Beantwoord: Knipperlicht R1200RT

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Beantwoord: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Even een vraag met betrekking tot de knipperlicht. Kun je de tijd dat ze aanblijven instellen?

Heb nu nl het idee dat ze de ene keer spontaan uitgaan en de andere keer niet. _001

In de manual heb ik het niet kunnen ontdekken, of lees ik hier overheen.
Zümo XT
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Noortukker »

Voor zover ik weet kan je het niet instellen.
De lichten schakelen op de afgelegde afstand hierdoor is de tijd verschillend.
Tenminste voor zover mijn kennis reikt.

Groet,
André
Laatst gewijzigd door Noortukker op 06 jun 2010, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Da's jammer want ik vind na 210 meter wel snel. Wanneer je bv de snelweg verlaat geef je toch minstens 300 meter van te voren richting aan. En tegen de tijd dat je daadwerkelijk de afrit opgaat is hij alweer uit.

Hoe doen jullie dat dan? _001

Ik ben dan meer met me knippers bezig dan het verkeer, dat is geen goede situatie.
Zümo XT
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Wildripper schreef:Da's jammer want ik vind na 210 meter wel snel. Wanneer je bv de snelweg verlaat geef je toch minstens 300 meter van te voren richting aan. En tegen de tijd dat je daadwerkelijk de afrit opgaat is hij alweer uit.

Hoe doen jullie dat dan? _001
Ik ben er over na gaan denken en kom tot de conclusie dat ik mijzelf onbewust, in die 5 jaar, heb aan geleerd om ongv. op 150m richting aan te geven. Voor de meeste weggebruikers moet dat een verrassing zijn want hoe vaak zie ik niet dat bij een afrit op de snelweg pas richting wordt aangegeven op het moment van de afrit oprijden. Wildripper als je op 150m richting aan gaat geven doe je het dus zo slecht nog niet _004 .

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Noortukker
Berichten: 93
Lid geworden op: 05 jul 2009, 22:04
Type: R1200RT
Locatie: Noordwijk

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Noortukker »

Wildripper schreef:Da's jammer want ik vind na 210 meter wel snel. Wanneer je bv de snelweg verlaat geef je toch minstens 300 meter van te voren richting aan. En tegen de tijd dat je daadwerkelijk de afrit opgaat is hij alweer uit.

Hoe doen jullie dat dan? _001

Ik ben dan meer met me knippers bezig dan het verkeer, dat is geen goede situatie.
Inderdaad op de snelweg net te kort en in de stad te lang.
Wat mij betreft kan deze optie van de beemer er weer af.
Van A naar B is het leukst op een RT
Gebruikersavatar
Maarten de Vries
Berichten: 261
Lid geworden op: 28 feb 2010, 22:36
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Locatie: Naarden
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Wat mij betreft mag BMW dat automatisch uitschakelen wel afschaffen of het koppelen aan een bepaalde hellingshoek van de motor en niet zo zeer aan de afstand. Ik ben intussen er al gewent bij afritten de richting aanwijzer meer dan 1 keer aan te zetten.

Groetjes Maarten de Vries
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zover ik heb kunnen vinden is het inderdaad tijd- en/of afstands-bepalend ingesteld, aangestuurd door de ZFE module.
En dat schijn je niet te kunnen aanpassen.

Er wordt door sommige geopperd dat zij hun knipperlicht-knop dan maar ingedrukt te houden.

Lijkt er een beetje op dat BMW de opmerkingen bij de voorgaande modellen dat er geen auto-cancelling op zat, iets te ver heeft doorgezet. _001

Helaas heb ik vooralsnog geen alternatieve oplossing a la Kisan kunnen vinden voor de R1200RT.
jeroen12

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Noortukker schreef: Inderdaad op de snelweg net te kort en in de stad te lang.
Wat mij betreft kan deze optie van de beemer er weer af.
Mijn idee. Zinloze optie. Maak het dan uitschakelbaar zodat mensen die wel weten waar ze mee bezig zijn zelf hun knipperlichten uit kunnen zetten of aan kunnen houden :-)
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Dan zal ik het er maar mee moeten doen. _002

Zal het toch eens navragen mocht ik langs de dealer komen.

Moet toch een kleine moeite zijn om dit software matig aan te passen.
Zümo XT
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door jaybmw »

Misschien is inderdaad de software anders in te leren/progammeren,het werkt met een regelapparaat dus wie weet? Zit er eigenlijk een tijdschakeling op de alarmverlichtingfunctie? Of blijft deze wel continu knipperen? Met de meeste can-bussystemen valt wel wat te wijzigen wat betreft aansturing van verlichting,ik kijk maar naar het systeem op auto's.Coming/leaving home,waarbij na openen of sluiten van de portieren de verlichting gaat branden.Dit kan uitgeschakeld worden,maar ook de duur van het branden kan variabel ingeleerd worden met de werkplaats pc,of in het menu van de autobediening zelf.

