Motorbeurs Utrecht

Plaats hier een motorevenement dat de moeite waard is om te weten.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

In 2024 doen alle motormerken weer mee aan de beurs in Utrecht.
Volgens een email van de organisatie.
Voor mij was de afwezigheid van de merken ( en dan vooral BMW natuurlijk) de reden om de laatste jaren niet meer te gaan.

Wellicht dat ik wees eens ga buurten.
Maakt het voor jullie nog wat uit dat de merken weer komen?
Veelgitariër
Gebruikersavatar
wannesie
2024
2024
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:43
Type: R1200RT
Bijz: R1200RT LC uit 2014
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zutphen
Contacteer:

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door wannesie »

Ik heb een fikse kater overgehouden na mijn bezoek aan de motorbeurs op vrijdag 24 februari jongstleden. Wat al jaren een mooie start was van het motorseizoen was nu een grote deceptie. Ik zal een paar voorbeelden noemen:

1) voorheen konden motoren gratis overdekt geparkeerd worden. Deze keer werd dat omgedoopt tot VIP-parkeren en kostte dat 5 euro. Wat schetste mijn verbazing: het was exact hetzelfde als de jaren ervoor maar dan betaald. Met 1 verschil trouwens: het scannen van de parkeerticket door personeel ter plaatse was zeer omslachtig en tijdrovend waardoor het bijna een half uur (in de motregen) duurde voor ik uiteindelijk binnen stond. Een slecht begin!

2) door de afwezigheid van veel merken en andere standhouders waren er ontzettend veel lege plekken. Dat bleek ook wel uit de tijd waarop ik uitgekeken was. De andere jaren was dat rond 15.00 uur. Nu rond 13.30 uur

3) de kosten van de horeca waren torenhoog. Voor een broodje kroket moest 5 euro worden neergeteld en een klein flesje spa blauw kostte 3 euro

Ik heb direct na mijn bezoek een pittige recensie gestuurd en ook op de FB-site van de Motorbeurs commentaar achtergelaten. Ik was overigens niet de enige. Het regende klachten. Die overigens beantwoord werden met het standaard antwoord: "Dankjewel voor je feedback. We nemen het mee naar volgend jaar."

En nu sta ik voor een dilemma: Geloof ik dat ze geleerd hebben van de laatste editie en reis ik weer af naar Utrecht of laat ik de motorbeurs links liggen?
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Paniekje »

Lekker links laten liggen.
Die motoren kun je ook op sites vinden , en dan kun je nog op je gemakkie gaan kijken
GuusV
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 nov 2022, 21:01
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door GuusV »

Ik ben dit jaar voor het eerst geweest op zoek naar inspiratie en misschien mooie spullen voor een mooie beurs aanbiedingsprijs. Maar echt heel enthousiast werd ik er ook niet van. Alles was duur inclusief eten en drinken, en er ontbraken een heel aantal merken.
Komend jaar nog maar eens goed overwegen of het de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Paniekje schreef: 13 nov 2023, 22:33 Lekker links laten liggen.
Die motoren kun je ook op sites vinden , en dan kun je nog op je gemakkie gaan kijken
Maar dan kan je er niet op zitten.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

GuusV schreef: 14 nov 2023, 09:42 Ik ben dit jaar voor het eerst geweest op zoek naar inspiratie en misschien mooie spullen voor een mooie beurs aanbiedingsprijs. Maar echt heel enthousiast werd ik er ook niet van. Alles was duur inclusief eten en drinken, en er ontbraken een heel aantal merken.
Komend jaar nog maar eens goed overwegen of het de moeite waard is.
Klopt, de echte aanbiedingen zijn er al jaren niet meer.
Maar naar alle nieuwe motoren kijken vind ik wel leuk.
Maar omdat die er ook niet meer waren, was voor mij de lol er wel van af.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

wannesie schreef: 13 nov 2023, 20:35 Ik heb een fikse kater overgehouden na mijn bezoek aan de motorbeurs op vrijdag 24 februari jongstleden. Wat al jaren een mooie start was van het motorseizoen was nu een grote deceptie. Ik zal een paar voorbeelden noemen:

1) voorheen konden motoren gratis overdekt geparkeerd worden. Deze keer werd dat omgedoopt tot VIP-parkeren en kostte dat 5 euro. Wat schetste mijn verbazing: het was exact hetzelfde als de jaren ervoor maar dan betaald. Met 1 verschil trouwens: het scannen van de parkeerticket door personeel ter plaatse was zeer omslachtig en tijdrovend waardoor het bijna een half uur (in de motregen) duurde voor ik uiteindelijk binnen stond. Een slecht begin!

2) door de afwezigheid van veel merken en andere standhouders waren er ontzettend veel lege plekken. Dat bleek ook wel uit de tijd waarop ik uitgekeken was. De andere jaren was dat rond 15.00 uur. Nu rond 13.30 uur

3) de kosten van de horeca waren torenhoog. Voor een broodje kroket moest 5 euro worden neergeteld en een klein flesje spa blauw kostte 3 euro

Ik heb direct na mijn bezoek een pittige recensie gestuurd en ook op de FB-site van de Motorbeurs commentaar achtergelaten. Ik was overigens niet de enige. Het regende klachten. Die overigens beantwoord werden met het standaard antwoord: "Dankjewel voor je feedback. We nemen het mee naar volgend jaar."

