banden

Welke banden voor je RT?

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Ludo v e
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 okt 2022, 16:04
Type: R1250RT
Bijz: Nieuw model met TFT scherm
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Balen , kempen

banden

Ongelezen bericht door Ludo v e »

welke banden gebruiken jullie voor op een BMW R 1250 RT , ik weet dat dit voor ieder verschillend is maar toch deze vraag .
Live to ride & ride to live
BMW R1250 RT
Peterrr
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2021, 10:55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1250GS Adv
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Leeuwarden

Re: banden

Ongelezen bericht door Peterrr »

ik heb nu de michelin road 6 GT, bevallen zeer goed en lijken lang mee te gaan
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: banden

Ongelezen bericht door Tieflaar »

Bij de aflevering van mijn 1250RT bj'21 zaten er Michelin PR5 onder.
Die vond ik erg gevoelig voor wegoneffenheden en zaken als zand en grind op de weg.
Ik heb die vervangen door Dunlop Roadmax IV.
Deze banden hebben, voor mij, bijna geen last van de effecten die ik noemde van de Michelin.
Over de levensduur kan ik niet veel zeggen omdat ik niet het type ben die de grens van de houdbaarheid zoekt.
(m.a.w. ik vervang ze voordat ze versleten zijn ;) )
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: banden

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Ik rij op Pirelli Angel GT II.
Een top band. Zowel op droog als in de regen.

Michelin raad ik met klem af. Die cuppen als een malle.
De eersts 4k rijden ook Michelin super, maar daarna wordt het rap minder. Tot heel looiig naar het eind van hun profiel.
De PIrelli’s blijven scherp sturen bij oplopende kilometerstand.


En nu gaan anderen beweren hoe goed Michelin is…………………….
Laatst gewijzigd door Nightstalker op 21 mar 2023, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: banden

Ongelezen bericht door ErikS »

De laatste jaren heb ik elke keer Michelin Pilot Roads laten monteren. Eerst de 5 nu de 6. Bevallen mij prima. Rij er ongeveer 16k (voorband) tot 22k (achterband) mee. OP mijn huidige motor (de R1250RT met TFT scherm) heb ik er nu ruim 6000 km mee gereden en nog steeds niets te klagen!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Tieflaar
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 jan 2022, 09:31
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: banden

Ongelezen bericht door Tieflaar »

En nu maar hopen dat Ludo (TS) Niet om advies gevraagd heeft Big RT Smile
Grrrroet, Jack
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: banden

Ongelezen bericht door nvdw »

Na tweeënhalf setje Pirelli Angel GT II nu eens de Michelin Road 6 eronder laten leggen. Ben er tot nu toe erg tevreden mee - maar dat gold voor de Pirelli’s net zo goed ;)
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: banden

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Heb er nu Michelin road GT4 onder liggen. Zaten er op toen ik deze motor kocht, 18,000 km geleden. Volgende week vrijdag komen er nieuwe Michelins road GT 4 op. Ben tevreden over deze band, dus gewoon weer dezelfde er op.
Voorband zit ook echt op zijn slijtage indicatoren, achterband zou nog wel even kunnen. Maar aangezien die vierkant is (ligt niet aan de band maar aan mij Big RT Smile ).wordt die ook vervangen
Gebruikersavatar
Ludo v e
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 okt 2022, 16:04
Type: R1250RT
Bijz: Nieuw model met TFT scherm
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Balen , kempen

Re: banden

Ongelezen bericht door Ludo v e »

Op mijn voorgaande moto BMW K 1600 GT lagen er de Dunlop roadsmart III en nadien de IV er op , nooit problemen mee gehad ,maar dat is wel een heel andere moto , deed er ongeveer 14000 a' 15000 km mee . Als ik op verlof vertrek gaan er nieuwe onder . Nu liggen er de Michelin road 5 er op en ze
hebben er 10000 km opzitten en de voorband heeft nog 1,8 mm profiel en de achterband nog 3.7 mm profiel . Bij de bandenboer heb ik vorig jaar voor de dunlop roadsmart IV achterband 200 € betaald voor op een los wiel . Natuurlijk heeft de veiligheid prioriteit tenopzichte van de prijs . De dunlops waren goed , maar het was ook een andere moto.
Live to ride & ride to live
BMW R1250 RT
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: banden

