Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Heb al eens geroepen dat ik zo links en rechts het een en ander verknutseld heb aan mijn motor, hier dan eens wat plaatjes wat dat zoal inhoud.
Op deze foto, rechter cilinder, is het aluminium afdekkapje te zien dat over de pully zit waar de gaskabel in draait, hiermee voorkom je dat er grof zand in de groef van de pully komt waardoor de synchronisatie verloopt. Links zit er uiteraard ook een.
Op deze foto, van onderen genomen, is de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer!( alleen 1150)
Om dit te kunnen maken moeten beide claxons op een andere locatie gemonteerd worden, ze zitten nl precies op de plek waar de koelslangen door het subframe moeten.
Dan hier een foto van mijn gemodificeerd schakelpedaal. Op deze manier komt het pedaal zowel naar buiten als naar beneden en kan ik zonder mijn voet veel te verdraaien of zelfs van de voetsteun te halen goed schakelen, had er op de 1200RT ook last van( ik heb gewoon maatje 43)
Op deze foto is de meest simpele aanpassing te zien: een verlengd rempedaal: een imbus M10x70 gewoon in het bestaande gat geschroefd, hij vreet zich zelf vast genoeg. Het pedaal is ook naar beneden versteld zodat ik nu alleen mijn voet hoef in te draaien om te kunnen remmen.
Mijn vorige RT trilde een beetje vandaar dat ik links en rechts wat extra massa gemonteerd had aan het stuur om de demping wat te verhogen, werkte prima.
Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Hier is de opzet ruit te zien, heb 2 uitvoeringen: een hoge voor de winter en een lage voor de zomer, scheelt 2 cm. Door dat de ruit hoger en smaller is kan ik hem veel vlakker laten staan, toch uit de wind, geen turbulentie, ben 1.93m.
Ook nog te zien is de losse snelheidsmeter (vorige RT) en uiteraard mijn gps.
So far for now!
Op deze foto, rechter cilinder, is het aluminium afdekkapje te zien dat over de pully zit waar de gaskabel in draait, hiermee voorkom je dat er grof zand in de groef van de pully komt waardoor de synchronisatie verloopt. Links zit er uiteraard ook een.
Op deze foto, van onderen genomen, is de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer!( alleen 1150)
Om dit te kunnen maken moeten beide claxons op een andere locatie gemonteerd worden, ze zitten nl precies op de plek waar de koelslangen door het subframe moeten.
Dan hier een foto van mijn gemodificeerd schakelpedaal. Op deze manier komt het pedaal zowel naar buiten als naar beneden en kan ik zonder mijn voet veel te verdraaien of zelfs van de voetsteun te halen goed schakelen, had er op de 1200RT ook last van( ik heb gewoon maatje 43)
Op deze foto is de meest simpele aanpassing te zien: een verlengd rempedaal: een imbus M10x70 gewoon in het bestaande gat geschroefd, hij vreet zich zelf vast genoeg. Het pedaal is ook naar beneden versteld zodat ik nu alleen mijn voet hoef in te draaien om te kunnen remmen.
Mijn vorige RT trilde een beetje vandaar dat ik links en rechts wat extra massa gemonteerd had aan het stuur om de demping wat te verhogen, werkte prima.
Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Hier is de opzet ruit te zien, heb 2 uitvoeringen: een hoge voor de winter en een lage voor de zomer, scheelt 2 cm. Door dat de ruit hoger en smaller is kan ik hem veel vlakker laten staan, toch uit de wind, geen turbulentie, ben 1.93m.
Ook nog te zien is de losse snelheidsmeter (vorige RT) en uiteraard mijn gps.
So far for now!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Goed gevonden allemaal, maar of de fiets er nu ook mooier is op geworden?
Het is wel effectief natuurlijk en kan heel nuttig zijn maar die stuurgewichten,...........
daar is toch misschien wel iets mooiers op te verzinnen (of te koop)?
