Ik spreek toch geen Spaans?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Edward1968 »

De laatste tijd merk ik vaker op het forum dat mensen lid worden, een vraag stellen en dan meteen met de noorderzon verdwenen zijn. Dit is vooral vervelend omdat een ander wel de moeite en tijd neemt op over zijn of haar vraag mee te denken en te reageren. Hoewel ik op meer forums actief ben dan alleen het RT Forum, is deze trend hier toch wel erg vaak aan de orde.

Zelf kom ik eigenlijk op het punt aan om vragen van nieuwe gebruikers niet meer te beantwoorden, maar nu (tijdens het typen) vind ik dit al te gek voor woorden. Er is voldoende kennis op het forum aanwezig, delen deze kennis, zijn het soms niet met elkaar eens, maar dat maakt het ook weer leuk (zegt de gek).

Zijn er mensen die suggesties hebben hoe dit aan te pakken is, of ben ik de enige die deze houding vervelend vindt?
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door EileRT »

Zojuist las ik je posting in een topic waarbij de topicstarter als eerste posting een vraag stelde om een dag na zijn posting (nu drie weken geleden) niet meer in te loggen. Je zei in je posting dat dit een modetrend lijkt te zijn op het forum.

Het komt helaas vaker voor maar het is iets waar wij niet voor staan. We staan voor een gezellig, sociaal en informatief forum. En het niet regeren van een nieuw forumlid op een eerste posting met een vraag of vragen is niet bepaald sociaal. Uiteraard kan er altijd een reden zijn om niet te reageren (ziekte of andere reden voor afwezigheid) maar ik vind ook dat er altijd even een reactie of posting kan plaatsvinden (zeg ik enigszins stellig).

Ik roep nieuwe forumleden doorgaans op zich even voor te stellen in het topic Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen. Het is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd. Juist vanwege het sociale aspect.

Ik zie het RT-forum ook als een ander medium dan bijvoorbeeld FaceBook. De kracht van het forum zit niet alleen in het sociale en de omgang met elkaar maar ook in de (technische) diepgang over tal van onderwerpen. Het is ook allemaal te vinden via de zoekfunctie. Dat maakt van dit forum ook een grote digitale bibliotheek met een enorme schat aan informatie.

Wat mij opvalt is dat het individualisme doorgaans hoogtij viert in de samenleving. Ik weet niet of dat met je vraag te maken heeft maar het zou kunnen.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door wannesie »

Maak je niet druk om passanten, wees blij dat je iemand op weg kan helpen en richt je voor de sociale contacten op de blijvers.

En kom naar de RT-dag op 13 mei. Big RT Smile
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Ik ben het met jullie beiden eens, maar het komt steeds vaker voor, ook op dit forum. Het valt mij gewoon (nu pas) op.

Ja, ... de RT dag... bij mij is de T van de typeaanduiding nooit erop geplakt _001
Laatst gewijzigd door Edward1968 op 06 mei 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mtechwim
2023
2023
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 apr 2022, 20:16
Type: R1150RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Fr

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Mtechwim »

Is niet vreemd, je ziet het inderdaad op veel forums. Ook als er een oplossing geboden wordt voor een probleem hoor je vaak niet of het probleem is opgelost.

Ik denk dat het een van de (on) gemakken is van het internet.

Verplicht voorstellen voordat je door de beheerder vrijgeven wordt voor het posten, zou kunnen helpen, omdat er niet direct een vraag gesteld kan worden.

Ik merk zelf ook wel dat ik niet altijd regelmatig op de verschillende fora inlog, dat is geen desinteresse overigens.
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Nu is het natuurlijk zo dat het RT forum niet het meest drukke forum over motoren is. Juist omdat het een forum is specifiek voor 1 type motor en zijn zusters (de boxers dus) maakt het volgens mij een minder actief forum. Ook ik log niet iedere dag in. Daarentegen staat er wel enorm veel informatie op het forum specifiek over deze motoren.
Het is goed mogelijk dat iemand zijn vraag op meerdere fora heeft gesteld embolie en ander actiever forum reeds zijn antwoord heeft gevonden. Het zou dan netjes zijn om dat te vermelden op de andere fora, maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat mijn fatsoensnormen niet meer stroken met die van heel veel anderen.
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door MotoCon »

Het is gewoon van deze tijd. Veel mensen vinden 100 keer dezelfde vraag op facebook handiger dan even zoeken op een forum. Soms gaan mensen er 1 avond voor zitten om op diverse fora en facebookgroepen lid te worden, en haakt men na het eerste de beste antwoord alweer af. Jammer, vooral voor hen zelf. We richten ons beter op de mensen die wèl regelmatig terugkeren.

