BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Motorhuis Zwolle

 

Ottenhoff Motoren - Badhoevedorp

 

Motor Service Amersfoort - Ede

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Onderdeel Quispel Motoren - Deurne

 
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
QCMotortechniek - Almere

 

motorbanden en motoronderdelen
 

Wat is er te doen?

 

Accu's. toebehoren, energiesystemen
 

Het BMW RT Forum steunt al 8 jaar de CliniClowns

Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

Heb al eens geroepen dat ik zo links en rechts het een en ander verknutseld heb aan mijn motor, hier dan eens wat plaatjes wat dat zoal inhoud.

Op deze foto, rechter cilinder, is het aluminium afdekkapje te zien dat over de pully zit waar de gaskabel in draait, hiermee voorkom je dat er grof zand in de groef van de pully komt waardoor de synchronisatie verloopt. Links zit er uiteraard ook een.
Afbeelding


Op deze foto, van onderen genomen, is de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer!( alleen 1150)
Afbeelding


Om dit te kunnen maken moeten beide claxons op een andere locatie gemonteerd worden, ze zitten nl precies op de plek waar de koelslangen door het subframe moeten.
Afbeelding


Dan hier een foto van mijn gemodificeerd schakelpedaal. Op deze manier komt het pedaal zowel naar buiten als naar beneden en kan ik zonder mijn voet veel te verdraaien of zelfs van de voetsteun te halen goed schakelen, had er op de 1200RT ook last van( ik heb gewoon maatje 43)
Afbeelding


Op deze foto is de meest simpele aanpassing te zien: een verlengd rempedaal: een imbus M10x70 gewoon in het bestaande gat geschroefd, hij vreet zich zelf vast genoeg. Het pedaal is ook naar beneden versteld zodat ik nu alleen mijn voet hoef in te draaien om te kunnen remmen.
Afbeelding


Mijn vorige RT trilde een beetje vandaar dat ik links en rechts wat extra massa gemonteerd had aan het stuur om de demping wat te verhogen, werkte prima.
Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Afbeelding


Hier is de opzet ruit te zien, heb 2 uitvoeringen: een hoge voor de winter en een lage voor de zomer, scheelt 2 cm. Door dat de ruit hoger en smaller is kan ik hem veel vlakker laten staan, toch uit de wind, geen turbulentie, ben 1.93m.
Ook nog te zien is de losse snelheidsmeter (vorige RT) en uiteraard mijn gps.
Afbeelding

So far for now!
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Habeve

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Habeve »

Goed gevonden allemaal, maar of de fiets er nu ook mooier is op geworden? :$
Het is wel effectief natuurlijk en kan heel nuttig zijn maar die stuurgewichten,...........
daar is toch misschien wel iets mooiers op te verzinnen (of te koop)?
[groet]
-1200-
Harald

Gebruikersavatar
Junkyard Dog
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.
Locatie: Creuse

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Habeve schreef:Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Wat voor aanpassing heb je hier precies gemaakt?
Wel leuk al die aanpassingen die je hebt gedaan. En als dit voor jou handig of prettig is, is dat prima.
Zag al wat dingen die ik mogelijkl ook op mijn machine kan doen.

Groeten en bedankt voor de tips, Anton.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

Junkyard Dog schreef:
Habeve schreef:Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Wat voor aanpassing heb je hier precies gemaakt?
Wel leuk al die aanpassingen die je hebt gedaan. En als dit voor jou handig of prettig is, is dat prima.
Zag al wat dingen die ik mogelijkl ook op mijn machine kan doen.

