Stroomaansluiting in topkoffer maken

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Stroomaansluiting in topkoffer maken

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Hallo allemaal,

Ik zag pas geleden in een Marktplaats advertentie dat er een motor te koop stond met topkoffer en waar ze in de topkoffer een 12V aansluiting gemaakt hadden.

Deze was aangesloten op de achterste accesoireplug en zat met een kabeltje door het voetje van de koffer linksvoor. Ik was erg gecharmeerd hiervan.

Wie weet of en hoe het mogelijk is om de binnenschaal van de 49 liter koffer gedeeltelijk los te maken om ditzelfde te bewerkstelligen, gewoon loshalen zie ik niet zo heel erg zitten want lees aardig wat verhalen van mensen die het los hebben gehaald maar niet meer in elkaar gezet krijgen.

Tips of aanwijzingen zijn meer dan welkom,

Groetjes Maurice

ps. Ik heb al op realoem gekeken maar kan niet echt goed achterhalen hoe het nu in elkaar zit _001
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Stroomaansluiting in topkoffer maken

Ongelezen bericht door wobbert »

Bij beide zijkoffers de binnenschaal al eens losgehaald. En met suc6 weer gemonteerd Big RT Smile
Maar topkoffer nooit gedaan maar komt vast wel overeen zou ik denken.
Mijn werkwijze:
- deksel verwijderen
- stukje goed/stevig plakband over het slot en niet meer aankomen zolang je bezig bent. En dus zeker niet indrukken .....
- bij de zijkoffer is de binnenschaal met heel veel en ook veel verschillende schroeven vastgezet. Ik had daarom een A4 als plattegrond in gebruik en daar kwamen de schroeven dan op met stukje plakband zodat ik ze niet door elkaar kon halen en op de goede plek weer zou monteren.
- zijn eenmaal alle schroeven los dan kan de binnenschaal eruit gehaald worden. Gaat er makkelijk uit.
- vervolgens je ding doen en de boel weer monteren.

Secuur klusje dus neem de tijd en zorg voor goed licht.
Alvast suc6 (mocht je besluiten het te gaan doen....)

Was ff gaan zoeken voor je maar zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=coohSTK ... tevesWorld
Gebruikersavatar
Maurice205
2023
2023
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 okt 2019, 15:17
Type: R1200RT
Bijz: BJ 2009, 75k km.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Land van Maas & Waal

Re: Stroomaansluiting in topkoffer maken

Ongelezen bericht door Maurice205 »

Dankjewel voor je reactie en werkwijze.

Goed idee met een A4tje als plattegrond voor de verschillende schroeven, zeker de plakband... In het verleden een keer hetzelfde gedaan maar zonder plakband... Toen kwam moeders de vrouw de garage in en legde het blaadje even netjes aan de kant :cry: _001

Filmpje was precies wat ik zocht maar niet vond, thanks _004
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Stroomaansluiting in topkoffer maken

Ongelezen bericht door R1nus »

I.p.v. een A4tje en plakband kan je ook een stukje piepschuim gebruiken.
Hierop kan je een schets op maken van de koffer, motor of wat maar ook, en kan je de schroeven na demontage gelijk met één hand in het piepschuim op de juiste plaats drukken.
Het voordeel is dat je het kan stoten zonder dat de schroeven vallen en je werkstuk los moet laten om plakband te pakken.
-groet-
Rinus
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”