Hallo iedereen, even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

PaulZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2023, 12:31
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150R 2001
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door PaulZ »

Hallo allemaal mijn naam is Paul, ik woon in Amsterdam en ik ben 53.
Sinds november heb/rijd ik ook n BMW R1150R uit 2001. Hij had toen 2 jaar stilgestaan en liep niet. Ook zag hij er wat ongeliefd uit maar hij was nog van de eerste eigenaar en die was erg enthousiast over zijn buurman die t onderhoud had gedaan. Na het vervangen van de accu, oliën en wat nieuwe benzine startte hij (zonder choke) keurig en rijdt hij lekker. Dat was uiteraard n opluchting. Het enige dat nu opvalt is t stationair toerental. Dat lijkt mij met 1500-1750 tpm nogal hoog. Ik las ergens dat t 1100 moet zijn.
Op zoek naar moe ik dit zelf kan afstellen kwam ik op dit forum terecht. Het blijkt ingewikkelder dan ik hoopte maar gelukkig zie ik dat er mensen zijn die dit onder de knie hebben. 'De buurman' waarschijnlijk niet. Weliswaar is t geen RT maar ik hoop dat de techniek hetzelfde is. De naam FreekC duikt geregeld op. Ik moet nu nog even uitzoeken hoe ik hem n bericht kan sturen 🙂
Mocht er in de regio Amsterdam niemand zijn die dit doet dan lijkt t me leuk om de methode te leren.
Groetje Paul
P.S. Nu op zoek naar Freek 😃
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Paul,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum waar je ook met je R1150R uiteraard meer dan welkom bent _004

Je kunt altijd vragen stellen in de daarvoor ingerichte topics. Het sturen van een PB is eenvoudig. Wil je FreekC een bericht sturen dan typ je deze forumnaam in. Je kunt een vraag zoals gezegd ook in een topic stellen. Dan heeft iedereen er voordeel van . . .

Veel plezier op ons forum en met je BMW boxer _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Paul, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150R en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
PaulZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2023, 12:31
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150R 2001
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door PaulZ »

Dankjewel voor t welkom en de info. Komende dagen zal ik Freek n berichtje sturen.
Lees ik goed dat er nog n PanEu(ropean)rijder aanwezig is? Daar rijd ik nu 8 jaar mee (uit 1998) ik vond t leuk om er iets anders bij te nemen. Na eerst n poosje n Honda VTR1000F nu dus een R1150R.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 854
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Yep, ik heb een ST1100 gehad uit 2001 met alle lettertjes van het alfabet. Toen ik hem kocht stond er 102000 km op, bij de verkoop 165000. Het werd tijd voor iets nieuws en dat is een R1200RT uit 2009 geworden. Blij mee!
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Marcel W.
2023
2023
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2022, 23:15
Type: R1200RT
Bijz: 2010
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Barendrecht

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door Marcel W. »

Hoi Paul, hier nog een ex pan rijder. Jarenlang op een ST1300 gereden met veel plezier. Door een aanrijding echter afscheid moeten nemen en toen bij een RT uit 2010 uitgekomen.
Gegroet Marcel,

Kawaskai GPX 600 R / Honda Pan European ST1300 / BMW R1200RT
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door MotoCon »

Hier nog een "overloper" naar een R. vanaf een FJR, dat dan wel.
Je hoort het steeds meer. Veel mensen zijn op een gegeven moment wel "klaar" met hun zware toerbuffel, en zoeken wat lichters.
De naked R bracht mij het plezier in motorrijden terug. Ik had het bijna opgegeven...
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Lupo R
Berichten: 155
Lid geworden op: 30 jan 2022, 19:05
Type: R1200RT
Bijz: Polar N48 veel opties
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dongen

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door Lupo R »

Welkom! Ik reed een Honda Deauville 650, daarna een R1150R en nu een R1200RT. De R is er nog steeds, daar rijdt mijn zoon op sinds zijn A2 rijbewijs een A is geworden.
En kijk maar uit, voordat je het weet stap je over naar een RT. De weg van Honda naar BMW komt overigens best vaak voor!
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Hallo iedereen, even voorstellen

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Welkom op dit leuke en leerzame forum,

Ook hiet een Honda (VFR) overstapper naar de RT
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”