Ook nieuw hier . . .

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

raymondrugers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2023, 07:02
Type: R1100RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Meppel

Ook nieuw hier . . .

Ongelezen bericht door raymondrugers »

Beste RT-er,

Mijn naam is Raymond en ik ben hier nieuw. Dat wil zeggen: in het verleden heb ik dit forum vaak geraadpleegd over boxers, maar nu heb ik me laten registreren. Ik wilde me even voorstellen, maar kom er nog niet achter wat daarvoor de juiste plek is, daarom maar even zo. ;)

Ik ben 55 jaar en werk als docent en coach in Meppel. Sinds m'n 15e zijn motoren mijn grootste passie. Als twintiger reed ik voornamelijk Japanse twee- en viercilinders en na een pauze van zo'n tien jaar had ik korte tijd een R80RT. Weer een lange pauze later kwam ik via Transalp en VX800 toch weer bij bmw terecht.

De afgelopen 3 jaar heb ik met heel veel plezier een zilvergrijze '97-er 1100RT/ABS gereden (124.000 naar 133.000 km, ik rij niet heel vaak of ver helaas). Ik ben nogal verslaafd geraakt aan de sublieme wegligging, het makkelijke sturen (lage zwaartepunt) en het soepele blok; en hij was probleemloos: technisch heel solide.
Onlangs ging ik op zoek naar een RS of R zodat ik hem voortaan in mijn tuin zou kunnen stallen (die zouden door de poort kunnen, dacht ik). Maar ik kwam erachter dat de RT de leukste en mooiste is en blijft.

Tot mijn grote spijt heb ik een paar weken geleden iets te snel van een particulier weer een 1100RT gekocht ('96 met 89.000 km en abs). Na 100 km (na aanschaf dus) druppelde olie uit het blok en bleek de koppeling te slippen op de snelweg. Vervolgens ging het accu-lampje branden: de dynamo levert onvoldoende spanning.
De lekkage viel mee: o-ring van de distributiekettingspanner. Dat is gerepareerd. Meteen de vierkante Michelin voorband laten vervangen door een BT32. Maar hij staat nu werkeloos (geen stroom voor druppellader in mijn stalling) en alles bij elkaar ben ik me aan het afvragen of deze RT nog enige investering waard is. Wat ik wel bijna zeker weet, is dat ik bij het type zal blijven: ik kan me qua beleving niks lekkerders meer voorstellen dan een boxer in RT-uitvoering.
Hartelijke groet!
Gebruikersavatar
PanEuRoel
2024
2024
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2019, 01:48
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Ook nieuw hier . . .

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Raymond, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier -en succes met het opknappen- met je R1100RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ook nieuw hier . . .

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Raymond,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum _004

Helemaal TOP natuurlijk dat je gevoel ligt bij de RT. De 1100 is een weliswaar gedateerd model maar mits goed onderhouden een hele fijne tour motor. De latere modellen zijn lichten en zullen ongetwijfeld anders (beter) sturen. Maar voor alles geldt de passie en het gevoel. Ik rij al vele jaren de 1100 en wil er ook maar geen afstand van doen.
Het probleem wat je schrijft kan verholpen worden. Ik heb na aankoop van ook een particulier mijn RT een zgn. O-beurt laten geven inclusief ook nieuwe banden. Alle “ongemakken” worden er dan uitgehaald en alle oliën zijn dan ververst. Een aanrader.

Hoe dan ook, veel plezier hier en ik hoop dat je spoedig kunt rijden. _004

(Ik adviseer sowieso de druppellader op een wellicht verse accu aan te sluiten. Ik besef dat je daar ook de mogelijkheid voor moet hebben).
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stephan-RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2023, 07:43
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Goirle

Re: Ook nieuw hier . . .

Ongelezen bericht door Stephan-RT »

Welkom Raymond en veel plezier hier! _004
Guardian850
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2023, 11:31
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Ook nieuw hier . . .

Ongelezen bericht door Guardian850 »

He Raymond, welkom. Hier van het zelfde hoor dus lees niets nieuws. OOK ik een RT met een goed verhaal gekocht....... -naughty- Uiteindelijk van alles gedaan, de zogenaamde 0-Beurd. Morgen nog een nieuwe voorband en dan kilometers maken. Aan jou ook vele veilige kilometers toe gewenst
ex-motoren, K1100RS - Yamaha 850Twin - R850RT - Yamaha FJR1300 - Pan Euro ST1100 - R850RT
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”