Harald
Het is wel effectief natuurlijk en kan heel nuttig zijn maar die stuurgewichten,...........
daar is toch misschien wel iets mooiers op te verzinnen (of te koop)?
Harald
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Wat voor aanpassing heb je hier precies gemaakt?Habeve schreef:Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Wel leuk al die aanpassingen die je hebt gedaan. En als dit voor jou handig of prettig is, is dat prima.
Zag al wat dingen die ik mogelijkl ook op mijn machine kan doen.
Groeten en bedankt voor de tips, Anton.
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Er zijn een paar gaatjes met schroefdraad in gemaakt in het vaste deel en op het draaiende deel heb ik een staafje gelijmd, op deze manier kan hij niet verder los draaien dan los, klinkt raar maar door de trillingen bleef hij zichzelf helemaal losdraaien tot einde schroefdraad, als je hem dan wilde gebruiken moest je hem eerst een aantal volle slagen geven voordat hij wat ging doen.( wat een verhaal) Eén van de gaatjes en het staafje is te zien op de foto.Junkyard Dog schreef:Wat voor aanpassing heb je hier precies gemaakt?Habeve schreef:Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Wel leuk al die aanpassingen die je hebt gedaan. En als dit voor jou handig of prettig is, is dat prima.
Zag al wat dingen die ik mogelijkl ook op mijn machine kan doen.
Groeten en bedankt voor de tips, Anton.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Beauty is in the eye of the beholder. Met het scherm ben ik eindeloos bezig geweest, alle standaard schermen binnen mijn budget voldeden niet, dan maar zelf maken.Habeve schreef:Goed gevonden allemaal, maar of de fiets er nu ook mooier is op geworden?
Het is wel effectief natuurlijk en kan heel nuttig zijn maar die stuurgewichten,...........
daar is toch misschien wel iets mooiers op te verzinnen (of te koop)?
Harald
Als het een HD was geweest waren de stuurgewichten gewoon in het stuur geplaatst, herr BMW heeft daar geen ruimte vanwege de constructie van de handlebars. Het enige alternatief zijn van die mooie geanodiseerde aluminium gewichten en dat werkt dus volledig averechts, maar suggesties zijn welkom. Deze rvs schijven had ik liggen van een andere klus en ze paste er direct op, vandaar. Als ik nou een draaibank zou hebben en een stuk rvs zou ik het anders doen, maar die heb ik niet meer (tot mijn beschikking). Mijn huidige RT heeft ze overigens niet nodig maar ik ga het wel eens proberen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Zo, indrukwekkend jou inventiviteit!
Heel goed gevonden, ik bewaar dit ff lokaal, altijd handig en leerzaam.
Heel goed gevonden, ik bewaar dit ff lokaal, altijd handig en leerzaam.
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Hee, da's handig!! Ik heb de afgelopen dagen nogal zitten achter de Sedcem die een doorwaai-pak volledig nutteloos maakt!Baird schreef:... de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer! ...
Dan is zo'n accessoire toch wel nuttig, ik ga maar eens op zoek!
Is zoiets zelf te maken denk je?
Groet,
Eric
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Ik heb de luchthapper bij de dealeRT gehaald voor ongeveer €11,50 en de slangen bij een automaterialenhandel voor €7,50, dus voor minder dan € 20.= en wat uurtjes prullen was het voor elkaar. Het verplaatsen van de claxons was eigenlijk nog het lastigste deel i.v.m. de lengte van de bedrading maar dat is ook gelukt.Brommertje114 schreef:Hee, da's handig!! Ik heb de afgelopen dagen nogal zitten achter de Sedcem die een doorwaai-pak volledig nutteloos maakt!Baird schreef:... de door BMW te leveren 'luchthapper' te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer! ...
Dan is zo'n accessoire toch wel nuttig, ik ga maar eens op zoek!
Is zoiets zelf te maken denk je?