Groeten en bedankt voor de tips, Anton.
Er zijn een paar gaatjes met schroefdraad in gemaakt in het vaste deel en op het draaiende deel heb ik een staafje gelijmd, op deze manier kan hij niet verder los draaien dan los, klinkt raar maar door de trillingen bleef hij zichzelf helemaal losdraaien tot einde schroefdraad, als je hem dan wilde gebruiken moest je hem eerst een aantal volle slagen geven voordat hij wat ging doen.( wat een verhaal) Eén van de gaatjes en het staafje is te zien op de foto.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

Habeve schreef:Goed gevonden allemaal, maar of de fiets er nu ook mooier is op geworden? :$
Het is wel effectief natuurlijk en kan heel nuttig zijn maar die stuurgewichten,...........
daar is toch misschien wel iets mooiers op te verzinnen (of te koop)?
[groet]
-1200-
Harald
Beauty is in the eye of the beholder. Met het scherm ben ik eindeloos bezig geweest, alle standaard schermen binnen mijn budget voldeden niet, dan maar zelf maken.
Als het een HD was geweest waren de stuurgewichten gewoon in het stuur geplaatst, herr BMW heeft daar geen ruimte vanwege de constructie van de handlebars. Het enige alternatief zijn van die mooie geanodiseerde aluminium gewichten en dat werkt dus volledig averechts, maar suggesties zijn welkom. Deze rvs schijven had ik liggen van een andere klus en ze paste er direct op, vandaar. Als ik nou een draaibank zou hebben en een stuk rvs zou ik het anders doen, maar die heb ik niet meer (tot mijn beschikking). Mijn huidige RT heeft ze overigens niet nodig maar ik ga het wel eens proberen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Inspector Gadget

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zo, indrukwekkend jou inventiviteit! _004

Heel goed gevonden, ik bewaar dit ff lokaal, altijd handig en leerzaam.

Brommertje114

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Baird schreef:... de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer! ...
Hee, da's handig!! Ik heb de afgelopen dagen nogal zitten Oia achter de Sedcem die een doorwaai-pak volledig nutteloos maakt!
Dan is zo'n accessoire toch wel nuttig, ik ga maar eens op zoek!
Is zoiets zelf te maken denk je?

Groet,
Eric

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

Brommertje114 schreef:
Baird schreef:... de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer! ...
Hee, da's handig!! Ik heb de afgelopen dagen nogal zitten Oia achter de Sedcem die een doorwaai-pak volledig nutteloos maakt!
Dan is zo'n accessoire toch wel nuttig, ik ga maar eens op zoek!
Is zoiets zelf te maken denk je?

Groet,
Eric
Ik heb de luchthapper bij de dealeRT gehaald voor ongeveer €11,50 en de slangen bij een automaterialenhandel voor €7,50, dus voor minder dan € 20.= en wat uurtjes prullen was het voor elkaar. Het verplaatsen van de claxons was eigenlijk nog het lastigste deel i.v.m. de lengte van de bedrading maar dat is ook gelukt.
Big RT Smile [groet]
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Brommertje114

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Baird schreef:Ik heb de luchthapper bij de dealeRT gehaald voor ongeveer €11,50 en de slangen bij een automaterialenhandel voor €7,50, dus voor minder dan € 20.= en wat uurtjes prullen was het voor elkaar. Het verplaatsen van de claxons was eigenlijk nog het lastigste deel i.v.m. de lengte van de bedrading maar dat is ook gelukt.
Big RT Smile [groet]
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!

[groet]
Eric

Gebruikersavatar
wimmers
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:40
Type: R1100RT
Locatie: Delft

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door wimmers »

Hey baird,

Vorig jaar december met de klus dag had ik die aparte snelheids meter al gezien.
toen vroeg ik me ook al af waarom?
Je hebt toch een snelheidsmeter en ook een GPS?
Trouwens ook een leuke vraag: Welke snelheid is nauwkeuriger?
Die van de motor of die van je GPS?
Stel je wordt aangehouden ivm je snelheis, je GPS geeft 100 km/uur aan maar de motor 110 km/uur.
Is dan de snelheid van de motor bindend ivm bijvoorbeeld typegoedkeuring? (ik verzin maar wat). _001

Of is de 3e aparte snelheidsmeter een gemiddelde van de andere twee? :D

Ben wel benieuwd.
Wim Immers

Inspector Gadget

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De snelheid-indicatie via een GPS navigatie is wel nauwkeurig maar heeft een vertraging van een paar seconden, je kunt het dus niet als "wettelijk" gebruiken. ;)

En zo'n (fiets?)snelheidsmeter op het windscherm zie ik wel vaker, in mijn visie gemakkelijk omdat je zonder een hoofdbeweging (naar dashboard) je snelheid kunt zien.
Door "eenvoudig" je ogen te herfocussen.