Waar ook ik aan ten prooi val, is de wat lage berichtsnelheid op dit forum. Zoals jbazelmans al aangeeft is het hier (ondanks de populariteit van de RT) niet heel erg druk. Het GS forum bijvoorbeeld is véél drukker, en heeft ook betere techniek in de forumsoftware. phpBB doet toch wat ouderwets aan, en je kunt bijvoorbeeld niet gewoon een plaatje copy/pasten in een bericht. Ik zit zelf dan ook wat meer op het GS forum, want of ik nu hier zit of bij de GS, ik heb ze beide niet ;-)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door EileRT »

De jaarlijkse contributie op het BMW GS forum bedraagt 15 euro. Het BMW RT forum is gratis.

Je kunt op ons forum een bericht plaatsen (niet zijnde een eerste posting in het koop/verkoop/gezocht topic) en vervolgens niets meer van je laten horen. Het is wellicht iets van deze tijd. Door de gratis aanmelding zonder jaarlijkse contributie kosten is ons aantal leden met ruim 4500 behoorlijk groot. Als alle forumleden van ons jaarlijks 15 euro zouden betalen kun je daar (eventueel) ook andere hosting software voor “kopen”. Ik denk dat het totale ledenaantal bij inning van contributie echter wel zal afnemen.

Meningen over drukte en over onze huidige hosting beschouw ik overigens als persoonlijk. ;)
MotoCon schreef: 07 mei 2023, 17:16Het GS forum bijvoorbeeld is véél drukker, en heeft ook betere techniek in de forumsoftware. phpBB doet toch wat ouderwets aan, en je kunt bijvoorbeeld niet gewoon een plaatje copy/pasten in een bericht.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Als je naar motor-forum.nl kijkt, waar ik dagelijks meermaals vertoef, daar hebben ze een donateursschap. Vrijwillig. En daarmee koop je de reclame af. Reclame die overigen niet irritant over de hele pagina verschint met schreeuwende banners zoals op andere sites. Ik heb er in ieder geval geen last. van. Het stelt hen ook in staat om modernere forum-software te gebruiken. Maar zoals gezegd, dat is een algemen motor-site, waar ik lang niet de boxer specifieke informatie vind die ik hier vind.

Neem het zoals je wilt, maar het is gewoon een constatering vanuit mijn perspectief. Het is geen orrdeel
Gebruikersavatar
MotoCon
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 jul 2021, 10:40
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200R (2012) ABS / ESA / ASC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wessem

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door MotoCon »

EileRT schreef: 07 mei 2023, 21:15 De jaarlijkse contributie op het BMW GS forum bedraagt 15 euro. Het BMW RT forum is gratis.
Dat klopt niet. Het forum is gratis. Daarnaast kun je lid worden van de GS club, waar ik overigens geen behoefte aan heb.
EileRT schreef: 07 mei 2023, 21:15 Meningen over drukte en over onze huidige hosting beschouw ik overigens als persoonlijk. ;)
Dan ben je waarschijnlijk ook degene die er iets aan kan doen ;)
Het forum gratis houden is natuurlijk een goed streven. Het GS forum draait inderdaad op een tamelijk dure applicatie, die men vooral te danken heeft aan sponsoring vanuit het bedrijfsleven naar mijn idee.
EileRT schreef: 07 mei 2023, 21:15 Door de gratis aanmelding zonder jaarlijkse contributie kosten is ons aantal leden met ruim 4500 behoorlijk groot.
... KNIP...
Ik denk dat het totale ledenaantal bij inning van contributie echter wel zal afnemen.
Dat lijkt me een juiste conclusie. Ik denk wel dat als je iedereen die al een jaar niet heeft ingelogd eruit filtert, dat er maar een fractie overblijft. Ik zie bijna altijd dezelfde namen voorbij schieten. Ik wed nog geen 100 unieke logins in het lopende jaar, laat staan berichten van 100 unieke leden. Wat het totaal aantal leden dan werkelijk zegt? Niet veel schat ik.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.
Kawasaki Vulcan 750 - Honda Shadow 1100 - Yamaha FJR 1300 - BMW R1200R
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door EileRT »

Ik heb altijd begrepen (ook na info op internet) dat men contributie vraagt ook voor het GS forum. Voor de BMW GS Club (welke ook een organisatie structuur heeft) is dus alleen de contributie bijdrage verplicht.