Groet,
Eric
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!Baird schreef:Ik heb de luchthapper bij de dealeRT gehaald voor ongeveer €11,50 en de slangen bij een automaterialenhandel voor €7,50, dus voor minder dan € 20.= en wat uurtjes prullen was het voor elkaar. Het verplaatsen van de claxons was eigenlijk nog het lastigste deel i.v.m. de lengte van de bedrading maar dat is ook gelukt.
Eric
- wimmers
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:40
- Type: R1100RT
- Locatie: Delft
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Hey baird,
Vorig jaar december met de klus dag had ik die aparte snelheids meter al gezien.
toen vroeg ik me ook al af waarom?
Je hebt toch een snelheidsmeter en ook een GPS?
Trouwens ook een leuke vraag: Welke snelheid is nauwkeuriger?
Die van de motor of die van je GPS?
Stel je wordt aangehouden ivm je snelheis, je GPS geeft 100 km/uur aan maar de motor 110 km/uur.
Is dan de snelheid van de motor bindend ivm bijvoorbeeld typegoedkeuring? (ik verzin maar wat).
Of is de 3e aparte snelheidsmeter een gemiddelde van de andere twee?
Ben wel benieuwd.
Vorig jaar december met de klus dag had ik die aparte snelheids meter al gezien.
toen vroeg ik me ook al af waarom?
Je hebt toch een snelheidsmeter en ook een GPS?
Trouwens ook een leuke vraag: Welke snelheid is nauwkeuriger?
Die van de motor of die van je GPS?
Stel je wordt aangehouden ivm je snelheis, je GPS geeft 100 km/uur aan maar de motor 110 km/uur.
Is dan de snelheid van de motor bindend ivm bijvoorbeeld typegoedkeuring? (ik verzin maar wat).
Of is de 3e aparte snelheidsmeter een gemiddelde van de andere twee?
Ben wel benieuwd.
Wim Immers
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
De snelheid-indicatie via een GPS navigatie is wel nauwkeurig maar heeft een vertraging van een paar seconden, je kunt het dus niet als "wettelijk" gebruiken.
En zo'n (fiets?)snelheidsmeter op het windscherm zie ik wel vaker, in mijn visie gemakkelijk omdat je zonder een hoofdbeweging (naar dashboard) je snelheid kunt zien.
Door "eenvoudig" je ogen te herfocussen.
Een ander mogelijkheid is een headup-display, dat ga ik binnenkort monteren
En zo'n (fiets?)snelheidsmeter op het windscherm zie ik wel vaker, in mijn visie gemakkelijk omdat je zonder een hoofdbeweging (naar dashboard) je snelheid kunt zien.
Door "eenvoudig" je ogen te herfocussen.
Een ander mogelijkheid is een headup-display, dat ga ik binnenkort monteren
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
[quote="Brommertje114""]Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!
Eric[/quote]
@ Baird
De dealer wist me te vertellen dat zoiets wel bestaat voor de 1100 maar ze weten niet of 't ding ook op de 1150 past.
Een complete set (met kant en klare afvoerpijpen) kost 100 euri's, alleen de luchthapper zelf ongeveer 12.
Is de luchthapper die jij gemonteert hebt 't ding voor de 1100?
Eric
Eric[/quote]
@ Baird
De dealer wist me te vertellen dat zoiets wel bestaat voor de 1100 maar ze weten niet of 't ding ook op de 1150 past.
Een complete set (met kant en klare afvoerpijpen) kost 100 euri's, alleen de luchthapper zelf ongeveer 12.
Is de luchthapper die jij gemonteert hebt 't ding voor de 1100?
Eric
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Modificaties motor Baird
He Bert,
Leuk dat het er nog van gekomen is. Zoals je ziet interessant voor velen...
groeten uit Frankrijk (niet op de motor)
Hans
Leuk dat het er nog van gekomen is. Zoals je ziet interessant voor velen...
groeten uit Frankrijk (niet op de motor)
Hans
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
@ BairdBrommertje114 schreef:[quote="Brommertje114""]Ok, bedankt voor de tip. Ik ga straks toch even langs de dealeRT, kan ik gelijk dat ding bestellen!
