Benzine lekkage

R850R - R850GS

Moderators: EileRT, JOS WRSM

WimH
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2024, 20:26
Type: Overig R-serie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Endhoven

Benzine lekkage

Ongelezen bericht door WimH »

Benzine lekkage uit de tank ontluchting r850r
Beste Forumleden, ik heb onlangs een r850r gekocht weke lange tijd heeft stil gestaan. Inmiddels loopt hij weer prima, echter doet zich een vreemd voorval voor: bij stilstand en contact uit druppelt er uit de dunne ontluchtingsslang van de tank constant benzine. Bij het opbouwen zag ik al dat er geen koppelingen zijn gemonteerd, dus daar kan het niet aan liggen. Kan iemand mij laten weten hoe ik dit het beste aanpak en wat de oorzaak zou kunnen zijn? Helaas zit de tank nu vol met 10liter benzine.
Alvast bedankt Wim Hooijmaijers
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Benzine lekkage

Ongelezen bericht door Paniekje »

Constant benzine ..... ? :$
Dan lijkt het erop dat ie hevelt (zoals je een aquarium leeg kunt laten lopen met een slang).
Ontluchting tank zit toch hoger dan benzineniveau, of de tank zit tot randje vol ? :$
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Benzine lekkage

Ongelezen bericht door Paniekje »

Of een keer te vol getankt (of gevulde tank gekanteld) waardoor slangetje gevuld is, nu bij stilstand drukt de uitzettende lucht in de opwarmende tank boven het warme blok langzaam dat slangetje weer leeg .
Maar, benzine is niet zo visceus dat het in een slang (5mm ??) blijft hangen, dan zou er ergens een zonk in de loop van de slang moeten zitten waar benzine in het bochtje blijft staan.

Anders zou ik het niet weten zo liggend op de sofa :D
WimH
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2024, 20:26
Type: Overig R-serie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Endhoven

Re: Benzine lekkage

Ongelezen bericht door WimH »

Dank voor jullie reacties
De tank zit maar voor de helft vol, gelukkig heb ik er nog eentje. Bij het demonteren van de 2e tank, blijkt dat hier de slang niet door te blazen is. Dit kan wel bij de gemonteerde tank. Het wordt ff een vervelende klus om die 10 liter er weer uit te krijgen en dan alles te demonteren. Ik verwacht nu zelf dat er een lekkage zit in de interne aansluiting van de ontluchtingsslang. Misschien iets simpels alleen wel wat sleutel werk …… ik hou je wel op de hoogte.
Gr Wim
WimH
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2024, 20:26
Type: Overig R-serie
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Endhoven

Re: Benzine lekkage

Ongelezen bericht door WimH »

Ik zou jullie op de hoogte houde vwb de benzine lekkage uit de ontluchtingsslang…
De benzine was er snel uit nadat ik de pomp apart had aangesloten op een accu. Toen kon het demonteren beginnen, het bleek dat er een slangklem van de ontluchtingsslang aan de binnenzijde van de tank kapot was. Dus zodoende druppelde de tank hierdoor leeg! Oplossing was alles maar meteen vernieuwen… nieuw slangen met klemmen en tegelijk de pomp en het filter vervangen….. alles is nu weer lekvrij en de motor heeft ook een grote service beurt gekregen…. Loopt als een zonnetje en ik ben er weer blij mee….
Groeten Wim
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 745
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: Benzine lekkage

Ongelezen bericht door QuickFix »

Ah top, klasse Wim! _004

Inderdaad, rust roest: stilstaan is nou niet echt bevorderlijk voor een voertuig.
Goed dat het is opgelost, nu kun je met een gerust hart genieten van een mooie zomer. 8)_
Freude am Fahren
Plaats reactie

Terug naar “Overig R850 serie”