, kan hem er netjes strak mee tegen de muur zetten, en als ik even wil sleutelen hem makkelijk draaien in de garage.
Alleen onder het achterwiel? Lijkt me niet handig. Je moet dan nog steeds manoeuvreren met het voorwiel.
Eerlijk gezegd lijkt die van Daffy me ook niet erg handig. Je moet zelf balanceren tot beide wielen vrij van de vloer komen. Verlies je tijdens het manoeuvreren de balans, dan kom je met één van de wielen aan de vloer, en dan zwenkt de motor ineens uit. Het opbokken op die verhoging zal ook voor menigeen een hele klus zijn.

Ik zou voor een mover gaan waar hij helemaal op kan. Maar ik krijg hem ook zonder mover strak tegen de muur.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Omdat je het achterwiel vrij alle kanten uit kunt rijden dan ben je niet meer gebonden aan de draaicirkel, das het grote voordeel...

Dus hoef ik niet tig keer heen en weer te steken (omdat ik niet zoveel plek heb) maar kan hem zo in 1x naar de muur rijden, en dan de achterkant omduwen.
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door MotoCon »

Dat is zo inderdaad, de draaicirkel profiteert zéker.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door laurent »

Hallo
Ik heb mijn mover aan gekocht bij Wunderlich
De plaat is misschien 15 mm van de grond Men rijd er makkelijk met de motor aan de hand over de plaat Zet hem op de midden bok en ontgrendelt de vier zwenk wieltjes en men duwt de motor met het grootste gemak op zijn plaats Men kan ook makkelijk de plaat tussen de wielen schuiven wanneer de motor op zijn zij pekkel staat en hem dan op de midden bok zetten
Mijn plaat is toch nu al 15 jaar en nog enkel probleem wel moet ik vermelden dat mijn garage een effen vloer is (gepolierde beton )
Ik ben zelf metaalbewerker en kon deze niet goedkoper maken dan bij Wunderlich
Bij Wunderlich was deze toch 20 euro goedkoper dan bij de dealer Ik denk dat de plaat in 2 versies beschikbaar is - 300 kg en +300 kg
Levertijd was ongeveer één week denk ik (15 geleden )
Maar op de website van Wunderlich is alles goed te bekijken
groetjes
Laurent uit Bredene
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 726
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door QuickFix »

Daffy Duck schreef: 30 jan 2023, 08:51Heeft iemand van hier ervaring met een motor mover in combinatie met een (best wel zware) RT zoals in de link hieronder?
Ik heb genoemde mover, maar nadat ik hem in elkaar had gezet kwam ik erachter dat ten zeerste wordt aangeraden hem alleen te gebruiken op een vlakke ondergrond (ik heb helaas tegels in de tuin), dus uiteindelijk heb ik hem nooit echt kunnen gebruiken; mijn R1150RT ging er bij de enige test die ik ooit gedaan heb zonder problemen op.

Ik weet niet waar je woont (in de buurt van Den Haag zie ik), maar als je wilt mag je hem eens uitproberen, dan weet je of het iets voor je is (je mag de mijne eventueel ook overnemen).
Freude am Fahren
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

QuickFix schreef: 30 jan 2023, 16:45
Daffy Duck schreef: 30 jan 2023, 08:51Heeft iemand van hier ervaring met een motor mover in combinatie met een (best wel zware) RT zoals in de link hieronder?
Ik heb genoemde mover, maar nadat ik hem in elkaar had gezet kwam ik erachter dat ten zeerste wordt aangeraden hem alleen te gebruiken op een vlakke ondergrond (ik heb helaas tegels in de tuin), dus uiteindelijk heb ik hem nooit echt kunnen gebruiken; mijn R1150RT ging er bij de enige test die ik ooit gedaan heb zonder problemen op.

Ik weet niet waar je woont (in de buurt van Den Haag zie ik), maar als je wilt mag je hem eens uitproberen, dan weet je of het iets voor je is (je mag de mijne eventueel ook overnemen).
All, bedankt voor jullie reacties, en blij te zien dat het opbokken en manouvreren (in opgebokte toestand op de mover) geen problemen oplevert. Vloer in de garage hier is beetje ruw door de antislip vlokken in de topcoating, maar wel vlak, dus verwacht hier geen problemen mee.

@Quickfix; op dit moment weinig gelegenheid om te komen uitproberen in Oosterhout. Zodra wel mogelijk en/of nog relevant stuur ik een pb.
Gebruikersavatar
Jazzbass
2024
2024
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 sep 2017, 00:48
Type: R1200RT
Bijz: Nav4, Vstream, mistlampen, valbeugels, Soundbomb
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zuid-Limburg

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Jazzbass »

@Daffy Duck,

De uitvoering die jij laat zien, ziet er wat klein uit voor een RT (houdt er rekening mee dat bij het opbokken, je eigen gewicht ook even meekomt).
Ik heb ook een mover van Wunderlich, tweedehands gekocht. Ik zou niet zonder meer willen. Voldoende breed, degelijk zwaar aluminium, stevige zwenkwielen. En ik zet de motor waar ik wil.
Wel een keer vergeten een wiel van de mover te ontgrendelen, waardoor ik bij het "moven" mijn RT van de bok af duwde, en mijn RT van me af kantelde, alleen met de grootste krachtinspanning heb ik een val weten te voorkomen.
Op mijn betonnen ondervloer hoef ik maar 1 zwenkwiel te blokkeren, en na opbokken haal ik meteen de blokkering weg (ik zou wel beginnen met alle 4 te blokkeren).
Opbokken op mover zoals ik dat doe: RT op zijstander zetten, mover potioneren 1 zwenkwiel dwars zetten en blokkeren, middenbok omlaag drukken en controleren of de poten van de bok goed komen, mover eventueel wat bijschuiven, dan opbokken en meteen zwenkwiel deblokkeren.
Helaas zie ik dat Wunderlich 'mijn' versie niet meer te koop aanbiedt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1987 motorrijbewijs; 1997 eerste motor Honda NTV650, 20 jaar op gereden; In 2017 R1200RT uit 2013 gekocht.
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