Eric
De dealer wist me te vertellen dat zoiets wel bestaat voor de 1100 maar ze weten niet of 't ding ook op de 1150 past.
Een complete set (met kant en klare afvoerpijpen) kost 100 euri's, alleen de luchthapper zelf ongeveer 12.
Is de luchthapper die jij gemonteert hebt 't ding voor de 1100?
Eric[/quote]
Yes, alleen de luchthapper kopen van de1100, heb pas in de USA de andere pijpen ook gekocht maar dat past niet op een 1150, blijkbaar is het frame anders dan van de 1100. Zoals ik laat zien de rest knutselen van alu slang van Brezan ( of een conculega) succes!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Waar haal jij een HUD vandaan, General Dynamics F-16 gesloopt?dutchmidiman schreef:De snelheid-indicatie via een GPS navigatie is wel nauwkeurig maar heeft een vertraging van een paar seconden, je kunt het dus niet als "wettelijk" gebruiken.
En zo'n (fiets?)snelheidsmeter op het windscherm zie ik wel vaker, in mijn visie gemakkelijk omdat je zonder een hoofdbeweging (naar dashboard) je snelheid kunt zien.
Door "eenvoudig" je ogen te herfocussen.
Een ander mogelijkheid is een headup-display, dat ga ik binnenkort monteren
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Ik heb het ding nog uit de tijd dat ik geen GPS had en als vóórrijder de tussenafstanden van de route-rol op deze manier bij hield. Ik ben hem gekalibreerd a.d.h.v. de hectometer paaltjes, je houdt altijd een beetje afwijking. Mijn gps rekent veel sneller en is nauwkeuriger maar als die er niet op zit is dit handiger: je hoeft niet te ver naar beneden kijken om te zien hoe hard je rijdt. Aangezien een snelheidsovertreding het zwaarste misdrijf is dat je in dit land kan begaan ( kijk maar naar het gigantische apparaat dat justitie hiervoor opgezet heeft), is het van belang dat je permanent op de hoogte bent van je eigen snelheid, dat dat te veel aandacht van minder belangrijke zaken af houdt zoals opletten op verkeer van rechts, idiote automobilisten etc, is niet van belang. Sorry ik draaf door, ik stop.wimmers schreef:Hey baird,
Vorig jaar december met de klus dag had ik die aparte snelheids meter al gezien.
toen vroeg ik me ook al af waarom?
Je hebt toch een snelheidsmeter en ook een GPS?
Trouwens ook een leuke vraag: Welke snelheid is nauwkeuriger?
Die van de motor of die van je GPS?
Stel je wordt aangehouden ivm je snelheis, je GPS geeft 100 km/uur aan maar de motor 110 km/uur.
Is dan de snelheid van de motor bindend ivm bijvoorbeeld typegoedkeuring? (ik verzin maar wat).
Of is de 3e aparte snelheidsmeter een gemiddelde van de andere twee?
Ben wel benieuwd.
Als je aangehouden wordt is de snelheid die justitie geconstateerd doorslaggevend, niet wat jouw machine aangaf,simpel.
Op dit moment zit hij trouwens niet gemonteerd op mijn huidige motor.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Nee, ik heb liever de B1-B
Het is de SportVue MC-1 headup display.
http://www.sportvue.com/store/product.php?pid=14
Toegegeven, het was even zoeken, maar net als bij de oplossing voor mijn vierwielige dame, kwestie van geduld.
Het is net als Xenon, als je het eenmaal gewend bent, wil je bijna niet anders.
Het is de SportVue MC-1 headup display.
http://www.sportvue.com/store/product.php?pid=14
Toegegeven, het was even zoeken, maar net als bij de oplossing voor mijn vierwielige dame, kwestie van geduld.