Een ander mogelijkheid is een headup-display, dat ga ik binnenkort monteren _005

Brommertje114

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

[quote="Brommertje114""]Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!

[groet]
Eric[/quote]

@ Baird
De dealer wist me te vertellen dat zoiets wel bestaat voor de 1100 maar ze weten niet of 't ding ook op de 1150 past.
Een complete set (met kant en klare afvoerpijpen) kost 100 euri's, alleen de luchthapper zelf ongeveer 12.
Is de luchthapper die jij gemonteert hebt 't ding voor de 1100?

[groet]
Eric

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3149
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Modificaties motor Baird

Ongelezen bericht door HansD »

He Bert,
Leuk dat het er nog van gekomen is. Zoals je ziet interessant voor velen...
groeten uit Frankrijk (niet op de motor)
Hans
Herman Finkers quote van de dag: Ik heb al een slecht geheugen zolang als ik mij kan herinneren.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

Brommertje114 schreef:[quote="Brommertje114""]Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!

[groet]
Eric
@ Baird
De dealer wist me te vertellen dat zoiets wel bestaat voor de 1100 maar ze weten niet of 't ding ook op de 1150 past.
Een complete set (met kant en klare afvoerpijpen) kost 100 euri's, alleen de luchthapper zelf ongeveer 12.
Is de luchthapper die jij gemonteert hebt 't ding voor de 1100?

[groet]
Eric[/quote]

Yes, alleen de luchthapper kopen van de1100, heb pas in de USA de andere pijpen ook gekocht maar dat past niet op een 1150, blijkbaar is het frame anders dan van de 1100. Zoals ik laat zien de rest knutselen van alu slang van Brezan ( of een conculega) succes!
Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

dutchmidiman schreef:De snelheid-indicatie via een GPS navigatie is wel nauwkeurig maar heeft een vertraging van een paar seconden, je kunt het dus niet als "wettelijk" gebruiken. ;)

En zo'n (fiets?)snelheidsmeter op het windscherm zie ik wel vaker, in mijn visie gemakkelijk omdat je zonder een hoofdbeweging (naar dashboard) je snelheid kunt zien.
Door "eenvoudig" je ogen te herfocussen.

Een ander mogelijkheid is een headup-display, dat ga ik binnenkort monteren _005
Waar haal jij een HUD vandaan, General Dynamics F-16 gesloopt? _001
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

wimmers schreef:Hey baird,

Vorig jaar december met de klus dag had ik die aparte snelheids meter al gezien.
toen vroeg ik me ook al af waarom?
Je hebt toch een snelheidsmeter en ook een GPS?
Trouwens ook een leuke vraag: Welke snelheid is nauwkeuriger?
Die van de motor of die van je GPS?
Stel je wordt aangehouden ivm je snelheis, je GPS geeft 100 km/uur aan maar de motor 110 km/uur.
Is dan de snelheid van de motor bindend ivm bijvoorbeeld typegoedkeuring? (ik verzin maar wat). _001

Of is de 3e aparte snelheidsmeter een gemiddelde van de andere twee? :D

Ben wel benieuwd.
Ik heb het ding nog uit de tijd dat ik geen GPS had en als vóórrijder de tussenafstanden van de route-rol op deze manier bij hield. Ik ben hem gekalibreerd a.d.h.v. de hectometer paaltjes, je houdt altijd een beetje afwijking. Mijn gps rekent veel sneller en is nauwkeuriger maar als die er niet op zit is dit handiger: je hoeft niet te ver naar beneden kijken om te zien hoe hard je rijdt. Aangezien een snelheidsovertreding het zwaarste misdrijf is dat je in dit land kan begaan ( kijk maar naar het gigantische apparaat dat justitie hiervoor opgezet heeft), is het van belang dat je permanent op de hoogte bent van je eigen snelheid, dat dat te veel aandacht van minder belangrijke zaken af houdt zoals opletten op verkeer van rechts, idiote automobilisten etc, is niet van belang. Sorry ik draaf door, ik stop.