Iemand ervaring met dit bij bmw motoren?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wat ik zoal lees heeft de ZFE heel veel functies binnen het CAN-bus systeem van de BMW.

Als er iets ingesteld zou kunnen worden, dunkt me dat je dit in het menu van de dashboard computer zou moeten kunnen instellen _001
Zoals je vaak bij auto's die eerder genoemde ComingHome/LeavingHome ook vanuit het dashboard kan instellen.

Ik denk overigens dat er ook nog een snelheidscomponent in de knipperlicht-functie bij de R1200RT zit, want ik begrijp dat de ene keer het sneller uit gaat dan de andere keer. Als je op de snelweg bent, en zeg 100 km/uur gaat, zal de knipperlicht langer knipperen, dan wanneer je bijv. bij een verkeerslicht in een voorsorteervak staat en schat ik in dat na het nemen van de bocht de knipperlicht al vrij snel uitgaat? _001

Zoek anders eens via G00gle naar BMW ZFE of R1200RT ZFE voor enkele hits en mensen die je voorgegaan zijn in die zoektocht ;)

Anders een bevriende BMW dealer vragen of je eens een blik mag werpen op het BMW diagnose apparaat, als het instelbaar zou zijn, zou het m.i. in 1 van de instellingsmenu's van BMW's eigen apparatuur moeten te vinden zijn. _001
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Heb even met Arie Molenaar gebeld,

die zegt dat er 3 tijdsintervallen mogelijk zijn. Daarvoor moet ie wel even aan de computer. Big RT Smile

Ga ik dat maar eens doen binnenkort.
Zümo XT
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Wildripper schreef:Heb even met Arie Molenaar gebeld,
die zegt dat er 3 tijdsintervallen mogelijk zijn.
Dat is een interessante optie, laat je het resultaat en welke setting je hebt gekozen hier weten?

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Zekers, maar IJselstein is niet om de hoek. Hehehe.

Dus duurt nog ff.

Eerst even de autocom er weer in.
Zümo XT
Gebruikersavatar
Hazeldonk
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 dec 2008, 15:25
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Wildripper schreef:Zekers, maar IJsselstein is niet om de hoek. Hehehe.

Dus duurt nog ff. Eerst even de autocom er weer in.
Maakt niet uit jo, wij lopen niet weg. :D

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zou wel mooi zijn als Herrn. BMW een overzicht zou hebben van welke instellingen er o.a. mogelijk zijn, zoals knipperlicht, e.d.
Want wellicht zijn er nog andere "onhebbelijkheden" waar sommige R1200RT bezitters graag een oplossing voor zouden wensen. _001

Met CAN-bus kan je vaak (bij de auto) veel instellen via het dashboard, zoals ComingHome, knipperlicht-automaat, of via de laptop met VAGCom _005 ;)

Bij een motor is dat natuurlijk wat lastiger (kleinere markt?) en jammer genoeg vooralsnog geen "VAGCom" voor BMW.
Anders dan de GS-911 maar dat is volgens mij meer diagnose dan echt het instellen van parameters op de BMW. _001
marcmuts

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door marcmuts »

Heeft de MK2 nog steeds auto-cancelling knipperlichten of is dat met de normale schakeling komen te vervallen?
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wildripper schreef:Zekers, maar IJselstein is niet om de hoek. Hehehe.
En afgelopen zaterdag was het blijkbaar open-dag aldaar, je kon bijna over de hoofden lopen/rijden. ;)
Heb snel mijn ding daar gedaan, het was er echt superdruk met volk.

Kwam op de weg daar heen ook wat RT's tegen, dus flink de Forum Groet gedaan, maar blijkbaar niet aan RT Forum Vrienden ;)
(lees althans niets in Gespot, terwijl ik echt mijn best doe)
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door HansD »

dutchmidiman schreef:....Anders dan de GS-911 maar dat is volgens mij meer diagnose dan echt het instellen van parameters op de BMW. _001
Klopt, de GS-911 is puur diagnostisch bedoeld. Op de web site van (Zuid-Afrikaanse) leverancier staat duidelijk:
Programming of control unit: Not planned!

Ik heb ook al eens het internet afgestroopt naar info over de funktionaliteit van de ZFE, maar dit is een zeer goed bewaard geheim: ik heb niks kunnen vinden (en dat gebeurt me niet snel!) .
Ben dan ook zeer benieuwd wat een dealer (BMW en niet officieel BMW) kunnen, en wat voor software ze daarvoor gebruiken.

