scala met beugel in integraal helm

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
sanderh

scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door sanderh »

Wie heeft er ervaring met een bluetooth headset en gebruik op een helm. Ik heb een integraal helm en daar zijn de zogenaamde bedrade setjes voor te koop, maar er zijn ook setje met een microfoon beugel die o.a. voor de systeemhelmen zijn. Maar past zo'n versie met beugel ook gewoon op een systeem helm??

Momenteel zijn er problemen met de levering van de scala g4 bedraad waardoor ik overweeg om er een met beugel te nemen.
dr.trimble

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door dr.trimble »

Dat heb ik zo een jaar zonder problemen ook gehad. Volgens mij bestond er voor de teamset in het begin zelfs geen bedrade set en was het enkel leverbaar met een kabelboom.
sanderh

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door sanderh »

Niet lastig met op en af zetten, elke keer de microfoon wegbuigen en daarna weer terug onder je helm prutsen??
Ik krijg mijn helm niet af als er microfoonbeugel voor zit.
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Ik zou de GPS-jongens in Notter maar eens bellen of die een oplossing hebben. Een beugel gaat volgens mij niet zo goed samen met een integraalhelm.

http://www.gps.nl/
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
braba

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door braba »

Gaat prima en je bent ook bereikbaar of je kan spreken als het kindeel omhoog staat. Geen probleem bij op en afzetten. Je moet alleen even kijken of er genoeg ruimte tussen je mond en het kinstuk is van de helm als je hem sluit, de microfoon moet er ook tussen passen. Als deze ruimte beperkt is dan adviseer ik een losse microfoon met een draadje die je bevestigd aan de binnenzijde van het kinstuk. Meestal is dat ook de keuze die je moet maken als je een set koopt. Nadeel van de losse microfoon is dat je kinstuk altijd moet zijn gesloten bij gebruik. Maar kinstuk dicht is wel veel veiliger ;)
Gebruikersavatar
beamer1200rt
Berichten: 241
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:52
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

braba schreef:Gaat prima en je bent ook bereikbaar of je kan spreken als het kindeel omhoog staat. Geen probleem bij op en afzetten. Je moet alleen even kijken of er genoeg ruimte tussen je mond en het kinstuk is van de helm als je hem sluit, de microfoon moet er ook tussen passen. Als deze ruimte beperkt is dan adviseer ik een losse microfoon met een draadje die je bevestigd aan de binnenzijde van het kinstuk. Meestal is dat ook de keuze die je moet maken als je een set koopt. Nadeel van de losse microfoon is dat je kinstuk altijd moet zijn gesloten bij gebruik. Maar kinstuk dicht is wel veel veiliger ;)
Voor een systeemhelm ben ik het met Braba eens, maar bij een integraal ligt het volgens mij anders. _001
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
braba

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door braba »

beamer1200rt schreef:
braba schreef:Gaat prima en je bent ook bereikbaar of je kan spreken als het kindeel omhoog staat. Geen probleem bij op en afzetten. Je moet alleen even kijken of er genoeg ruimte tussen je mond en het kinstuk is van de helm als je hem sluit, de microfoon moet er ook tussen passen. Als deze ruimte beperkt is dan adviseer ik een losse microfoon met een draadje die je bevestigd aan de binnenzijde van het kinstuk. Meestal is dat ook de keuze die je moet maken als je een set koopt. Nadeel van de losse microfoon is dat je kinstuk altijd moet zijn gesloten bij gebruik. Maar kinstuk dicht is wel veel veiliger ;)
Voor een systeemhelm ben ik het met Braba eens, maar bij een integraal ligt het volgens mij anders. _001
Bij een integraal zou ik ook kiezen voor een losse microfoon. De meerwaarde van een losse beugel microfoon zie ik dan ook niet en bij vaste montage heb je er dan ook nooit last van.
Gebruikersavatar
janc'borg
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 nov 2009, 16:12
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Culemborg
Locatie: Culemborg

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door janc'borg »

Zit prima bij mijn C2 systeemhelm.
Wel met verlengde microfoonarm xl uitvoering.
En een plaatje zegt meer dan 100 woorden.
Afbeelding
De teamset werkt goed samen met de zumo 660.
Zowel de berijder als de bijrijder kunnen muziek mp3 bestanden beluisteren als mede route begeleiding en kletsen.
De truck hiervoor staat op het gps forum met dank aan yammax. _004
Voor meer info http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21159" onclick="window.open(this.href);return false;
sanderh

Re: scala met beugel in integraal helm

Ongelezen bericht door sanderh »

Heren, bij een systeemhelm is de beugel wel handig, maar ik heb een integraal helm.
Inmiddels ook al even naar waypoint gebeld en wat wijzer geworden.
De problemen met de G4 zijn de contactpunten die wat slap zijn. daardoor kan de radio functie uitvallen (niet in alle gevallen overigens!). Dit passen ze nu aan en halen tevens de toestellen terug.
Daaom is hij momenteel even niet leverbaar. Ook zij adviseren toch een bedrade set bij de integraal helm.
Dus maar even geduld hebben.....helaas.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”