Jazzbass schreef: 01 feb 2023, 00:15 @Daffy Duck,

De uitvoering die jij laat zien, ziet er wat klein uit voor een RT (houdt er rekening mee dat bij het opbokken, je eigen gewicht ook even meekomt).
Ik heb ook een mover van Wunderlich, tweedehands gekocht. Ik zou niet zonder meer willen. Voldoende breed, degelijk zwaar aluminium, stevige zwenkwielen. En ik zet de motor waar ik wil.
Wel een keer vergeten een wiel van de mover te ontgrendelen, waardoor ik bij het "moven" mijn RT van de bok af duwde, en mijn RT van me af kantelde, alleen met de grootste krachtinspanning heb ik een val weten te voorkomen.
Op mijn betonnen ondervloer hoef ik maar 1 zwenkwiel te blokkeren, en na opbokken haal ik meteen de blokkering weg (ik zou wel beginnen met alle 4 te blokkeren).
Opbokken op mover zoals ik dat doe: RT op zijstander zetten, mover potioneren 1 zwenkwiel dwars zetten en blokkeren, middenbok omlaag drukken en controleren of de poten van de bok goed komen, mover eventueel wat bijschuiven, dan opbokken en meteen zwenkwiel deblokkeren.
Helaas zie ik dat Wunderlich 'mijn' versie niet meer te koop aanbiedt.
Thnx voor de tips, zie op de Wunderlich.de shoppingsite inderdaad dat de daar verkrijgbare versie een stuk breder is.

https://www.wunderlich.de/shop/en/winte ... 0-502.html

(Wel opvallend dat de naam van de producent in de topbekleding staat gedrukt😎, de naam van Wunderlich erop is blijkbaar alleen voor de garantie en de testresultaten met de BMW modellen)
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 232
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Ik had laatst ook iets van Wunderlich nodig.

Aliexpress leverde hetzelfde artikel voor 1/3 van de prijs.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 258
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door R1nus »

Ik heb ook een mover en die heb ik gebruikt voor mijn pekelfiets (K75rt).
Voor een vlakke ondervloer onder een afdak had ik een grote plaat hout (betonplex met de ruwe kant boven) neer gelegd.
Het opbokken ging wel een stukje zwaarder, maar daarna was de motor heel makkelijk overdwars neer te zetten -groet- Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door ciske »

Op het GS forum staat momenteel zo'n ding in de aanbieding.

gr v Ciske
jbazelmans
Berichten: 245
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Kwam vandaag deze mover tegen op Facebook. Moet wel,verzonden worden vanuit USA maar dan ben je inclusief verzenden voor een kleine 50 euro klaar
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 839
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Advertenties op Facebook zijn te mooi om waar te zijn. Dit product komt uit Denver en zoals ze daar zeggen`; It's a complete rip-off!
Niet doen dus! 👎
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door MotoCon »

En al zou je een mover krijgen, dan is het echt geen Amerikaans product uit Amerika verscheept.

Mijn vrouw heeft een paar maanden terug een metalen wanddecoratie van bijna 2 m2 besteld, we kregen een envelop uit china met een lelijke drakenring. Begin maar te protesteren voor die paar tientjes... Wel aangifte gedaan van oplichting, maar ach...
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Henk7777 »

jbazelmans schreef: 08 mar 2023, 20:07 Kwam vandaag deze mover tegen op Facebook. Moet wel,verzonden worden vanuit USA maar dan ben je inclusief verzenden voor een kleine 50 euro klaar
Kopen, verzenden en invoeren uit de USA kost wel iets meer dan 5 tientjes, dat weet ik wel zeker. Big RT Smile


Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

heb geen FB....dus had de advertentie aan me voorbij laten gaan...maar bedankt voor jullie tips en bezorgdheid.. :-)
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Daffy Duck schreef: 09 mar 2023, 16:10 heb geen FB....dus had de advertentie aan me voorbij laten gaan...maar bedankt voor jullie tips en bezorgdheid.. :-)
Link verwijst niet naar facebook.
https://www.eabdti.com/products/dolly-m ... kKoqN2pld8

Overigens kost een vergelijkbare mover bij Motea tegen de €200-.
Die heb ik voor de HD en bevalt prima.
Grrrroet, Jack
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

Nu wel de link bekeken, maar is wel een “duistere” bedoeling, kan in mijn ogen gewoon niet om zoiets te leveren, tegen dit soort aanbiedingsprijzen….
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door EileRT »

+ 1

Als “iets” te mooi is om waar te zijn, niet doen. Wat ik doorgaans doe: volg je gevoel (en dat wil niet zeggen dat je dan altijd de “juiste” beslissing neemt).

Just my two cents ;)
Daffy Duck schreef: 11 mar 2023, 17:39 Nu wel de link bekeken, maar is wel een “duistere” bedoeling, kan in mijn ogen gewoon niet om zoiets te leveren, tegen dit soort aanbiedingsprijzen….
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
WMB
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2022, 11:41
Type: R1200RT
Bijz: 2012
Land: België
Woonplaats of omgeving: Oost-Vlaanderen

Re: Motor mover

Ongelezen bericht door WMB »

Inderdaad te mooi om waar te zijn.
Even hun website checken en wat blijkt ... https://www.scam-detector.com/validator ... om-review/
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”