Hans
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Idem voor de GutMann BikeMacs, diagnostisch, hoewel deze ook de "oudere" R1100RT ondersteund, in tegenstelling tot de GS-911 :(
BMWrijn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door BMWrijn »

marcmuts schreef:Heeft de MK2 nog steeds auto-cancelling knipperlichten of is dat met de normale schakeling komen te vervallen?
Heb een R 1200RT MY2010 met de nieuwe bediening. Auto cancelling is bij mij aanwezig (ik vind het fijn!). Had hiervoor een R 1100RT met de oorspronkelijke bediening zonder de cancelling. Nu gaan de knipperlichten vanzelf uit na een bepaalde afstand (200 mtr) en/of na een bepaalde tijd (ik geloof 20 seconden), net aan welke voorwaarde het eerste voldaan is...
Groeten
Marijn
marcmuts

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door marcmuts »

Ja inderdaad, die van mij is ondertussen ook afgeleverd en alhoewel de knoppen zijn veranderd is de functionaliteit nog hetzelfde ;)
Soms is die 200m me trouwens iets te kort en moet ik op de afrit tweemaal richting aangeven.
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door speek »

Als jullie nog 1-2 weken geduld hebben dan kan ik je precies vertellen hoe het zit.
Dat soort instellingen zitten namelijk onder de 'voorkeursinstellingen' en zijn inderdaad alleen door de dealer te wijzigen.
Er zijn een aantal zaken die je kunt instellen. Dat ziet er hetelfde uit als bij BMW auto's en daar ben ik goed in thuis.
Wat er ingesteld kan worden daar kom ik achter over 1-2 weken als mijn nieuwe R1200RT aan de kast wordt gehangen.
Ik zal dan foto's maken zodat eenieder weet wat er mogelijk is.

Edit:
http://www.gerritspeek.nl//motor/bmw-r1 ... 200rt.html
It's never too late to have a happy childhood.
marcmuts

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door marcmuts »

Goede reden om even een abonnement op dit onderwerp te houden! ;)
Gebruikersavatar
Vincent@1150RT
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:04
Type: R1200RT
Bijz: Thundergreay Metallic, 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Vincent@1150RT »

De functionaliteit van de knipperlichtinstallatie is wel handig: je vergeet dus ook niet om hem uit te doen en dat is zeker wat waard (als je kijkt hoeveel er rond rijden met de knipperlicht aan). Verder blijft de knipperlicht aan als je voor een verkeerslicht staat, dan hoef je hem niet opnieuw aan te zetten. Ik ben ook van de generatie die ongeveer 300m voor de afrit de knipper aan doet, en ongeveer 100m voor de afrit zet ik hem zelf uit om gelijk weer aan te zetten, dan gaat hij uit ergens op de afrit en dat is prima!

Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden.

Wat ik verder wel handig vindt (en nu ik er over nadenk weet ik niet of het op een 1150 zat) maar als je de gevarenknippers aan hebt, kun je die ook uitschakelen zoals je normaal de knipper uitschakelt. Vanwege mijn hobby (wielerkoersen begeleiden) is dat een handige functie.
Groeten,
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
BM-double-UU

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ik vind deze knipperlicht functie iedeaal... bij mij gaat ie precies na 200 meter uit.
Als ik af wil slaan dan schat ik ongeveer in wanneer ik hem aan doe en meestal komt dat wel uit.

Om ze in te laten stellen voor ee grotere afstand vind ik persoonlijk niet nodig... het voldoet mij prima op deze manier.

Dat de alarmlichten ook uit kunnen zoals je de knipperlichten uit kan doen wist ik niet...weer wat geleerd _004
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

inschakelen van alarmlichten doe je door beiden kanten tegelijk in te drukken. Morgen gaat molenaar het voor mij aan passen. En mogen gelijk een nieuw lampje in de koplamp zetten. Want die heeft het vandaag begeven. Wel mooi die waarschuwing op het display.
Zümo XT
Gebruikersavatar
Vincent@1150RT
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2010, 21:04
Type: R1200RT
Bijz: Thundergreay Metallic, 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Vincent@1150RT »

Wildripper schreef:inschakelen van alarmlichten doe je door beiden kanten tegelijk in te drukken. Morgen gaat molenaar het voor mij aan passen. En mogen gelijk een nieuw lampje in de koplamp zetten. Want die heeft het vandaag begeven. Wel mooi die waarschuwing op het display.
De 1200RT MY2010 heeft Japanse schakelaar ... dus beide kanten tegelijk aandoen zit er niet meer in (jammer, was toch iets typisch BMW).
Groeten,
Vincent Brouwer
==============
R1100RT-2000
R1150RT-2004
R1200RT-2010
BM-double-UU