En nu sta ik voor een dilemma: Geloof ik dat ze geleerd hebben van de laatste editie en reis ik weer af naar Utrecht of laat ik de motorbeurs links liggen?

Een broodje kroket voor €5.
Gekker moet het niet worden.
Veelgitariër
Paniekje
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Paniekje »

Nightstalker schreef: 14 nov 2023, 13:11
Paniekje schreef: 13 nov 2023, 22:33 Lekker links laten liggen.
Die motoren kun je ook op sites vinden , en dan kun je nog op je gemakkie gaan kijken
Maar dan kan je er niet op zitten.
Onzin , wanneer de fiets daarna in rotterdan, zwolle , maastricht staat , kun je zitten en kwijlen zoveel je wilt.
De beurs in utrecht is een business model , naast de dealers moeten ook nog al die andere partijen (jaarbeurs, freettent, parkeergrond, poetsbedrijven , ...........) allemaal mee vreten .
En dat bewaakte stalling geen schade voorkomt, hij staat er meestal wel nog .
En dan nog al die irritante ego’s waar je daar tegenaan loopt ......

Duidelijk ? Big RT Smile
Mij dus NOOIT meer gezien daar :D
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Snellecees »

Dit is allemaal wel heel negatief, wij hebben op de laatste beurs een hele leuke vakantie in noorwegen geboekt, met beurskorting

En inderdaad het was duur maar waar is het nu nog goedkoop. _001

Groet
Cees
akako
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2023, 17:05
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door akako »

Wij zijn vorig jaar met ons vriendenclubje ook naar de beurs geweest. Ons eerste ritje van het jaar, fris maar droog.

De beurs op zich vond ik persoonlijk weinig aan. Weinig te zien en uiteraard was alles erg duur.

Maar daar ging het niet om. Wij hadden een leuk dagje uit en een mooi ritje heen en terug.

Voor ons was het voor herhaling vatbaar, 2024 gaan we weer.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Ben toch maar weer eens gegaan.
Ik vond het behoorlijk druk.
En inderdaad de catering rekent hoge prijzen. En ook nog eens een lage kwaliteit.
Niet alle merken waren er. KTM ontbrak. Arie Molenaar had wel zowat alle modellen meegenomen naar zijn stand.
Op de BMW stand ontbrak de RT en de 6 cylinder toerfiets.
Vind dat een veeg teken.
Gaat ook BMW zich terugtrekken uit het toersegment? Net zoals vele andere merken.

Mijn vrouw was op zoek naar nieuwe motorkistjes, maar is niet kunnen slagen.
Volgend jaar sla ik weer over.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door nvdw »

Aan het ontbreken van de RT en GT zou ik dat niet ophangen: ook de andere merkenstands waren best selectief in hun presentatie.

Ik ben donderdag geweest en heb het prima naar mijn zin gehad. Ja het is duur.
Gebruikersavatar
R1nus
Berichten: 261
Lid geworden op: 05 okt 2014, 00:58
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Locatie: Amsterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door R1nus »

Ook ik ben op donderdag naar de beurs geweest en heb me prima vermaakt.
De garderobe waarna ik verwezen werd ( helemaal rechts) koste voor jas, broek en laarzen maar €1,00.
Dit viel erg mee.
Parkeerplaats buiten ( helaas niet overdekt) was netjes bewaakt en controle met stikkers bij het uitrijden.

Doordat er nu meer bedrijven staan is er veel meer te zien dan vorig jaar. Ze kunnen natuurlijk niet alles laten zien maar jammer dat bepaalde type motoren niet te zien waren terwijl er wel meerdere van het zelfde type te zien waren (b.v. R1300GS)

Het is over het algemeen bekend dat je veel voor consumpties betaald maar dat is op alle beursen het geval.

Kortom een leuke dag, leuke dingen gezien en een stuk beter dan vorig jaar. :D
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Arjan W »

Ik ben dit jaar samen met mijn zoon op de donderdag ochtend geweest. Het was een erg geslaagd uitje. Jammer dat je niet samen mocht proefrijden. Er was veel te zien, met de trail, buitenshows en de tombe (wall of death). Wat me wel op viel was dat er super veel kleding stands waren en dat de hoeveelheid leder/gereedschap stands aan het verdwijnen zijn. Ook was er veel aandacht voor reizen wat ik wel goed vond.
Nightstalker schreef: 23 feb 2024, 18:18 Gaat ook BMW zich terugtrekken uit het toersegment? Net zoals vele andere merken.
Op de BMW stand nog even kort gesproken, ze hadden alleen de modellen staan die deze winter waren uitgekomen. Je kon wel proefrijden op de andere modellen. In totaal waren het meer dan 20 verschillende soorten. Naar verwachting komen de 1300 RT & GSA dit jaar/volgend jaar winter uit.

Groet,
Arjan W
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 252
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Motorbeurs Utrecht

Ongelezen bericht door Nightstalker »

Aha, goed nieuws.
Zit met smart te wachten op de 1300RT.
Veelgitariër
Plaats reactie

Terug naar “Motorevenementen”