Ongelezen bericht door RendeRT »

Peterrr schreef: 20 mar 2023, 21:06 ik heb nu de michelin road 6 GT, bevallen zeer goed en lijken lang mee te gaan
Ik ook. Bevallen mij ook heel goed.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Ome Noot
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 feb 2023, 22:49
Type: R1200RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Schiedam

Re: banden

Ongelezen bericht door Ome Noot »

Michelin Power GT.
Wereldband en nog redelijk betaalbaar ook
Jaren geleden al aan een BMW moeten beginnen.
Daffy Duck
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:51
Type: R1250RT
Bijz: Triple Black
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Lansingerland

Re: banden

Ongelezen bericht door Daffy Duck »

Paar weken geleden bij de 1e beurt na de inrijcontrole (tijdgebaseerd 1 jaar) bleek mijn voorband zo ernstig gecupt dat het advies was om meteen een nieuwe set banden te monteren.
(Had al een vermoeden dat dit zou gebeuren, want de leenmotor die ik meekreeg met bijna nieuwe banden stuurde aanmerkelijk lichter dan mijn eigen 1250 op de heenweg naar de dealer :oops: )
De originele banden (Metzeler Z8) waren niet leverbaar, dus werd een set Michelin Pilot Road 6GT aanbevolen.

Nou wil het gegeven dat ik deze toch al op mijn verlanglijstje had staan als vervanger voor de Metzelers later dit jaar, want wil met een verse set mijn vakantie naar Noorwegen later dit jaar aanvangen, en op diverse vorige motoren was Michelin goed bevallen.

Het vervangen is dus iets eerder geworden dan geplanned, maar op het eerste gevoel een behoorlijk verschil in positieve richting.
Toen de Z8’n nieuw waren, vond ik eigenlijk niks mis mee, presteerden best wel goed voor een OEM band, zelfs in het nat en op slechter wegdek tijdens de vakantie in Ierland/Schotland afgelopen jaar.
Maar de levensduur is dus niet echt super. De achterband had nog bijna 3 mm profiel, voorband dus het ernstige cuppen en 1.8mm.
Van de week mijn eerste rondje gemaakt en voor het gevoel geven de Michelins een rustiger weggedrag, en als ik de verhalen hier mag geloven, gaan ze ook langer mee dan de 9200km die de Z8’n meegegaan zijn.
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 855
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: banden

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Voor wat het waard is: Politiemotoren zijn ook voorzien van de MIchelin Pilot 6.

Zelf heb ik ze ook en ik vind het een fantastische band. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Banden zijn vaak gevoel en dus tussen de oortjes.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
GuusV
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2022, 21:01
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: banden

Ongelezen bericht door GuusV »

Hoewel het inderdaad heel persoonlijk is, kan ik ook enkel mijn lof uitspreken over de Michelin Road 6. Heel comfortabel en relatief stil heb ik de indruk. Sowieso wekt de band bij mij heel veel vertrouwen.
Hiervoor zaten er Dunlop smart road 3 op, maar van 8 jaar oud. Dus uiteraard rijden de nieuwe banden beter.
Op m’n vorige motor had ik wel ook nieuwe Bridgestone bt023 laten zetten, niet onprettig, maar de Michelins zijn beduidend prettiger.
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 504
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: banden

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Relatief stil voor de piloot. Rij je achter iemand met een PR6 en rijdt deze over hersteld glad asfalt (wat veel in B te vinden is) dan maakt deze wel veel "schierend" geluid. Dacht eerst dat er iets gaande was met mijn motor toen ik in de gaten kreeg dat dat geluid van mijn voorganger kwam.
Joop
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 sep 2020, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: Ex-politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden

Re: banden

Ongelezen bericht door Joop »

Ik heb de Road 5 eronder laten monteren, vorig jaar.
Ben er niet geheel tevreden over; op nat wegdek ben ik 2 keer weggegleden ( niet onderuit gegaan hoor) wat ik bij mijn vorige set (V: Bridgestone Battlax sport touring, A: Bridgestone Battlax GT sport touring) had.
Paniekje
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: banden

Ongelezen bericht door Paniekje »

Ik zag een leuk filmpje van een oude bandenproductielijn :
https://youtu.be/osMV6GQNyiw
Gesloten

Terug naar “Over: Banden - Velgen - Wielen”