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ik heb een 1200 van 2005... misschien begrijp ik jullie verkeerd maar ik heb gewoon een alarm knop...dan is het toch niet nodig om het anders aan te zetten...
Of is het gewoon voor de leuk dat het ook op die andere manier kan :D

Greetz...
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

voordeel is dat je je handen niet van het stuur hoeft te halen.
Zümo XT
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door speek »

speek schreef:Als jullie nog 1-2 weken geduld hebben dan kan ik je precies vertellen hoe het zit.
Dat soort instellingen zitten namelijk onder de 'voorkeursinstellingen' en zijn inderdaad alleen door de dealer te wijzigen.
Daar is ie dan.
It's never too late to have a happy childhood.
Gebruikersavatar
Michl
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 feb 2009, 07:00
Type: R1200RT
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Michl »

Maarten de Vries schreef:Wat mij betreft mag BMW dat automatisch uitschakelen wel afschaffen of het koppelen aan een bepaalde hellingshoek van de motor en niet zo zeer aan de afstand. Ik ben intussen er al gewent bij afritten de richting aanwijzer meer dan 1 keer aan te zetten.

Groetjes Maarten de Vries
daar hadden ze bij Honda kunnen kijken. Mijn V45S uit 1982 had al zo een systeem.

Groet,
Michl
Afbeelding
marcmuts

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door marcmuts »

speek schreef:
speek schreef:Als jullie nog 1-2 weken geduld hebben dan kan ik je precies vertellen hoe het zit.
Dat soort instellingen zitten namelijk onder de 'voorkeursinstellingen' en zijn inderdaad alleen door de dealer te wijzigen.
Daar is ie dan.
Ehhh. Weet je zeker dat je de pagina hebt geupload? _001
Ik zie niets over instellingen of knipperlichten...
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

(er was inderdaad iets weggevallen, opgelost...)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 05 aug 2010, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wildripper
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Locatie: Hoorn

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Wildripper »

Het is geschied. Mijn knipperlicht staat nu op 500 meter. Hele verbetering.

En het verbruik op km per liter.

En wat een service van Molenaar, ondanks drukte tijd voor me vrijgemaakt.
Alleen de lampjes in rekeniing gebracht. Top!

Sterker nog zelfs het openmaken van de topkoffer was gratis. Deze sukkel had nl daar voor de deur zijn sleutels er in gestopt en doodleuk het slot dicht gedrukt. (how stupid can you be)
Big RT Smile
Zümo XT
Gebruikersavatar
speek
Berichten: 155
Lid geworden op: 11 jun 2010, 16:09
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door speek »

marcmuts schreef:Ehhh. Weet je zeker dat je de pagina hebt geupload? _001
Ik zie niets over instellingen of knipperlichten...
Ik bloos...
Nu is de link goed.
It's never too late to have a happy childhood.
marcmuts

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door marcmuts »

Verbruikseenheidweergave
l / 100km [af]
km / l *
Bij mij stond deze bij aflevering (Motor Houtrust) al op km/l. Grappig dat dit instelbaar is...

Bedankt voor de info, ga bij de 10k beurt de knipperlichten maar eens op 500 meter / 15 s laten zetten
A. de Boer

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door A. de Boer »

Gewoon aanwennen om richtingaanwijzer uit te zetten na een afslag, dan ben je die automatische toestanden helemaal niet nodig. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik na het nemen van een bocht de richtingaanwijzer uit wil zetten. Ik wil maar zeggen .... het moet een gewoonte worden.
Die Hard Helmond

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Ik kreeg even de indruk dat het 200 m en 20 sec was...maar bij mij is het echt alleen maar qua afstand ingesteld.
Inspector Gadget

Re: Knipperlicht R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Volgens Gerrit's link kan dat inderdaad, óf tijdsafhankelijk óf afstandsafhankelijk óf beide en dan nog verschillende waardes.

Jammer genoeg is het vooralsnog niet zelf in te stellen, dus zal je dan een bevriende BMW dealer moeten bezoeken om dit naar jou voorkeur te laten instellen.

Slimme (en vooral mooie _004) fiets die R1200RT, alleen dit soort zaken zou ik als fabrikant de mogelijkheid aan de gebruiker geven dit zelf in te stellen.
Dat doen ze tenslotte ook op hun vierwielige versies. ;) (i-Drive?) _001
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”