Als je aangehouden wordt is de snelheid die justitie geconstateerd doorslaggevend, niet wat jouw machine aangaf,simpel.
Op dit moment zit hij trouwens niet gemonteerd op mijn huidige motor.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Inspector Gadget

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Nee, ik heb liever de B1-B ;)

Het is de SportVue MC-1 headup display.
http://www.sportvue.com/store/product.php?pid=14

Toegegeven, het was even zoeken, maar net als bij de oplossing voor mijn vierwielige dame, kwestie van geduld.
Het is net als Xenon, als je het eenmaal gewend bent, wil je bijna niet anders.

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

dutchmidiman schreef:Nee, ik heb liever de B1-B ;)

Het is de SportVue MC-1 headup display.
http://www.sportvue.com/store/product.php?pid=14

Toegegeven, het was even zoeken, maar net als bij de oplossing voor mijn vierwielige dame, kwestie van geduld.
Het is net als Xenon, als je het eenmaal gewend bent, wil je bijna niet anders.
Ben toch benieuwd wat voor exciting news ze eind 2007 gaan uitbrengen ............................... _001
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Inspector Gadget

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ja, ze doen er niet veel meer aan/mee, schijnbaar? _001
Vandaar ook dat ik het tegen een redelijk aantrekkelijke prijs kon krijgen.

Ik zie het overigens helaas wel vaker, blijkbaar zo'n nichemarkt dat ze het nauwlijks overleven.
En blijkbaar, althans zo denk ik in dit geval, dat hun "moeder" MotionResearch ze nog enigszins in leven houdt? _001

Gebruikersavatar
Beemer-Tycoons
2020
2020
Berichten: 244
Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Dit zijn de foto's van Baird z'n modificatie aan de oliekoeler.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding

Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 3498
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door EileRT »

Edit:

De bovenstaande foto’s zijn afkomstig uit het koop/verkoop/gezocht/gevraagd topic. Fijn dat ze hier staan. En ja, zo wordt een topic dat 10 jaar geleden op slot is gegaan weer actueel. Ik moest er wel ff een laag stof afblazen! :D

Met vriendelijke forumgroet,

Eilert
Moderator
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

I love it when a plan comes together Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 752
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door japachap »

Goed bezig- vooral met de stofbeschermers van de gaskabels!
Wat ik mis van de eerste foto is de vervangen van de kunststof benzineslang snelkoppelingen...
Zaal het wel aanraden bij alle 1150's als het niet al gedaan is!
Verder een idee... is er ruimte om de warmteafvoer via de ongebruikt speaker holtes te routen- of is dat te 'in je gezicht'?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003

Gebruikersavatar
Baird
2020
2020
Berichten: 4046
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)

Ongelezen bericht door Baird »

japachap schreef:
07 feb 2020, 09:45
Goed bezig- vooral met de stofbeschermers van de gaskabels!
Wat ik mis van de eerste foto is de vervangen van de kunststof benzineslang snelkoppelingen...
Zaal het wel aanraden bij alle 1150's als het niet al gedaan is!
Verder een idee... is er ruimte om de warmteafvoer via de ongebruikt speaker holtes te routen- of is dat te 'in je gezicht'?
Bij mijn tweede R1150RT zijn inderdaad de benzineslangkoppelingen vervangen voor de metalen exemplaren, alleen de 'mannetjes' overigens, als zo'n ding breekt op het verkeerde moment is je vakantie echt verpest ;)

De koeling: Ik wilde de hete lucht op dezelfde plek laten uitkomen als bij de R1100RT en dat was al lastig genoeg met het verplaatsen van de claxons. Je wilt die lucht zover mogelijk opzij hebben zodat het langs je stroomt. Als je zomers je hand eens voor de uitstroom houdt voel je pas wat het voor een effect heeft!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 400k+ km

Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”