Ik heb inmiddels gelezen bij de BMW GS Club dat je na betaling van de contributie toegang krijgt tot het speciale leden gedeelte op het forum.
MotoCon schreef: 08 mei 2023, 09:45
EileRT schreef: 07 mei 2023, 21:15 De jaarlijkse contributie op het BMW GS forum bedraagt 15 euro. Het BMW RT forum is gratis.
Dat klopt niet. Het forum is gratis. Daarnaast kun je lid worden van de GS club, waar ik overigens geen behoefte aan heb.
Dat is onjuist. Er zijn veel inlog momenten ook door niet geregistreerde leden. Het is juist dat een aantal zeer actief is en zeer regelmatig post. Dat zie je overigens ook op andere fora.
MotoCon schreef: 08 mei 2023, 09:45
EileRT schreef: 07 mei 2023, 21:15 Door de gratis aanmelding zonder jaarlijkse contributie kosten is ons aantal leden met ruim 4500 behoorlijk groot.
... KNIP...
Ik denk dat het totale ledenaantal bij inning van contributie echter wel zal afnemen.
Dat lijkt me een juiste conclusie. Ik denk wel dat als je iedereen die al een jaar niet heeft ingelogd eruit filtert, dat er maar een fractie overblijft. Ik zie bijna altijd dezelfde namen voorbij schieten. Ik wed nog geen 100 unieke logins in het lopende jaar, laat staan berichten van 100 unieke leden. Wat het totaal aantal leden dan werkelijk zegt? Niet veel schat ik.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Baird »

Zo maar wat gedachten ..............

Ik bezoek dit forum al heel wat jaren en post ook regelmatig een bericht, zie mijn aantal geplaatste reacties. Wat me opvalt is dat het aantal technische vragen/problemen in de loop van de tijd een stuk minder is geworden, ook het aantal actief zelfsleutelende leden lijken minder in aantal.
Hadden we ooit jaarlijks nog TechDagen waar er rustig een man of 10 aan het sleutelen waren, nu proef je daar geen behoefte meer aan.

Zelf rij ik sinds een aantal jaren een GS LC en dat model heeft veel minder behoefte aan onderhoud, minder problemen dus minder vragen. Ook ben ik actief op het GS forum en daar zie je vooral vragen over software en garantiegevallen voorbij komen, naast sleutelaars die bijna professioneel aan hun motor werken.

Aangezien de R1100RX en ook de R1150RX inmiddels behoorlijk op leeftijd komen lijken ze wat te verdwijnen en hebben meer leden de modernere varianten die minder vragen over onderhoud en reparatie opleveren. De vragen die hier nog wel voorbij komen zijn vaak aan de ouderdom van de fiets gerelateerd of newbies die basic vragen stellen die al vaak beantwoord zijn. Het forum lijkt te verschuiven naar minder techniek en meer sociaal en dus zien we elkaar op 13 mei, ben benieuwd of we de 250 deelnemers halen....
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
Edward1968
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 okt 2017, 21:34
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Ik ben het wel met Baird eens (kort, maar krachtig).
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door Arjan W »

Edward1968 schreef: 06 mei 2023, 11:10 Ja, ... de RT dag... bij mij is de T van de typeaanduiding nooit erop geplakt _001
Iedereen die het forum bezoekt is welkom op deze dag, ook zonder "T" of met andere letters...
Baird schreef: 08 mei 2023, 13:33 zien we elkaar op 13 mei, ben benieuwd of we de 250 deelnemers halen....
het aantal inschrijvingen staat nu op 43. Het wordt mooi weer en een mooie route. Als je nog twijfels hebt, inschrijven kan tot aankomende donderdag.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
laurent
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mar 2021, 09:11
Type: R1200RT/LC
Bijz: full option blauw
Land: België
Woonplaats of omgeving: Bredene

Re: Ik spreek toch geen Spaans?

Ongelezen bericht door laurent »

Beste RT rijders
Ik ben maar een mooi weer rijder en stel ook niet zoveel vragen op het forum
Maar ben wel een grote lezer op het forum en toch zeker 4 keer in de week open ik de website
Vooral interesse in de GPS en banden en toerisme verslagen
Zelf sleutelen aan de motor doe ik niet daar ik elk jaar bij de dealer mijn onderhoud laat uitvoeren voor het behoud van mijn gratis BMW assistance
Spaans praat ik ook niet maar lees graag al de verschillende rubrieken
Doe zo voort mannen met het forum want het is een plezier
Vele groetjes uit Bredene een 1200 RT Lc 2016 rijder
Laurent -kwijling- -kwijling- -kwijling-
Plaats reactie

Terug naar “RT Café”