TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Zoals eerder vermeld ben ik nu in het bezit van een R1200RT LC uit 2014. Toen deze bij de motorzaak stond zat er een (oudere) Garmin op, maar ik heb al een TomTom rider 550 en die vind ik best fijn. Dus een adapter hiervoor besteld in Italië (https://www.adapter3dmotorrad.com/en/pr ... 00-500-rt/)
Maar toen ik deze wilde monteren lukte dat dus niet. Even zoeken op internet leert mij dat ik niet de originele BMW Motorrad houder op de motorfiets heb (zie foto). Is dit dit de mount van de Garmin?
Is een originele mount voor de navigatie ergens te krijgen? Kan hem nergens vinden namelijk
IMG_2296.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door nvdw »

O dat is balen :(

Het lijkt erop alsof de officiële houder is geamputeerd voor die Garmin-houder. Die ligt waarschijnlijk bij de vorige eigenaar in de la…

Kun je twee dingen doen: het weer origineel maken en alsnog je adapter gebruiken, of je TomTom-houder in de plaats monteren.

Om met die laatste optie te beginnen: je zou kunnen kijken of je uitkomt met de bestaande gaten om de TomTom-aansluiting direct te monteren. Dan weet je ook of je je TomTom überhaupt kunt plaatsen zonder in de knoei te komen met je dashboard. Daarna kun je over de bedrading nadenken.

Origineel maken kan eventueel ook. Onderdeelnummer van de af-fabriek navigatievoorbereiding is 65 90 8 535 826. Die is dan compleet met bekabeling. Dekseltje is nummer 65 90 9 457 746. De juwelier rekent daar ongeveer 120 euro voor (ex montage uiteraard).
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Al zou de TomTom rechtstreeks passen, dan denk ik dat het een probleem gaat geven met het er opzetten of er af halen.omdat de behuizing diep is. En dan moet ik ook nog gaan uitzoeken hoe het met de stroom zit.
Dan bestel ik de cradle wel online. Heb hem inmiddels gevonden https://www.kfm-motorraeder.de/en/item/bmw-65908535826
Wel raar dat geen enkele Nederlandse site deze in zijn assortiment heeft. Alleen maar Duits en Engels
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2021, 23:40
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door nvdw »

Volgens mij heeft zo’n beetje elke in Nederland geleverde RT die voorbereiding al wel; het zat in het optiepakket met de ESA en de cruisecontrol en ik ben hier nog geen RT-LC tegengekomen zonder die spullen. Dan heeft het niet zoveel zin om die in NL op voorraad te leggen.
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door jbazelmans »

In DE en UK hebben ze ook niet op voorraad, maar wel in het assortiment.
Maar ik ga het maar eens bestellen in DE
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Ik heb de TT steun op het originele afdekplaatje van het BMW navigatie systeem gemonteerd. De stroom heb ik bij de originele navigatie weggehaald. Daarvoor mag je het scherm verwijderen en de bovenplaat welke de tellers e.d. afdekt. Hopelijk maakt de foto eea duidelijk.

Groeten Ben1200RT _004
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door Nightstalker »

nvdw schreef: 16 mar 2024, 16:54 Volgens mij heeft zo’n beetje elke in Nederland geleverde RT die voorbereiding al wel; het zat in het optiepakket met de ESA en de cruisecontrol en ik ben hier nog geen RT-LC tegengekomen zonder die spullen. Dan heeft het niet zoveel zin om die in NL op voorraad te leggen.
Zo te zien is dit een UK machine.
Kennelijk zijn daar fietsen uitgeleverd zonder de navi optie. In NL zie dat inderdaad nooit.
Veelgitariër
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Of de navi-optie is vervangen door de Garmin houder.
Gebruikersavatar
Nightstalker
Berichten: 251
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:38
Type: R1250RT
Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door Nightstalker »

In de navi houder past ook een Garmin.
Alleen het wonderwiel werkt daarmee niet.
De Navigator is niet voor niets een Garmin in een ander jasje.
Veelgitariër
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door Wullum »

Dat het Wonderwiel niet met de navi werkt wen je snel aan, vooral als je nooit een navi hebt gehad die met het Wonderwiel werkte...

De houder zoals Joost laat zien is van een Zumo 390 of 396 o.i.d.
Met een beetje mazzel is die bedraad met een originele accessoireplug op de accessoirestekker geplugd voor de stroomvoorziening (geschakeld).

Ruit eraf, plastic afdekking van het ruitmechanisme eraf, plastic kap boven het instrumentenpaneel eraf en de bedrading moet terug te volgen zijn...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
jbazelmans
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 mei 2020, 12:49
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Midden-Limburg

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door jbazelmans »

Wullum schreef: 20 mar 2024, 14:28 De houder zoals Joost laat zien is van een Zumo 390 of 396 o.i.d.
Met een beetje mazzel is die bedraad met een originele accessoireplug op de accessoirestekker geplugd voor de stroomvoorziening (geschakeld).
Daar hoop ik op. Maar anders krijg ik het ook wel in elkaar geknutseld. Eerst maar even de houder van BMW binnenkrijgen
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: TomTom rider op een R1200RT LC 2014

Ongelezen bericht door Wullum »

jbazelmans schreef: 20 mar 2024, 15:53
Wullum schreef: 20 mar 2024, 14:28 De houder zoals Joost laat zien is van een Zumo 390 of 396 o.i.d.
Met een beetje mazzel is die bedraad met een originele accessoireplug op de accessoirestekker geplugd voor de stroomvoorziening (geschakeld).
Daar hoop ik op. Maar anders krijg ik het ook wel in elkaar geknutseld. Eerst maar even de houder van BMW binnenkrijgen
Is prima te doen, zelf 2x gedaan.
In eerste instantie de BMW houder eraf gehaald om de houder van destijds mijn Zumo 590 ervoor in de plaats te monteren. Paar maanden daarna een Zumo XT gekocht met zo'n adapter3D ding erbij en daarom de BMW houder weer teruggebouwd.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Plaats reactie

Terug naar “Over: GPS en navigatie”