Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Alle overige relevante technische en mechanische items aangaande: BMW R850RT - R1100RT - RT1150RT - R1200RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Kirsten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2021, 19:47
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gelderland

Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Ongelezen bericht door Kirsten »

Hallo,

Toen ik gisteren met mijn hubbie aan het rijden was heb ik een koffer verloren. We reden niet al te hard over een veel te hoge drempel. Door de klap viel mijn rechterkoffer er af. We kwamen er later achter dat het vergrendelings mechanisme het niet goed deed de pin komt er maar half uit. Ik kan hem er wel uittrekken, maar dan vergrendeld hij niet en schiet half weer terug.

Ik heb de binnen schelp gedemonteerd en kom zo bij het mechanisme. Met behulp van mij kan ik hem goed krijgen en vergrendeld Foto1, maar met de handgreep niet. Het lijkt dat bij de tanden hij niet vergenoeg gaat. Dat heb ik kunnen verschuiven. Ik denk dat daar de oplossing zit. Foto 2 en 3. Alleen is er nu een veer losgesprongen. Die had ik niet gezien. Ik denk dat hij achter het metalen plaatje zat die zeg maar van links naar recht gaat en asn een kant vast zit aan de vergendelings schuif. Ik heb alleen geen idee hoe. Iemand hier die het weet of weet waar of hoe ik het op kan zoeken?
Foto's toevoegen lukt niet 🙈🙈
Gebruikersavatar
wobbert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:11
Type: R1200RT
Bijz: Van Harten special
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Ongelezen bericht door wobbert »

Hier een link naar een filmpje waar ze een topkoffer demonteren. Misschien helpt dat qua constructie van het mechanisme ook al is het anders.

https://www.youtube.com/watch?v=coohSTK ... tevesWorld
Kirsten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2021, 19:47
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Gelderland

Re: Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Ongelezen bericht door Kirsten »

Dank je wel, dat filmpje had ik al bekeken. Helaas komt daar het deel niet goed in beeld. De veer is ook niet zichtbaar als hij op de plek zit.

Ik zou natuurlijk de andere koffer ook los kunnen maken, maar omdat je de veer niet ziet, ben ik bang dat die dan straks ook stuk is. De koffer die nu lis ligt was al stuk. 😅 Beetje jammer dat het nu lijkt dat ik het probleem heb opgelost alleen niet zie hoe die veer heeft gezeten. 🙈
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 506
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Om een veer op zijn plaats te houden zit deze meestal op 2 uitstulpingen waar boven en onderkant over passen. Ga dus eens op zoek of je ergens zo uitstulpingen ziet. Dat is dan waarschijnlijk de plaats waar deze veer moet komen te zitten.
Patje207
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2023, 00:43
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Venlo

Re: Bmw r1200rt zijkoffer vergrendeling aan het frame

Ongelezen bericht door Patje207 »

Ik ben afgelopen zomer aangereden in Frankrijk en daarbij is mijn linkerkoffer aan gort gereden.
Het binnenwerk heb ik nog wel (helaas geen foto gemaakt van hoe het in elkaar steekt.

Ik heb in Duitsland een complete nieuwe set gekocht die ik nog moet laten spuiten.
Ik heb mijn rechterkoffer, kleur TitanSilber, nog staan waar eigenlijk niets mis mee is. De motor is van 2008...

Als je iets kan gebruiken hoor ik het wel. Sleutel van het koffer kan overgezet worden.
Beetje pielen dat wel, maar is me al zeker 6 keer gelukt.

Grtz, Patrick
Gesloten

Terug naar “Over: Alle overige relevante (technische) onderwerpen”