Het is net als Xenon, als je het eenmaal gewend bent, wil je bijna niet anders.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Ben toch benieuwd wat voor exciting news ze eind 2007 gaan uitbrengen ...............................dutchmidiman schreef:Nee, ik heb liever de B1-B
Het is de SportVue MC-1 headup display.
http://www.sportvue.com/store/product.php?pid=14
Toegegeven, het was even zoeken, maar net als bij de oplossing voor mijn vierwielige dame, kwestie van geduld.
Het is net als Xenon, als je het eenmaal gewend bent, wil je bijna niet anders.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Ja, ze doen er niet veel meer aan/mee, schijnbaar?
Vandaar ook dat ik het tegen een redelijk aantrekkelijke prijs kon krijgen.
Ik zie het overigens helaas wel vaker, blijkbaar zo'n nichemarkt dat ze het nauwlijks overleven.
En blijkbaar, althans zo denk ik in dit geval, dat hun "moeder" MotionResearch ze nog enigszins in leven houdt?
Vandaar ook dat ik het tegen een redelijk aantrekkelijke prijs kon krijgen.
Ik zie het overigens helaas wel vaker, blijkbaar zo'n nichemarkt dat ze het nauwlijks overleven.
En blijkbaar, althans zo denk ik in dit geval, dat hun "moeder" MotionResearch ze nog enigszins in leven houdt?
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Dit zijn de foto's van Baird z'n modificatie aan de oliekoeler.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Edit:
De bovenstaande foto’s zijn afkomstig uit het koop/verkoop/gezocht/gevraagd topic. Fijn dat ze hier staan. En ja, zo wordt een topic dat 10 jaar geleden op slot is gegaan weer actueel. Ik moest er wel ff een laag stof afblazen!
Met vriendelijke forumgroet,
Eilert
Moderator
De bovenstaande foto’s zijn afkomstig uit het koop/verkoop/gezocht/gevraagd topic. Fijn dat ze hier staan. En ja, zo wordt een topic dat 10 jaar geleden op slot is gegaan weer actueel. Ik moest er wel ff een laag stof afblazen!
Met vriendelijke forumgroet,
Eilert
Moderator
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
I love it when a plan comes together
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Goed bezig- vooral met de stofbeschermers van de gaskabels!
Wat ik mis van de eerste foto is de vervangen van de kunststof benzineslang snelkoppelingen...
Zaal het wel aanraden bij alle 1150's als het niet al gedaan is!
Verder een idee... is er ruimte om de warmteafvoer via de ongebruikt speaker holtes te routen- of is dat te 'in je gezicht'?
Wat ik mis van de eerste foto is de vervangen van de kunststof benzineslang snelkoppelingen...
Zaal het wel aanraden bij alle 1150's als het niet al gedaan is!
Verder een idee... is er ruimte om de warmteafvoer via de ongebruikt speaker holtes te routen- of is dat te 'in je gezicht'?
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Modificaties R1150RT (waaronder afvoer warmte)
Bij mijn tweede R1150RT zijn inderdaad de benzineslangkoppelingen vervangen voor de metalen exemplaren, alleen de 'mannetjes' overigens, als zo'n ding breekt op het verkeerde moment is je vakantie echt verpestjapachap schreef: ↑07 feb 2020, 09:45 Goed bezig- vooral met de stofbeschermers van de gaskabels!
Wat ik mis van de eerste foto is de vervangen van de kunststof benzineslang snelkoppelingen...
Zaal het wel aanraden bij alle 1150's als het niet al gedaan is!
Verder een idee... is er ruimte om de warmteafvoer via de ongebruikt speaker holtes te routen- of is dat te 'in je gezicht'?
De koeling: Ik wilde de hete lucht op dezelfde plek laten uitkomen als bij de R1100RT en dat was al lastig genoeg met het verplaatsen van de claxons. Je wilt die lucht zover mogelijk opzij hebben zodat het langs je stroomt. Als je zomers je hand eens voor de uitstroom houdt voel je pas wat het voor een effect heeft!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km